I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pst-Q - En Varning Till Judas

Svensk Hiphop - Allmänt

2005-07-21 18:32

Pst-Q - En Varning Till Judas

Hittade massa musik från år & dag sedan som jag inte hört på mycket mycket längre och jag behöver en hjälp med följande vilket fallit ur mitt minne; Vem var det "Pst-Q - En Varning Till Judas" riktad till ?

2005-07-21 18:34

Hamish och Maverick.

Johabbed bin Laugsson
strykjärnsjournalist, www.boyahed.com

2005-07-21 21:44
Vem är Maverick?
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2006-09-30 11:20

Ja, den Vincent. Hamish och Wordical var som Organism 12 och Seron, men hela beefen handlar om att Hamish snodde nån rad som PST la på ett DJ Madwristmixtape, samt att han ansåg att dom snodde MBMAs stil. Det ena ledde till det andra och PST släppte den kanske hårdaste disslåten i svensk raphistoria. Organism 12 sköt mot Hamish och Wordical i låtar som "Fattar du den då" och på diverse gästspel och mixtapeverser.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-30 12:13
Intressant.

Kan du några rader i huvudet som Org12 pikat Hamish och Wordical i?

Hur kom det sej att Seron ändå umgicks med Wordical när Pstq - innan Seron lämnade MBMA - dissade Hamish, som ändå är Wordicals polare? Seron kanske var en sån som var konflikträdd och ville vara polare med alla för att slippa tjafsa... bergsäkert, som KebneKaize.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-30 14:34
måste säga att de beatet som PST kör på är sååå jävla kasst !

2006-09-30 20:28
lustigt att det här gamla ämnet finns uppe för diskussion.
anledningen till att jag och seron umgicks var för att
vi delade tron på Jesus, något som är lite större
än hiphop, både på bredden, längden, höjden och djupet.
man blir född på nytt och får ett nytt liv med Kristus,
frälsaren, MEssias och så vidare...
"Anpassa er inte efter världen utan låt er förvandlas genom förnyelsen av era tankar" - Romarbrevet 12:2

2006-09-30 23:57
Wordical

haha... that's funny man!

What's bigger than HIPHOP... HIPHOP...!

2006-10-01 09:29
man blir född på nytt och får ett nytt liv med Kristus,
frälsaren, MEssias och så vidare...

Är det någonting man bör ha lärt sig av 5000 års religion så är det väl att religion är skit..
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2006-10-01 13:46
Teambanan

ORD
www.facebook.com/budjionline
www.budji.se
[email protected]
Groupie

2006-10-01 13:55
För mig får folk tropå vad dom vill men that's just scary

"man blir född på nytt och får ett nytt liv med Kristus,
frälsaren, MEssias och så vidare..."

2006-10-01 14:14
Fick inte Marimba Rooney en känga för sin totala avsaknad av journalistisk kompetens?

2006-10-01 17:25
ModernDrunkard P21
Jajamensan. Men något off från ämnet va?