I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Petter gör fler grejer med "Storstadsidyll"!

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2006-06-13 08:35

Petter gör fler grejer med "Storstadsidyll"!

Här läste jag detta:

"Låten "Storstadsidyll" har fått sig en remix av Kyaal med skön sång av Desmond Foster.De har nu tryckt upp 275 st vinyl 7" för dom som verkligen vill ha en exklusive klassiker.
Petter - Storstadsidyll Remix, 7" vinyl

Låtlista: Petter feat Desmond Foster
Storstadsidyll - Kyaal remi

7" vinylsingel med Storstadsidyll i reggae remix på A-sidan, B-sidan är givetvis instrumental."



Men det är inte allt...
Jag knäppte på radio x3m för några dagar sedan och fick höra en tredje version av låten. Finska Iso H gästade med en vers, det var enda skillnaden. Halvlyckat. Iso H (som rappar på finska) fick in rätt stämning, men ack så hackigt han spottar sina rader!

Vidare så var det ju en live video av Storstadsidyll uppe på kingsizemagazines hemsida.

Petter satsar hårt på denna låt. Verkar mest nöjd med den av allt han gjort på senare tid, helt förståeligt. Den verkar ändå inte vara på kommande som singel inom riktigt snar framtid förutom då som den exklusiva 7":an SVU rapporterade om.

Yes, yes, han satsar helt rätt tycker jag. Den Petter man hör på Storstadsidyll (och Resumén) är den man vill höra mest av. Detta bådar gott inför framtiden.

(Och nu skall denna tråd inte bli en tråd om att "det går bra nu" suger och att Sjätte sinnet är det enda bra Petter gjort!)

Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com