Förboka "The Outburst" nu på cdon
Nu går det att boka min nästa skiva "The Outburst" på cdon.com www.cdon.com Tyvärr verkar det inte gå att direktlänka, men söker ni på tank marwin får ni upp den och min gamla platta "Tank you". Skivan släpps den 22 mars, så lägg en bokning nu och få den så snabbt som möjligt. Snippet finns här: www.perfect-combination.com Senaste Kingsize om skivan: Pay Per Bag records fortsätter spotta ur sig svenska hiphopskivor på löpande band. RMH har ni redan kunnat läsa om i den här artikeln och nu följer skivbolaget upp med bl.a Tank Marwins "The Outburst" och Hamish "En bild säger mer än tusen ord". Den sistnämnda plattan har jag ännu inte haft möjligheten att lyssna på, men en promotionversion av Tank Marwins nya album har spelats i min stereo ett tag nu. "The Outburst" är Brommarapparens andra officiella soloskiva, följandes upp 2004 års mycket trevliga "Tank You". Medans den plattan bar på många tydliga melodislingor och jazziga utflykter är "The Outburst" en dunklare och råare skapelse. "Through my veins I go insane , I start to spit flames // I need to be restrained and contained // they should put me in chains like an uncontrolled beast // cuz as long as I´m alive, there can never be peace" rappar 25 åringen på titelspåret samtidigt som det metallkalla, blodiga, konsolspelsaktiga skivomslaget suger åt sig av min uppmärksamhet och förstärker den nervpirrande känslan som börjar växa inombords. När spåren börjar avverkas känns det ungefär som om man kastas in i en farofylld fantasivärld där monster och människor lever mitt bland varandra. 13 låtar med ett eget, levande sound, som likt en muterad, nattsvart varelse krälar sig framåt genom nattsvarta, övergivna fabriksbyggnader, samtidigt som ljudvågorna strömmar genom luften och studsar mellan betongväggarna. Låter det fascinerande? Mannen som ligger bakom detta coola ljudlandskapet är den talangfulla, jämngamle Skitzophrenic , en producent som även samarbetat med artister som Fronda, Mazy, Ten-Brink, Emil Brikha och Bucc. Tro nu för den delen inte att det här är en rasande, känslokall historia som man helst hade velat stå över för något muntrare. Musiken som Tank Marwin gör handlar i stora hela om kärleken till hiphopen och det märks inte minst i hans låtskrivande. "When I reminisce, I get a little bit upset // Cuz rappers nowadays are showing no respect // for the artform, the hardcore, the original style // cuz people used to battle way before ´8mile´" konstanterar han på den futuristiska "Been there, done that" och får snabbt medhåll från gästande Bashie. Väcker namnet en klocka? Vi snackar om samma Bashie som länge var medlem i Stacs Of Stamina, och som under mitten av 2004 släppte ett av svensk hiphopens personligaste och mest oväntade soloprojekt någonsin (se självbetitlade folkmusik/hiphop-albumet "Robert Valsinger"). Men en del annat folk bildar Bashie, Tank Marwin och Skitzophrenic Million Henchmen, ett crew som i skrivande stund arbetar på ett mixtape tillsammans. Det blir garanterat något att se fram emot!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|