I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

abstrakt svensk hip hop

Svensk Hiphop - Allmänt

2005-06-30 17:43

abstrakt svensk hip hop

Har ingen bra koll på hiphopscenen, finns det någon bra svensk hip hop som lutar åt anticon stuket.
Gillade Stacs of Stamina's Cashew Fenny när den kom för nåra år sen, och senaste var det Aegiz tape som jag fastnade för.
Men de kan väl knappast vara ensamma om att göra "annorlunda" hip hop
Upplys mej snäll!

Admin

2005-06-30 18:01
Anticonstil i Sverige är det väl lite sisådär med, vet inte om det behövs direkt. Men gillar du "abstrakta" västkustgrejer ska du helt klart checka Nadasdi, Rodan, Prosperous.

Om du bara vill ha asbtrakta/poetiska texter så pröva Peshi. Annars är utbudet relativt tunnt.

2005-06-30 18:08
klart det behövs, tycker det är kul att lyssna på folk som vågar experiementera lite och tänka i nya banor.
Likriktning är oerhört tråkigt och det tycker jag att svensk hip hop lider av, mer eller mindre.

Nadasdi känner jag till, ska kolla upp det andra.

tackar

2005-06-30 20:30
Skulle gärna se mer abstrakt hiphop i sverige. Särskilt på svenska
Öhh?

2005-07-01 03:18
kan inte aegiz - message mosaic tape ses som en gnutta abstrakt... bör hur som helst kollas in av alla...
What would macgyver do?

2005-07-01 08:57
Illstar exprimenterar ganska fritt på sina skivor, du hittar allt från 70-tals deckar funk, Jazz, bossa till salsa, reggae, rock men allt bottnar i hiphop, jag delar ut skivan gratis genom messenger, bara adda mig så får du Quantum Satis! inga problem!

One
"Quantum Satis"

2005-07-01 12:20
Jag skulle vilja ha nån sorts Svensk motsvarighet till Pigeon John! Lite halvsjung/rappande kille med glada å positiva texter.

Visserligen kör ju timbuk på lite sån stil, men ändå inte riktigt
Först Jesus, sen:

Hiphop, Soul, musik!!

2005-07-01 16:09
SamL : Kolla in Mystrow! alternativ så att det räcker och blir över :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-01 16:22
Tank_Marwin P25

hmm, och vart kan man hitta denna Mystrow? har han nån hemsida eller nått dyl?

Tack för tipset föressten!
Först Jesus, sen:

Hiphop, Soul, musik!!

2005-07-01 16:33
Nu har jag hittat lite info om killen :) Men ajg vet inte, verkar ju inte va så tokmkt Pigeon John över han, intressant dock.
Först Jesus, sen:

Hiphop, Soul, musik!!

2005-07-01 16:33
Läste en recension av Mystrow och det verkar ju onekligen intressant, finns det nån smakprov nånstans som man kan lyssna på?

2005-07-01 16:52
kolla www.payperbag.com eller vad det nu e.. www.solidsenders.com tror jag dom har också.. min dator här på jobbet vill inte url:a dom där så skriv in dom eller nått..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.