I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Drömmar om Svensk Hiphop?

Svensk Hiphop - Allmänt

2005-11-17 17:14

Drömmar om Svensk Hiphop?

Någon mer än mig som har haft det? Jag har haft en om organism 12 nyss... han hade bytt till innebandy och sa att han var bäst i sverige på den typen av innebandy som han spelade för att fatta det kort =)

2005-11-17 17:27
tjej...

2005-11-17 18:03
iko1 så som han ser ut så måste det även varit en mardröm.....
dannyM_

2005-11-17 18:20
jag har haft drömmar om melinda wrede och feven
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-17 19:00
jag har drömt om att Kenta K fick barn med en av mina bästa polare ;P

2005-11-17 19:09
inte svensk hiphop. däremot har jag av nån oförklarlig anledning drömt om fat joe flera gånger. i den enda drömmen med honom som jag kommer ihåg tydligt så var jag på ett gigantiskt party hemma hos honom. jag hade tagit med lite svenska 5,2r och fat joe blev grymt imponerad eftersom det visade sig att dom inte hade något starkare än folköl i USA. jag blev the life of the party så att säga med min megamanliga brygd. skön dröm!

2005-11-17 19:23
var rätt många scener i min dröm... men de som jag har lyckats tyda ursprunget och tanken i är dessa:

* organism 12 skrämmer iväg en folkskara med barn som spelar inneabandy på en plan genom att springa mot dom helt tokig med fingrarna som hornen på en tjur... han gjorde det under inspelning av dokumentär om svensk hiphop... tyckte att svnesk hiphop saknade humor och skulle visa vad humor vad... iof vet jag inte hur mkt humor det är i att skrämma iväg massa kids =) dock finns det ju fler tankar där... typ tycker jag att han skrämmt iväg kidsen från svenska hiphop scenen eller var det där publiken han skrämmde iväg?? ;P

* han blir intervjuad av en reporter från en tidning.. han blir så jääävla arg när reportern inte vet vem han är.. förklarar hur känd han är osv.. reportern typ "ehm.. jo alltså nu TROR jag att det kopplar faktist..."(typ klyché.. försöker lossas minnas ngt som han egentligen inte vet.. märks att han ljuger för att han är nästan rädd.) Han försöker iaf att förklara att han var jättestressad och skyller som bort sin dåliga koll på scenen i sverige på att han varje dag tvingas åka mellan Arlanda och Stockholm... så att det har tärt på honom... typ förmodligne kommer det ifrån att många sånadär klagar som FAN men vet typ inte kanske vad tärande yrke i praktiken är... och att värderingar har ju mkt med perspektiv på saker att göra...

slutade iaf med att en annan gubbe i slutet av drömmen pekade ut några istappar som höll på att rammla ner från en dörr jag skulle gå igenom... och jag typ insåg att mkt som folk pratar om är viktigt är typ inte så viktigt... så jag bestämde mig för att börja plocka ner istappar från riskabla ställen på heltid... =) var 2-3 scener till också som jag kommer ihåg... men vet som inte hur jag ska tolka de eller folk kommer ändå inte fatta ngt av mina tankar omän jag skulle försöka.

2005-11-17 20:11
inte svensk hiphop. Men jag gick iaf på krogen med ett mjölpaket. När jag kom till en speciell våning så fimpade någon i den hela tiden. Detta upprepades flera gånger. Sen fick jag reda på att de va necro som fimpat :(
www.myspace.com/rizzle4fz

2005-11-17 20:16
behöll du fimpen? :)

2005-11-17 20:33
skulle kanske och spela innebandy?

2005-11-17 20:33
hahaha shit vad dum jag är... kom ju på nu att pst har ju gjort en innebandylåt! =) hahaha...

2005-11-17 22:22
någon som vet vad innebandylåten heter och var man kan htita den?

2005-11-17 22:23
groupie varning på er.

2005-11-17 22:31
Philip P20
antar att du har grym kontroll över vad du drömmer

2005-11-18 00:09
asså fy fan vilken tönting tråd, hahahaha

2005-11-18 00:35
poängen var artikeln i kingsize... folk får ju gärna läsa den och uttala sig om den också... är det hiphop att hävda att man inte kan släppa grejer för att man inte har pengar till att trycka grejer? man gör väll hiphop för att det är politik och vill nå ut till folk med budskap? berättade ju inte hela drömmen och tänker inte göra... men det JAG ifrågasätter i grunden är väll typ.. vissa borde sluta kalla sig hiphop när de inte gör saker för hiphop längre... utan för en liten massa som har råd att betala med svenska kronor(alla har tyvärr inte veckopeng)... jävla dålig stil tycker jag.

2005-11-18 01:31
hehe.. drömmar kan vara sjuka ;)
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen

2005-11-18 02:17
"groupie varning på er."

hahah... så sannt :)
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.

2005-11-18 02:33
Jag har drömt att alla villa svenssons vaknar upp en dag och inser att de enda elementen som räknas är de elementen som ser till att er hus/lägenhet får värme.

I samma dröm dog Brother Ali Atmosphere Sage Francis av riktiga hiphopare ifrån gatan inga hopplösa talibaner.
Backpackers försvann och byttes ut mot människor som absolut inte såg ut som ett gäng fiskare.

