I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är Kenta ett skämt lr?

Svensk Hiphop - Allmänt

2005-10-16 21:01

Är Kenta ett skämt lr?

Tänkte bara kolla med er om den här Kenta som rappar är ett skämt, såg nämligen hans video Min Bil och insåg att det fan måste va ett skoj projekt eller nått liknande? Har inte hört talas om honom innan men det var nog det absolut keffast jag hört på länge? Och hela topicen som handlar om hans bil gör ju knappast saken bättre men det är ju helt acceptabelt om det är på skoj vilket jag tror att det är.
Hur som helst, kan nån som är mer insatt i detta bara bekräfta mina misstankar så jag slipper plåga mig själv med den här frågan?

Tack

Groupie

2005-10-16 21:08
Kenta har ju varit med i D6AA så jag tvivlar på att det är ett skämt, jag tycker att låten är helt ok...men videon är bland det sämsta jag sett

2005-10-16 21:54
haha! Kenta biste no joke, han har hållt på ganska länge nu som sagt :p
Kultursnobb

2005-10-16 23:40
videon är jävligt töntig själva låten är väll så där han har mycke bättre spår på skivan
" I don´t whrite nothing down so i will keep it short and sweet. You are wek, you are out of control and you become a imprisonment for your self and very body else" - Paulie Walnuts om chris drogproblem

2005-10-17 00:03
han e fan inget skämt han va med i D6AA förut men kalla sej då kent kuk hans nya album e fan bra men kan hålla med om att videon till min bil e lite töntig men hur många rappare e de inte som skryter om sina bilar lyssna på hans andra låtar så kommer du nog inte tycka han e ett skämt och kolla www.kenta.se där står de om han eftersom de inte verkar som du vet nått om han

2005-10-17 00:04
kenta kuk ska de stå

2005-10-17 06:06
han är helt okej som fronda funkar att lyssna på till och från
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2005-10-17 08:26
Wow, alla tuffa whoabarn.

"Det är inte rap, för rap är 50 cent"

D6AÁ ägde svenskascenen, face facts hatare.
Det är inte lätt när det är svårt..

2005-10-17 11:06
som vanligt finns alla wannabe-respekterad-på-whoa töntar som dissar rappare från här bor fan jag för säkens skull.. otroligt moget, lyssna för på grejjerna för fan!!

och har man inte hört kenta innan måste man va född igår..
Jockish @ B-vik

2005-10-17 12:58
Jag tror att han valde den för att locka massa poppisar och fjortisar till spelningarna och att köpa hans skiva, typ rullar fram taktiken
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2005-10-17 14:41
En av Sveriges tightaste rappare, och verkligen inget skämt som du säkert förstår. All respekt till Kenta!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2005-10-17 20:54
Jag kan känna att D6AA aldrig ägde någon svensk hiphopscen, utan snarare att de stod utanför den, eller snarare vid sidan av. Inga hiphopare från det gamla gardet lyssnade på dem, såvitt jag begriper. Däremot var det en egentligen otroligt lyckad undergroundhiphopgrupp med många riktiga fans, det går inte att någonsin ta ifrån dem. Men de riktiga hiphopfansen gillade dem aldrig. De ändrade ingenting musikmässigt och hade utom en massa gnäll på whoa inte särskilt mycket inflytande över svensk hiphop alls. Däremot var de ju enorma som ett crossoverband med rötterna i undergroundhiphop. Det finns säkert sådana motsvarigheter inom alla genrer. Typ, Jose Gonzales och Hammerfall? Nja, inte riktigt kanske, men ni hajjar?

Nåja, att jag tycker att det är skräp och elände är en annan sak som inte behöver debatteras här egentligen. Ska man ha en vettig diskussion om D6AA måste den nog handla om vad de betytt för svensk hiphop. Kanske har de lockat in flera nya lyssnare som aldrig skulle funnits annars? (som Petter, fast från andra hållet.) Vill man ens ha de fansen? Betydde de egentligen massvis för svensk hiphops sound? (jag menar att MBMA ändå stod för den riktningen, men kanske är t.ex. Beväpnad Tjockis ett resultat av D6AA snarare än MBMA, vad vet jag?)

2005-10-17 20:55
Haha, kanske är det tack vare D6AA som dagens svenska hiphopscen handlar om pengar och fitta snarare än om orginalitet och streetcred?

2005-10-17 21:45
jag tror inte att majoriteten här dissar Kenta för "sakens skull", utan för att han är rakt av dålig.

"Min Bil" ser ut som en parodi or some shit, en polare visade den för mig och fy fan alltså.

det värsta är att han vänder sig och tittar rakt in i kameran vid varje vinkelbyte, "titta på mig, jag är på TV, jag rappar jättedåligt, men jag har en gul bil"

hade det varit en gammal skrotbil, alltså ett riktigt "pimp my ride" exempel, som han gled runt i, och inte bara rappade om hur snabbt han kör, så hade den haft lite charm.

varken låten eller videon är något vidare.
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2005-10-17 22:08
Han är ju lätt skönsat i hiphopsverige för fan! Kärlek
Ingen stor lyricist men han rapp är ju skit skön tycker jag.
Gröna å vita hjärtan som glöder

2005-10-18 01:52
IDIOT han som skrev inlägget erkänner ju att han INTE HÖRT KENTA FÖRUT, PUCKOBARN...

Han driver bara fattar du väl, för att visa hur oerhört kass han tycker låten är. "Johannez" har författat fina Fronda-hatartrådar förut om jag inte minns fel så det är nog ingen slump.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-10-18 03:12
NickoKick ahahahaha jag menar det

kenta e sämst och han har aldrig varit bra.
www.facebook.com/papmusik
www.p-a-p.se
www.facebook.com/menasmusic

2005-10-18 03:46
Kenta - min bil är tragiskt dålig. Jag har den skivan och det är en hel del sorgliga låtar som jag hoppas att han ångrar att han gjorde.

Som låten "låt mig va" t.ex. Jag diggar den för att man får höra Ebolas cleana röst men för övrigt är den katastrof då han är seriös....

Ni som inte har tillgång till skivan kan ju alltid läsa texten :P
www.hiphoptexter.com
dannyM_

2005-10-18 10:12
Fuck alla de popar rappare! blanda ihop popare med rap funkar inte! Ck, Kenta all sucks! pinsammt att folk säger att de gillar rap och de lyssnar på sådan skit. det är försäljning knep alltihop!

De som är så synd att svennar gillar den skiten så att det visas på tv och spelas på radio...
 Red Motion Music

2005-10-18 12:01
Junior:

Men 50 cent osv gör inte pop alltså? Eh, ok.

2005-10-18 12:04
vart har ni sett videon?

2005-10-18 12:31
Lååten är ganska sköön :):P

Men sant, videon är lite trash :D

Highfive anyone, anyone?

2005-10-19 14:09
refused

har nämnt 50? eh, ok.
 Red Motion Music

2005-10-19 15:33

han är min totala stjärt (skiter i mogenhets faktorn på det, han är hemskt dålig!!... )
- a perverse resistance to security and predictability, & a deliberate disregard for propriety -

2005-10-19 16:06
junior:

nej, det var just det du inte gjorde. du nämnde bara "svenne skit" (svensk hiphop) som pop-hiphop och att det var synd att den spelades på TV, när i själva verket ungefär allt som rullar på MTV i både Sverige + USA är pop-hiphop. Fifty, Nelly, what have you. Är dom också "svenne skit"?

2005-10-19 16:21
jag tycker att videon va bra.

2005-10-19 17:37
Videon är bra med de medel Kenta har att tillgå. Hade han varit i ja, till exempel fifty-klass hade det funnits mer att leka med. Men nu är det som det är och det lär ju bli bättre ju större mannen blir.
Ingen dör oskuld. Livet knullar alla.

2005-10-19 17:46
kenta is the shiznit!
Högt liv

2005-10-19 20:43
Vet du inte vem Kenta är så förstår jag inte till 100% hur du ens hittat till whoa. Här känner väl de flesta till de flesta, förstår inte hur du missat honom. Men men, jag har inget emot honom. Videon kan ju kallas lite halvtaskig. För det var den, men det var den första så än ska man väl inte klaga.

2005-10-19 22:58
Ni måste sluta och lyssna på texterna och känna låten, precis som fjortisar :D Liksom Min Bil, skit skön låt! Inte bra textmässigt sett, men den är ju asskön. Kenta är ju så skön!
Gröna å vita hjärtan som glöder

2005-10-20 14:41
Du kan ladda ner den på www.kenta.se eller helt enkelt se den på Ztv. Men kanske lättare att ladda ner den? ;P

2005-10-20 14:46
D6aa var lätt den gruppen som gjorde att hag iallafall började lyssna på svensk hiphop
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2005-10-20 19:49
Dissa inga godkända rappare när du inte kan bättre själv och föresten stavar du ditt namn med z så du får ingen respekt från mig iaf.

2005-10-20 19:59
TobyRizl, 12 år,och kan nada, dra åt helvete ditt lilla as
Om man frågar vem Du är, svara:- Jag är grabben, som lever.
Och om dom frågar vad gör Du, så svara - Allt och ingenting, jag lever i tiden..."

2005-10-22 12:52
suugg balle mannen

2005-10-22 18:51
Vilken jävla admin är det som tar bort mina inlägg? Jävla babylon hysteri asså. Bara för att man tycker att snubben är en kass skojare.

Konsertbesökare

2005-10-22 19:11
d6aa hade några schyssta låtar när de hängde tillsammans mer. "bitch" exempelvis är ganska skön.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.

2005-10-22 20:12
JTekWun

så man får inte tycka saker är dåligt om man inte kan bättre själv? var bland det mest idiotiska jag läst på länge.
Producent

2005-10-22 22:00
chaffzar du med my man toby rizla, 20 år vaaa? haha
BLEZZ BEATS
Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på COULISSE

2005-10-23 14:29
Kentas nya skiva Knäcker Min Bil och Vänta där vid vägen
Robin (G_Lee)

2005-10-23 20:31
KNÄPPA MIN BÄRS, för hela slanten!
Tyckte nästan alla låtar på skivan var bra. Inte en enda som man tänkte "Palla, jag spolar över"...
DIIIF

2005-10-23 20:31
BTW, Min Bil är skönaste låten som inledning på skivan, sen kommer Ken Ring med Västerort! Vadå bra start?
DIIIF

2005-10-23 22:32
wow, fan va förvånad jag e att så många gillar kenta.
jag tycker han har en riktigt jobbig röst, riktigt dåliga texter och en riktigt ful video.

2005-10-24 13:48
MvH skämde ut sej hahahah!
Lyssnar alltid på D6aa när jag vill få mej ett gott skratt.

2005-10-24 17:50
Whoa.

Vilket Orientaliskt beat han har på sin sida.

Helt ärligt.

Han är inte bra.
Everything I say is a lie

2005-10-24 17:50
Btw suger hans kodare.
Everything I say is a lie