Profet dissar Timbuktu och Promoe!
Hörde precis Profets nya låt där han ger Timbuktu och Promoe en känga båda till höger och vänster... Undrar om dom kommer att svara? Det hade varit kul och se vad dom hade haft och säga... Ladda ner låten på Profets hemsida och se vad ni tror: www.profet.se /T
"At my house we call them Oh Oh´s..."
Moderator
2005-06-19 18:13
Tror dom har bättre saker för sig.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
vilken är de då?
tag ett stycke bro<br>tag ett stycke brand<br>blanda, skrik ageri
okey nu har jag hittat den
Sammel: Vilka då Profet eller Timbuktu?
AH jag hann skriva min fråga innan jag förstod vad du menade! he he
Måste ut i solen igen men ska bli kul att läsa vad folk tycker! Bye /t
jag hajjar tenchu fan cool låt, men folk e så trista nu för tiden så dom kommer säkert inte svara
Graffare
2005-06-19 18:28
timbukdissen kan ju knappt räknas som en diss, en jävligt lam i så fall.. var ju mer typ "synd att du utvecklats".... den till promoe var lite hårdare, men tveksamt om han kommer svara.. hur som helst lär han inte göra det speciellt mycket tydligare än hans svar på hiphopbönder.
fy fan vad dålig
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."
haha han har mycke rätt om timbuktu å prome om deras tjajt om babylon medas dom tkännar mäst stålar av hiphoparna i sverige
" I don´t whrite nothing down so i will keep it short and sweet. You are wek, you are out of control and you become a imprisonment for your self and very body else" - Paulie Walnuts om chris drogproblem
synd bara att han kör på så grov skånska hör knappt vad han säger
" I don´t whrite nothing down so i will keep it short and sweet. You are wek, you are out of control and you become a imprisonment for your self and very body else" - Paulie Walnuts om chris drogproblem
Sjukt kass och pinnsamt låt, jag hör knappt vad han säger, sånt här skämmer ut svensk hip-hop.
davvie ... hur svara han på hiphop bönder??
sammel-gay_record I Business & Pleasure drar han dom här raderna: I don’t feel the pressure I just rock, rock on That's why a lot of people don't seem to like me in Stockholm But that's cool, I go for Japan and Germany Australia, the whole world is what's concerning me Not your petty bull about who did and said what first You keep Stockholm I'ma conquer the universe Tolkar i alla fall jag som ett svar på deras pinsamma hiphopbönder.
jag lyssnade på det, det lät nästan som han bad om ursäkt till Timbuktu, och det om/till promoe var så förutsäg bart att jag nästan förväntade mej att det skulle komma upp "du har skitigt skägg och tovigt hår.." Annars gillar jag uttalet på Bonde (bunde)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hahahaha jag älskar sån här grov skånska, enbart det gör att jag diggar låten lite..men vafan? komigen Promoe & Timbuk är 100 ggr mer "äkta" (hatar förövrigt detta uttryck) än petter, och ayo har aldrig varit någon favorit, å jag menar petter borde fan inte vara fattig, han har alltid legat på storbolag, medan timbuk och promoe bekostar ur egen ficka. Och eye'n I,Trippel Ett och Feven hade ju sjukligt stor mediabevakning, jag försökte verkligen tvinga mig själv att gilla "höger vänster" bara för att han hade så stor mediabevakning...ok jag har inget emot eye'n I,petter,feven och trippel ett, men det finns nog få kända svenska artister som har blivit så ogillade eller anklagade för att inte vara äkta. Och han verkar ju tycka att snook är hiphop, varför kan han då inte tycka att timbuk är hiphop? han har ju bara utvecklats och kör lite annan stil men fortfarande hiphop. all in all, så gillade jag låten, mest p.g.a den sköna skånskan och refrängen faktiskt, tycker inte att så mkt av "argumenten" höll, och vad har pengar med anarkism att göra egetnligen? men jag kan väl dock ge honom en liten poäng att det kan kännas lite ironiskt det här om pengarna. Skulle vara kul att se vad de svarade, men eftersom det ändå inte kändes som en stenhård disslåt så vet jag inte om de kommer att svara, och sen känns det lite som att timbuk lagt allt sånt där åt sidan efter att ha hört "stirra ner" och "Skjuter du skjuter jag"....men det skulle onekligen vara intressant att höra om de svarade. Känns som att promoe och timbuk inte kört battelrap på ruskigt länge, har nog aldrig hört dem köra det, så det skulle vara spännande. Det kanske iof var meningen med denna låt, att tända glöden. appropå ingenting skulle det förövrigt vara kul att höra en "hård" låt från snook
DUNK: PR trick? PR för vad? Min platta? Nej, den har sålt vad den ska vid detta laget. PR för en ny video då? Eller en ny singel kanske? Nej, inte det heller! Om låten är PR överhuvudtaget så är det PR för att fler rappare borde säga vad dom tycker. Fler rappare borde säga, öppet i sina låtar, det som dom annars viskar om bakom ryggen på varandra. Keep it street/ profet
Profet
vad heter låten? jag hittar den inte..
ahh, hittade den.. det vore fett om promoe svarade, jag tycker det hela var lite tamt..
BSV kolla längs ner till höger på sidan;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jo, jag hittade den nu.. =)
som om inte petter är sell-out?
Jag är rätt osäker på att någon innom svensk Hip hop kan klassas som sell out...
vilken låt är det? fattar noll
C A S H F L O W - C L O T H I N G // BLOGG.CASHFLOWCLOTHING.COM
jag har inte lyssnat på låten, vet inte om jag kommer att göra det heller, om det ens finns någon anledning till att lyssna på den...(har haft en deja-vu upplevelse om denna stund) -nu kommer/tordes någon skriva: Vadå "Anledning till att lyssna", man lyssnar ju på musik för att få höra saker... Ja, men fan,,, Looptroop är way more deep än sådant här bull, som att dissa folk... Promoe kommer nog knappast att svara enligt min mening...(inte omöjligt dock) Looptroop - Modern Day City Symphony, Spår 07: "Focus" (0:32) Promoe: "...And diss, for us to diss back Y'all 'd love that but on this record we above that There's more imoportant things to talk about.. ..If you diss me, you really on my penis.. well you should take a good look at yourself .." Promoe - Government Music, spår 09: "Injected" (03:17) Promoe: "I don't battle with rhymes, I don't battle with nines, I don't battle MC's I Battle the system Looptroop ain't a rap group, it's a band of resistance fighting for people understand their existence" litegrann, såhär, för övrigt så tänkte jag checka om det är många som uppmärksammat LTR's lilla diss mot .HHBönder. i "021", eller jag antar att det är en diss iaf: Looptroop - Heads or tails EP, B sida, spår: 2 "021" (01:42) Promoe: "..We more than sand on the sea-shores, we more than numbers; Hiphop-bonders -no one hit wonders, You six feet under, the concrete tundra, tryin' to fuck with us. -Don't you know you stuck with us?! .." -hela låten låter ganska så dissig/ dom lyfter upp sig själva as fuck... asgrym låt!!! Den svenska underjorden: spår: ? "Topp Doggz" (01:50) Promoe: "I search the globe for worthy competition and found nobody even worth to be dissin' in this overpopulated rapindustry I'm the one cutting the branches off," några anser att Promoe's vers i Topp Doggz skulle kunna vara en liten smått 'konspiratorisk' diss i sig mot dem.... lite smått långsökt tycker jag själv... fast i slutet så är det ngn som häver ur sig typ: "mc's/ni stinker som svinstior" ...så det är väl inte omöjligt.. jag har dock inte hört Kill You Style.... som sagt,,, tror nästan Promoe är lite för bra för att ägna en hel låt åt den här snubben, vad han nu hette.. (scrollar upp..).. Profet.. Jag troor att jag läst namnet Profet ngnstans.. Promoe is the shit, deep shit... Pieeaace
håller med kakupproret ! Profet, varför dissa överhuvudtaget? för att visa att ngn gör/säger något fel eller dåligt? många artister strävar väl ungefär mot samma saker eller har mycket gemensamt angående politiska åsikter osv, iaf. tordes man det om man ska "jämföra" sig eller komma upp i en nivå som Looptroop är i, iaf. Mårten... han är en ruggigt intelligent man för att inte säga empatisk m.m. jaja, nu valde du ju att dissa honom trots att du kanske redan visste detta, (kanske rent av känner honom personligen!?) ... ähh, I'm out
Fett fett fett. Big Up Brushan, helt korrekt!! Vi har din rygg. Shiuuu.
B.P. Ent!!
Oooooooh Weeeeee!!! Hold It Down Dawg! Young Money har din rygg till 1000% So just Bang at then Dawg!!! Yeah Yeah Yeah!!
The Swedish Mixtape Cartel
Alla battlekåta whoa användare börjar genast spekulera i hur mycket tjafs och slagsmål det ska bli. Försök istället att se hela bilden och lyssna på vad Profet talar om i allmänhet. Han pratar i första hand om vad svensk hiphop har utvecklats till och det känns viktigt. Jag skulle inte ens lacka om jag var Petter, Timbuk eller Promoe. Fundera lite istället för att hetsa upp er. För det allmänna klimatet för vår musik i Sverige är inte bra.
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
Hahaha shunon e en skämt snäälla varför dissa nån som e dubbelt bättre en du? :S
Fast diggade "Vill höra mer av ayo o video med ken" eller Vad du sa :D
ganska fiiint du smöra för Snook :D det e bra dom behöver nån som slickar röv ...
knuckelhead: Vilken sten har du legat under? Promoe var så stockholm så sent som i maj. fjant!
haha du är hård du knuckelhead..
Addicted to Love
Haha,, roliga inlägg... seriöst... Promoe har så mkt djupare avsikter vilket många här inte verkar förstå, samtidigt som många här vill sätta ord på vad hiphop ÄR eller inte är... För Petter kanske det är att rappa om pengar, redline o annat. För TLK kanske det är att rappa om tha Betong osv... Looptroop och Promoe tror jag som sagt kan ha lite djupare budskap, no offense mot andra... men, ja,,, man hör ju...
Profet p25 Hade du tänkt kommentera/svara mer här i tråden eller avstår du?
Kronan: Verkligen känns som en åsikt, det är ju inte s¨å att han säger att han ska döda dem eller nått...Profet skulle ju kunna dra massa battlerader de har man ju sett med studiogangstas till exempel...nu verkar det som han bara uttrycker vad han tycker...NU kommer folk säga att jag slickar hans röv men ajaa då får ni väl säga det...men jag gillar både profet, timbuk o promoe...
Det här är en kontaktannons...Jag är en vacker man i uniform, som alltid ställer upp. Ring mig på nr: 112
Carlos: Jag är inte säker på att jag vet vad det är du vill ha svar på? Jag tycker mig kunna se en hel del oseriösa inlägg och dom tänker jag inte lägga energi på. För övrigt kan jag tillägga att jag KAN göra den här typen av låtar för jag behöver inte vara vän med någon! Jag är inte beroende av folk i bizzen. Jag säger vad jag tycker. Jag lever inte på min musik, jag har ett vanligt skitjobb, men jag gör det för att jag älskar hiphop. Det innebär att jag inte behöver fundera på om mina grejer är poppiga nog för P3 eller om jag lägger rim som är slätstrukna nog för att kunna spelas i en video på ZTV! Jag skulle inte tacka nej till något av det, men jag kompromissar inte. Jag fokuserar på att få sagt det jag vill...även om det innebär att folk blir sura. Jag vet vilka i hiphopsverige som är mina vänner. Jag gör musik för dom, för mig själv och för mina fans. /profet
Profet
Skivsamlare
2005-06-20 13:59
Okej, det var väl något sådant svar jag väntade på... Nej, visst, man behöver inte vara vän med folk i Bizzen för att klara sig. Men att du överhuvudtaget dissar visar ju vilka olika nivåer ni är på, och det stör säkert inte dig (säkert ingen annan heller) eftersom att du gjorde låten... Men att göra en disslåt bara för att man kan/vill utan något speciellt Syfte kan väl tyckas lite olika om . . . Som sagt, profet gjorde ett val, dina fans kanske gillar det, andra bryr sig väl inte... mer än så kanske det inte var...
Skivsamlare
2005-06-20 14:12
Intressant låt
-"Shit, I lost him in the Sun!"<br> <br> - Whoa PixelCrew 2004!
som jag nänmde tidigare också... hiphop innebär olika saker för olika personer... Profet Älskar hiphop och uttrycker sin kärlek till hiphop genom att göra dem låtar han gör, inkl. den här dissen (var den på ett 50' beat??) Promoe väljer att uttrycka sin kärlek till hiphop genom att göra dem låtar som han gör, t.ex. de låtar jag tidigare nämnde.... Peace till alla
"Keep it street" måste ju vara DET roligaste jag har hört :D Hur länge hade du tänkt att lira den här "oberoende gangstah stilen" då? Kommer man kunna se en ensam liten 50årig bonde sitta i sina wu-tangs och säga att han skiter i vad alla tycker om några år eller? Om målet bara är att få fram vad du vill säga kan du ju verkligen inte klanka ner på folk som har kommit såpass långt att deras musik spelas på radio osv. eftersom dom tydligen får sina röster hörda.
"Gå fort och le mycket så ser ingen att du är ful" -Lars Åberg
Carlos: Vill börja med att säga att jag respekterar dina åsikter! Jag gjorde inte låten bara för att jag kan och tanken var att den skulle fylla ett syfte. Bland annat att få igång den här diskussionen om svensk hiphop. Jag vill att rappare tänker efter innan dom skriver sina låtar, vad dom säger i sina texter, för vem dom skriver osv. Jag har själv varit ett praktexempel, i Studiogansters. Då skrev jag texter som inte fyllde nått syfte what so ever, bara för att folk skulle digga mina texter och tycka att dom var balla. Jag ville röra om i grytan med lite ärlighet...
Profet
Jag gillar profet men det här var töntigt.
Okej, tack för det, och det är ömsesidigt! Så du gjorde låten för att typ säga till artisterna att skärpa sig? Jag har inte hört låten, läste dock texten i det andra forumet. Raderna mot Promoe är dom som jag mest undrar över, vad är det för sorts info? eller är det prat från bekanta/vänner du har? Det hela där är alltså en fråga om pengar... Hmm,, det ska bli intressant att se om det ligger något i allt det, och få höra om Mårten kommenterar... Hej då så länge...
Bra sagt, behövde sägas.
Follow the dao, right about....NOW!
vilket otroligt hemskt beat..