I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad händer med svensk hiphop?

Svensk Hiphop - Allmänt

   
Manager

2006-03-19 20:15

Vad händer med svensk hiphop?

Som topic'n säger, var har egentligen hänt med svenska hiphop?
Om man ska jämföra 2004 - 2006 talet med 1990 talet och början av 2000 talet så har mycket förändrats. Jag börjar med att tänka på en spelning jag hjälpte till att anordna som var i Huddinge nu i helgen där Fattaru, Max Peezay, Heli, Cami och många fler uppträde. Det borde locka folk tycker man, men ändå kom det nästan inga alls. Beror det på dålig marknadsföring eller helt enkelt att det svenska folket orkar inte lyfta sig och gå på en spelning?

Man kan kolla förut när t ex Latin Kings & Looptroop uppträde på samma ställe förut, då var det proppfullt och alla var glada. Nu hänger folk vid väggen eller vid biljardbordet när de betalt för en spelning.
Vad beror detta på? Är det alla nya saker som vi fått, är dagens ungdom inte intresserad av Live musik?

Sedan kan man ta en titt på nerladdning, det växer &växer samtidigt som musikbranshen blir mindre & mindre. Visst att ladda ner nått skit från nån skit artist från Usa som t ex 50 cent men att ladda ner svenskt där man vet att den inte är stor alls är galet.

Vad har hänt med svenskhiphop?
Är det värt att arra fler spelningar när ingen kommer?

/ Robban

Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw