I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-07-19 15:18

Lady V

Någon som vet vart man kan lyssna på singeln "En la disco" ?

2006-07-19 17:06

2006-07-19 19:30
e de här från svergie eller?
fcuk spleling

2006-07-19 19:38
Får man hata? Jag måste få...

Jävla reggaetonskit! Brudar som tror att dom är sexiga/coola, men NEJ!

Det här var riktig piss alltså... reggaeton är som en könssjukdom som aldrig verkar försvinna.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-07-19 21:37
Preach!!!

2006-07-19 22:01
kan inte hålla med mer Kontrast.. usch
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2006-07-20 00:15
Refrängen var tung, beatet också.

Dock så är Hon e ganska keff på att rimma, lite synd.

Twang System fi de werl

2006-07-20 02:49
Skräp skräp skräp.

Det här är ungefär allt jag inte gillar med världen i en musikvideo
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-20 11:48
"Lady V"? menar du Lady V a.k.a. Val Young, den legendariska hook-läggaren åt i princip varenda jävla västkust-katt (största hit "To Live & Die In LA" feat. 2pac) sen i mitten av 90-talet?

förrvirrad...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-20 14:07
Kolla videon så ser du att så inte är fallet...

2006-07-20 14:19
reggae? Pop tycker jag och inte bra

2006-07-20 14:19
Är hon Svensk?

2006-07-20 14:48
Restless
reggaeton och reggae är två väldigt olika saker. Och 5 poäng till Kontrast som för övrigt har helt rätt.
Legion=sötast

2006-07-20 23:06
va inte speciellt hett inte heller speciellt dåligt... men att dissa en hel musikstil...hehe, ja man ska uppleva det aspackad i spanien eller latinamerika o kanske inte folketspark i östersund..

2006-07-20 23:14
www.youtube.com

Känn på vilken låt som hels av den här killen

2006-07-21 10:34
Thanks
Poet

2006-07-21 11:02
reggaeton är som en könssjukdom som aldrig verkar försvinna.

Så trodde jag om den stora dancehall vågen också, men med facit i hand så är det lyckligtvis bara Sean Pauls fula tryne man fortfarande får stå ut med nowdays.
At the gates of Eternity...

2006-07-21 14:18
Får hålla med kontrast.

2006-07-21 14:20
hon har en chileflagga bakom sig :(

:(

2006-07-21 14:24
Oh, fyfan.

Reggaeton är så fruktansvärt dålig musik! Hoppas skiten dör ut snart!

2006-07-21 14:32
Så här mycket medhåll har jag väl aldrig fått här ;)

Kolla gärna in de andra två låtarna som fanns där:
Ayesha feat. St. James - Jump On It
Sona feat. Ayesha - Suddenly

Den skiten är om möjligt ännu sämre nästan... Jag säger det varje gång hon omnämns och jag gör det nu också, Ayesha är en clown som inte borde få släppa musik...

2006-07-21 15:11
Måste hålla med Kontrast (och även pump_yo_brakes_ho - vad händer med namnvalet!?). Den här genren känns som en blandning mellan Ricky Martin och Macarena-gruppen...

2006-07-21 15:17
"Den här genren känns som en blandning mellan Ricky Martin och Macarena-gruppen..."

Haha.. klockren beskrivning.

It's the worst of two worlds kan man säga ;)

2006-07-21 15:24
Ayesha är en clown som inte borde få släppa musik...

vad är ditt problem kontrast??

Ayesha är en av dem,eller kanske rent utav den som jobbar hårdast i Sverige!
Hon förtjänar mer respekt än så!

2006-07-21 15:30
Spelar väl ingen roll hur hårt man jobbar?

Bara för att man kämpar behöver inte det betyda att man är bra för det... det är snarare så att hon måste kämpa ännu mer bara för att hon är så dålig.

2006-07-21 16:58
att säja att hon inte förtjänar att släppa sin musik är inte rättvist...
jag skulle kunna säja att du inte förtjänar att leva bara för att du är en loser...o inte gör något gott för världen.
Men det hade ju inte heller vart så schysst!

2006-07-21 17:02
Det kan du väl säga om du vill? Struntar väl jag i..?

Jag tycker inte att hon borde få släppa musik för att hon är värdelös.. det är min åsikt, du kan inte göra så mycket åt det.

2006-07-21 17:05
nej det är jag medveten om...
jag kan väl bara att tycka att du är en idiot!
men som tur e kan inte du göra nåt åt att hon släpper sin musik...förutom att hata o sprida dina dåliga vibbar.
Men det biter ju ändå inte så du e rätt värdelös!

2006-07-21 17:10
jag var trött på trumkompet redan innan jag hörde reggaeton
http://www.sthlmmd.se

2006-07-21 17:10
Ja det är klart du kan det, det är du nog inte ensam om.

Klart jag inte kan göra något åt det, har jag inte påstått heller.
Men jag har all rätt att uttrycka min åsikt... jag inbillar mig inte att hennes karriär kraschar för att jag säger något.

2006-07-21 17:13
Visst har du rätt till din åsikt!

2006-07-21 17:20
Att Ayesha sen är med som gäst på vartannat debattprogram på tv och inte lyckats häva ur sig en enda åsikt som är hennes egen utan bara skapat sina åsikter efter de andra deltagarna, visar ju att hon egentligen bara verkar vilja få PR för att kunna pusha sin musik...

tycker hon är ett enda stor skämt som Kontrast sagt ovan, hon verkar vara fast i någonsorts tonårsfas där målet är att göra revolt mot något som hon inte själv har en anning om...

2006-07-21 18:18
sluta hata allihopa vafan.. palla sitta här o klaga på folk som släpper låtar.. visst jag hatar oxå reggaeton.. men jag går inte runt o slösar min tid på att hata.. finns så mkt annat att älska istället...

idioter... orka asså.. ni behöver lixom inte lyssna... för jag tror inte ni gillar allt annat som spelas.. typ hårdrock osv.. men inte fan klagar ni...

o Linda P... har fett grym röst btw... o den där solo låten hon har som e lite ragga lr nåt.. riktigt kool... sen att dom gör reggaeton, har dom valt själva..tyck men acceptera.. sluta hata...

2006-07-21 19:15
ja e inget reggeaton fan men de här e good shit . why hate . lyssna noga sen bedömm. flowet sjukt nice. såg er i midsommarlatino. ni gjorde bra show sigen asi.

2006-07-22 10:50
jag förstår att många inte tycker om reggaeton här i Sverige..

jag menar det är ändå här som artister som MBMA,ORg.12,Motorisk Afasi osv..har för det mesta fått en status som bara slås av Pippi Långstrump..skulle jag spela upp ovan nämda artister i Brasilien eller Centalamerika,USA eller fan bara på Gran Canaria,så skulle folk undra om det var musik gjord av människor utan taktkänsla..

vet inte om det är kylan är bara det att vi inte förstår spanska men reggaeton hör inte hemma i Sverige..den hör hemma där det är 25 grader varmt klockan 0200,där klubbarna har öppet till 1400 nästa dag,där stranden är 200 meter ifrån varenda dansställe i stan.där bärsen och spriten inte kostar mer än läsk kostar här,där brudarna PÅ RIKTIGT kan dansa..och framför allt,där inte varenda kille i bakvänd keps och för stora byxor tror att dem kan något om musik bara för att dem sitter på Whoa och hatar

2006-07-22 11:18
jag tror många av dom som klagar inklusive migsjälv kanske inte i grund har nått emot reggaeton utan folket som framför det, iallfall jag tycker att de artister som nämnt här i tråden har totalt avsaknad av flow, och ingen kan väll säga att varken Lady V eller ayesha ens verkar veta vad originell är...

sen är förövrigt Gah 's fördomar om vad för personer som sitter på whoa väldigt roliga, om året hade varit 99...

2006-07-22 11:51
året är 1999 här på Whoa,allt annat är lögner för att dem som suttit här sedan 99 ska må lite bättre..visst jag kan hålla med dig om att Whoa utvecklats på det sättet att det är ett väldigt bra sätt att tex. komma ut med spelningar och info osv..men när det gäller dem som FORTFARANDE sitter här och för timslånga diskussioner så är det precis samma grej..

ayesha,lady V osv..det är inte dem jag talar om i mitt tidigare inlägg utan mer etablerade..det klart att ex. ladyv inte är sjukt grym..hon har kommit lika långt som typ den där lilla killen från Ikea reklamen har gjort inom svensk hip hop.

2006-07-22 12:51
d e nu på senaste whoa börjat hata.. inte i början.. d va najs då..

2006-07-22 15:36
Jag älskar allt och alla, ni är alla så vackra här <3

låten var la helt ok, men videon vart SHAKIRA SHAKIRA blandat med lite 50 cent!

fett gangstah va? :l
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!

