I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aggrokultur - seriealbumet "Für Elisabeth"

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2006-05-25 22:48

Aggrokultur - seriealbumet "Für Elisabeth"

Jag väljer att posta det här på Svensk hiphopforumet, för jag anser att jag och min konst är en del av svenska hiphopen. Yeah!
Efter att ha haft 7000 läsare i snitt under streetzone.com-tiden som banade väg för flera uppmärksammade seriefanzine som i sin tur rönt stor uppmärksamhet i den svenska serieunderjorden, så har Whoa-kändisen Johannes "Aggro" Torstensson nu färdigställt sitt första riktigt stora fanzine.

"Für Elisabeth" tog ca 1 år att färdigställa och är den sanna historien om hur serietecknaren/slackern Aggro får tampas med den starkaste känslorna känd för mänskligheten: Kärlek.

Henrik Bromander, serietecknare och vinnare av Nöjesguidens Kulturpris för bästa serieroman har kallat "Für Elisabeth" för den första svenska hiphoplovestoryn i serieformat, Simon Gärdenfors har kommit med lovord och några av Sveriges populäraste rappare har redan visat intresse för att beställe.

Mina tidigare serier "Aggro är mitt namn 2005", "Only built for falskguldkedjor" och "I need hugs" var alla 24 sidor tjocka och kostade 20 kr styck. Det här fanzinet är ca 80 sidor tjockt och kostar 60 kr (40 kr för fanzinet, 20 för porto)

Ni som är intresserade kan skicka pengar och adress till:

Johannes Torstensson
Södra stommen 117
438 32 Landvetter


Tack för mig.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.