I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Gulliga texter

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2005-05-03 03:46

Gulliga texter

Länge sen jag lyssnade på Modern Day City Symphony, grym platta fortfarande. Looptroop har förstås utvecklats ganska mycket textmässigt men det är ju bara roligt och lite rart med deras gamla Long arm of the law tex, där de klagar på hur förtryckta de är när de får betala för mycket i böter för att de tjuvåkte på tåget och i nästa andetag tycker att man ska frige Mumia Abu Jamal (Jämför de sina böter med Mumias vistelse i dödscell? och är det så självklart att han ska friges, det fallet är väl i mångas ögon mer komplext än vad vissa vill göra gällande...en hundring på att Promoe inte är särskilt insatt i det heller, han har själv sagt att han tycker det är jobbigt att sätta sig in i saker och att han inte gillar att läsa...)

Och så gillar jag att tjuvar får Looptroops respekt eftersom de bidrar till rättvisa. Det är roligt också, Promoe själv tillhör väl den öfvre medelklassen i egenskap av läkarson om jag inte är helt felinformerad. Det måste väl rimligen betyda att han tycker det vore helt rätt om hans egna föräldrar blev bestulna? Jag tycker det är skoj att föreställa mig att det varit inbrott i familjens villa och att han kommer hem och säger "Hurra! vadå försvunnen tv och stereo och dyra konstverk och sönderslagna fönster? Det är ju jättebra! Pappa, du måste faktiskt förstå att det här är rättvisa, vi måste jämna ut ekonomin i världen. Jag måste säga peace to the thief!" Hohoho...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.