I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tidiga demoinsp. med Timbuk, Sthlm m fl

Svensk Hiphop - Allmänt

2005-05-08 20:22

Tidiga demoinsp. med Timbuk, Sthlm m fl

På P3 Souls årliga specialer om svensk hip hop så spelades det en hel del som aldrig släpptes.

Nån som har:

Timbuktu - Money Getterz (ca. 96-97)
Sthlm (gruppen ifrån Petters debut) - spår från P3 Soul som ej är med på deras white label EP.

Jag vet att jag har en del av låtarna på band, kanske dags att leta fram dom.

Nån som har nån uppfattning om det finns några (bra) demospår med ADL, Timbuk, Sthlm, Petter, Falcon & Sleepy m fl?

2005-05-08 23:28
Har tidigare sett många som skrivit om Sherlocks skiva, att den är värdefull och svår att få tag på osv. Vet inte om det stämmer, men kan i alla fall tipsa om att den går att låna på Kulturhusets bibliotek.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2005-05-08 23:38
Det måste ju finnas en del grejer, läser man igenom häftet på Sidewalk Headliners nämns ju en massa tidigare projekt folk varit involverade i men som det aldrig dykt upp något material ifrån.
Officially not impressed.

2005-05-09 14:14
Sherlocks LP är grym. Samma gäller båda tolvorna med Falcon&Sleepy, tidiga Blacknuss, ADL, cherno m fl.

Gruppen Sthlms enda 12" (den med "flava in ya ear"-beaten) bör tillhöra en av de mer okända guldklimparna bland svensk hip hop. Jag har bara sett den på Snickars och det var 6-7 års sen.

DJ

2005-05-09 14:57
ADL - Should I Stay Or Should I Go exklusivt spelad på P3s Rap Attack sommaren 92. En av Adams bästa låtar någonsin. Mats sa själv att det var enda gången den spelades för allmänheten.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2005-05-09 15:11
För att nämna Ayo , är det någon som minns dom gamla grejerna på svenska. Har för min nån låt hette Den här går ut till alla som jag känner eller nåt sånt. Refrängen gick iaf så minns jag. Och den låten var sjukt fet! Vet någon var den släpptes? Det var innan han släppte sitt album, och den låten var inte med på plattan.
ja, så är det.
Rappare

2005-05-09 15:17
Ayo släppte två tolvor på den gamla Breaking Bread-labeln, en på svenska och en på engelska.
Officially not impressed.

2005-05-09 15:19
Där ser man, antar att den låten var med på den svenska tolvan. Antar också att den i princip är omöjlig att få tag på nuförtiden. Fan vad den låten var grym. Thanks Sci-Fi
ja, så är det.

2005-05-09 15:23
Finns en bra 12"a med Damon Frost från Hearin Aid från 1992, finns bara i 5 ex. Finns en Hearin Aid 12"a från 96 som också bara är testpress. Bägge dessa kickar hårt. Ska kanske digitalisera dem nån gång...

Timbuktu har också nån bra 12"a från mitten på 90-talet, Cherno och ADL har en hög bra grejer, jag tycker Sons of Soul var underskattade, Latin Kings har ett gäng remixer på 12"orna från första albumet från 92, jag har nån testpress med remixar på "Snubben...". Många sover på "botkyrka stylee" 12"an också, den är grym.

www.myspace.com/djpraod
www.myspace.com/speechdefect
www.speechdefect.com

2005-05-09 15:51
Mqs P20
Det är en 4 spårs EP med "den här går ut", "ormarna", "fetaste texten" och "så ska det låta". Står i backen här :) Ganska tunga ayo tracks

2005-05-09 16:04
jag har en sjua med ayo och han bandypappan som jag inte kände till innan jag köpte den.

nu ska jag kolla vad den heter.

den gavs ut på mercury/polygram och heter "b-yourself". är den rar på något sätt?
Värsta känslan?
olycklig kärlek... händer alltid mej.... :(

2005-05-09 16:07
Prao-D: Har Cherno och ADL släppt mer än en solotolva var (exkl. Absent Minded-projektet)?

Mqs: Han släppte minst en tolva på Topaz innan lp:n. Låten från breakdancefilmen med Freeze är grym (samma tolva som hiphopbönder).

2005-05-09 16:35
Trendnet & Diggin:

Jo, vad jag får ut av den här http://www.shell.linux.se/popoga/a/a0000 ..
så verkar det ju stämma ganska bra. Två tolvor (ep?) innan topaz, och en cdep på topaz. Fan att ha det första svenska släppet...galet tungt. Trendnet, var bor du? ;)
ja, så är det.

2005-05-09 16:40
Förresten, var inte Leafnuts med på låten Den här går ut?

hehe, minns också ett gammalt citat från ayo "Jag skulle aldrig kunna rappa på svenska"
ja, så är det.

2005-05-09 18:08
Mqs: Time to move on / hiphopbönder finns på vinyl också

2005-05-10 00:15
diggin: Ja, jag vet iallafall 2 Cherno 12"or som är riktigt bra, sen finns det säkert några mindre bra som jag inte kommer ihåg bara för dem inte är så bra :-D
www.myspace.com/djpraod
www.myspace.com/speechdefect
www.speechdefect.com
DJ

2005-05-10 08:28
P Didd.
Vad har Cherno släppt förutom How Is It Being U 12"?
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass