Vad tror ni är det bästa sättet att främja hiphop?
Vi befinner oss i ett generationsskifte, som alla känner till, mellan skivbutiker och internettjänster. Personligen har jag inte varit ajour med vad som hänt inom hiphop överhuvudtaget de senaste tre åren, pga av olika anledningar. Men intrycket jag får nu, jämfört med för ett par år sen, är att intresset fortfarande finns, men folk visar det inte uppenbart på samma sätt? Jag vill minnas hur vi hoppade mellan videoinspelningar, battlade på röda rummet på helgerna, vardagliga hiphopklubbar ploppade upp med jämna mellanrum över alla delar av stan som i stort sett alltid var mer el mindre fullproppade, Lava & Nalen körde underjordsuppträdanden nån gång i månaden och folket fanns där! Numera när jag frågar folk om hur det är, så får jag intrycket av att det är färre klubbar/spelningar, och också färre folk som går dit! Utöver klubbscenen så är det också färre skivor som säljs.. Skulle va kul att höra vad folk tycker bara.. Påverkar generationsskiftet intresset för kulturen? Hur ser hiphopscenen ut om tio år? Varför ser den ut som den gör idag, jämfört med för t ex fem år sen?
.. Jag e inte slut som producent. Branschen är slut som bransch..
|