Sen vaknade jag insåg vilken mardröm jag går igenom dagligen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-18 02:44
till er som börjar blanda in groupie i sammanhanget... alltså får jag då fråga er.. i vilket sammanhang? så om man drömmer då om t.ex. michael jackson... får jag då fråga... är jag då en groupie till han? I såna fall är jag groupie iaf...

2005-11-18 02:47
Du är ingen groupie en dröm är en dröm!

Jag hoppas att svensk hiphop bara dör någon gång snart så får vi se vad den nya generationen kan göra för den.. Just nu är alla sunkiga.. Alla låter likadant och de flesta svenskarna som kör på engelska suger hästballe.. Vill ni vara unika tänk igenom det ni gör först! Underground är inte hett mer.. Det var hett under eran 1996-2001 Men det var allt.. Ny generation nytt sound osv..

Inte konstigt denna skit hiphopscenen kommer aldrig vara på någon världskarta vi får bara skitakter hit.

Ta hit Crooked I, Eastwood, Lil Jon, Dirty Boys, UGK eller något annat i det stuket..

Låt allt annat bara brinna och dö i helvettet!!!!

2005-11-18 04:10
iko1

innebandylåten heter innebandy
Aldrig mer....

2005-11-18 08:38
DalastDon, mannen om du ger blanka fan i elementen, då blir det vips rap-musik.

Så rapmusiker från hooden dödar RSE-snubbarna!

2005-11-18 09:54
Fan vad konstigt att den här topicen dök upp precis nu... Hade själv tänkt att gå in och starta en likadan nämligen...

Drömde inatt att jag hade en skiva med screw-remixer på Just D:s bästa låtar. Den var helt sjukt bra (jag lyssnade på den i drömmen). Nu är jag arg för att det bara var en dröm.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Lyricist

2005-11-18 12:02
jag drömmde en gång om att jag bazza kens brud sen kom ett pistol skott genom fönstret då fatta jag att de inte var en drömm :P
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen

2005-11-18 15:19
Om svensk hiphop bara kunde dö :(

2005-11-18 15:20
om du bara kunde göra något vettigt av ditt hat mot svensk hiphop, som t e x att försöka styra den i det du tycker är rätt riktning istället för att gnälla så mycket. fast du kanske gör nåt vettigt också...vad vet jag

2005-11-18 15:27
Jag gör redan vad jag kan! Rätt svårt när den är så jävla östkust och underground dominerat.. Jag menar inte västkust underground utan skit underground.

2005-11-18 16:10
ja hade en dröm

2005-11-18 21:26
DalastDon P46
blablabla...ifall du inte har märkt det så är hela atmosphere backpackerhiphopen rätt passé, t o m på whoa. det är ju fan vanligare med dirty south trådar än sage francis trådar. ditt gnäll börjar bli mindre och mindre aktuellt. och "jävla östkust"...hur trångsynt är du? haha...hatar folk som ska "välja sida". jaja

2005-11-18 22:49
räknas markoolio?
http://www.myspace.com/akinonline

2005-11-18 23:29
aldrig om svensk hiphop..men har däremot drömt att ja va med i jurassic park..
When someone seems too good to be true, they usually are..

2005-11-19 01:05
ööh...jag verkade kanske onödigt dryg i mitt förra inlägg. well well, att öl och internet inte hör ihop är väl ingen nyhet!

2005-11-19 01:32
Unrealistic
Om inte det där är ett kall så vet jag inte vad det är, ditt liv är skapat för att göra screw-remixer på Just D.
Så gå ner i källaren och plocka fram hostmedicinen och återskapa din dröm, if u build it, they will come
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2005-11-19 01:37
Jag drömde att jag hängde med Awa Mane och Laleh på en gata utanför min polare... sen drömde jag en annan gång att jag beatboxade medan ADL och Awa Mane sjöng :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2005-11-19 01:37
Jag tror att jag är kär i Awa Mane...
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2005-11-19 17:52
hahahaha!

forovrigt sa ar dalast don en nord som inte kan skapa beats

2005-11-19 17:58
yeah jag är en nörd men din moms tycker om mig endå

1 hunnet

2005-11-19 18:16
din mamma sitter har med mig hihi

2005-11-19 21:20
ja hade en dröm me natasha , fick systrarna graf , fan vilken nit

2005-11-20 02:52
Dalaston

Smaken är som baken. Jag tycker svensk hiphop är grymt bra eftersom jag lyssnar på det. Men vissa uppskattar ju inte det och vänder sig till USA. Det är ju ditt val, men jag klankar inte ner på dig så klanka inte ner på dom som har en annan smak som dig.

ciao
:)

2005-11-20 21:42
Patito

Hahaha... Du har rätt. Det hänger på mig nu... Ska bara lära mig remixa först...

2005-11-21 01:31
det är ju inte ett kall om du inte måste lägga ner år av träning & finjustering först, ett tips, filma hela och gör en dokumentär om dig
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2005-11-21 15:15
Så sant... Har jag tur kanske jag är klar till min 35-årsdag. Men den som väntar på nåt gott....