2006-07-22 19:16
Varför ska man inte få hata? Hoppas ni trillar ner från ert rosa moln och bryter nacken..

Gah
Du kan inte vara så jävla klyftig..

Bara för att man avskyr reggaeton så innebär det att man lyssnar på MBMA eller?

Sen känns det väl jävligt oviktigt vart musik är ifrån? Måste man lyssna på svensk musik bara för att man bor här..? Måste man lyssna på reggaeton för att man är från.. ja.. vad det nu är..

Men reggaeton får gärna stanna där borta...

2006-07-23 22:08
Skitfet brud, skulle vilja komma i kontakt med henne...någon som vet?

Hultsfredsspelningen imponerade :)
Http://www.myspace.com/vitoeme<br/> Block Starz Records

2006-07-23 22:43
Kontrast P21

Du kan kolla Don omar som jag länkade, han fick mig att digga reaggeton, långt innan den kom till Sverige (yeah). här i sverige behövdes det dock amerikanska artister för att etablera den, första reaggeton singeln i sverige va väl NOREs låt med "nina sky" o daddy yankee. Gillar inte daddy yankee o det e han som spelas här i princip...

Och det ligger faktiskt nånting i vad Gah säger, svårt att bli kär i den musikstilen i det här landet...

2006-07-24 03:08
yes hon e svensk...

2006-07-24 12:58
30/7 blatte de luxe gala @ kungsträdgården
"BLATTE DE LUXE AWARDS/GALA"
Live:

CALLE REAL (TIMBA/SALSA)
MAX PEEZAY (GRIME)
FATTARU (HIP HOP)
PAULINE (NEOSOUL)
KALLE KATH & HELI (HIP HOP)
LADY V & LINDA PIRA (REGGAETON)
TRISTES TIGRES (REGGAETON)
MARTIN BETANCOURT (HIP HOP)
LORENTZ & CHRIS (HIP HOP)
DJ SALLA & MASSE + REDLINE CREW
Mfl.
Plats:KUNGSTRÄDGÅRDEN (T-Kungsträdgården eller T-centralen)
Datum:Söndag 30:e juli
Tid:17.00-23.00
Gratis inträde!
Ingen åldersgräns!

PRISUTDELNING TILL ÅRETS BLATTE DELUXE!
Mer info:www.blattedeluxe.se

2006-07-24 13:31
reggaeton är inge vidare nej.

2006-07-24 14:27
d e ju linda pira som e bra på låten bara.. inte för att melodin i refrängen e nå speciell kreativ men rösten.. hon har bra sångröst.. lady v tyckte jag inte alls va så bra..
Rappare

2006-07-24 14:58
håller me Gah vemon o hicory till max!

Reggaeton e fett om man fattar vad dom säger o hänger me rytmen,men för stelbenta svenskar e det nog lite svårt o digga till det! så enkelt e det! utan o discriminera någon!
jag e så RAK att du blir SNE!

2006-07-24 15:14
enda dom säger är ju "skaka rumpan tjejer!" ? och så skriker dom puerto rico hela tiden

dessutom samma rytm hela tiden, har du hört en reggaetonlåt så har du hört allt, i princip.

2006-07-24 18:57
är hon chilenare?? trodde att hon var puerto rican, kolla på hennes tröja. vilken wannabe :S hon låter till och med som en cubana

2006-07-24 19:01
förresten hittade de här. www.myspace.com/laladyv och ladyv.creationsound.se

2006-07-25 01:42
30/7 blatte de luxe gala @ kungsträdgården
"BLATTE DE LUXE AWARDS/GALA"
Live:
CALLE REAL (TIMBA/SALSA)
MAX PEEZAY (GRIME)
FATTARU (HIP HOP)
PAULINE (NEOSOUL)
KALLE KATH & HELI (HIP HOP)
LADY V & LINDA PIRA (REGGAETON)
TRISTES TIGRES (REGGAETON)
MARTIN BETANCOURT (HIP HOP)
LORENTZ & CHRIS (HIP HOP)
DJ SALLA & MASSE + REDLINE CREW
Mfl.
Plats:KUNGSTRÄDGÅRDEN (T-Kungsträdgården eller T-centralen)
Datum:Söndag 30:e juli
Tid:17.00-23.00
Gratis inträde!
Ingen åldersgräns!

PRISUTDELNING TILL ÅRETS BLATTE DELUXE!
Mer info:www.blattedeluxe.se