I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Petters platta P, liten recension

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2006-04-19 00:50

Petters platta P, liten recension

Fan har itne hittat nåt i forumet om den?
Fick den för en vecka sen och har lyssnat sjukt mycket nu.. första intrycket är lite väl plastigt men fan vad den växer på en! har inget bättre för mig så jag prånglar ut mitt "jag älskar petter"-budskap högt och tydligt. Inget seriöst och jag har inte hunnit lyssna mig trött på skivan än så jag har väl inget negativt att säga om skivan riktigt.
Klubbangern det går bra nu blir väl mest hatad pga jantelagen och sitt amerikanska sound men jag ser inte problemet? klockren klubbdänga som jag inte sitter still när jag hör.


Välkommen Tillbaka är första spåret och håller skön klass även om texterna är lite väl dr dre-ego (vem kom ni till när ni ville festa och ha bra musik? petter!)
Själen går in på andraspårsplatsen och beaten är fucking brutal på gränsen till gåshud vilket gör att petters lite mjukare framtoning går hem riktigt bra.
Det går bra nu på tredjespår funkar riktigt bra ju mer man hör den på skivan. är väl lite inne på samma grej som petter, tjänar relativt bra med pengar och ser folk som blir avundsjuka för att de själva inte orkar lägga manken till. klockren låt för våren/sommaren 2k6
Storstadsidyll stoltserar med en uppitchad håkan hellström med den enda låten jag kan lyssna på med honom, gårdakvarnar och skit.. riktigt nice och blir nästa singel.
Tëte a Tëte.. vad ska man säga? porr rakt igenom och blir rakt av sommarens stora hit. soft med neneh cherry och skön text som får en på g. rakt av en favorit till efterfester.
Granne é vild: enter rusiak! skönt att höra ru igen efter några år av tystnad. Petter lägger fetaste flytet på en galen basgång. Perfekt i bilen med högtalarna inställda på för mycket bas.
Inte som dom säger följer efter och sweet jesus vad man blir kär i kaah. Lätt ett av favoritspåren, perfekt i bilen, på festen, klubben, wherever.
Kicka Tillbaks är hyfsat skön, det är väl spåret som det märks tydligast att petter har mognat rätt så mycket från hans tidigare grejer.
Eller är nästa spår och har en galen beat "du vet va som gäller eller" med en galen vers av eye'n'i som gör hela låten mad sweet. Petter lägger fet han med och man kan inte klaga på resten av natural bond-grabbarna.
Resumén har nog ett av de långsammast växande beaten på skivan men när det sitter så sitter det. asskönt slut och man sitter och lyssnar efter nya ljud hela tiden.
Känn Kärlek är väl lite mja, men ändå intressant att höra om petters nya liv och "hur han har det nu för tiden"...

hela plattan avslutas med en remix av det går bra nu featuring fabolous, kul grej.






hahaha det ´här är nog det sämsta ni läst i recensionsväg men jag började skriva men kom på halvvägs att jag inte har så mycket negativt att säga om P så det bev som det blev.