I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya Gubb-videon på z-tv!

Svensk Hiphop - Allmänt

2005-02-18 15:51

Nya Gubb-videon på z-tv!

Såg den nya videon till låten "Om änglar finns " idag på z-tv!
Vet inte hur många gånger den visats tidigare så detta
kanske inte é nån nyhet eller?

Hursomhelst...den var tvärnajs å nu undrar jag om den
här videon oxå kommer läggas upp på internet?

BIG-UP GUBB/Illizit!!

a just det....vem é det som gjort videon?

Plan your work - Work your plan

2005-02-18 20:37
Fett, skall helt klart ses när den släps på nätet.
Legion=sötast

2005-02-18 20:42
haha undrar åxo varför mitt inlägg försvann,

men mycket fet video, gubb e najs som spöke :D
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2005-02-18 21:37
Nya videon med Gubb är ute! "Om Änglar Finns" är den andra och sista videon på albumet "Mitt liv som hund vol.01-04". Den rullar på ZTV Sverige och Norge från och med vecka 7. Videon kommer även komma som utmanare på MTV Up North inom kort. Mer info om hur ni kan rösta på videon och hjälpa in den på MTV kommer i en egen tråd. Tveka inte att rösta och på så sätt lyfta fram svensk hiphop på MTV!

Videon kommer läggas upp på nätet inom kort och samtidigt så lägger vi en länk till den i den här tråden. Tack för er support!

illizit crew
RICO WON - Accept What You Can´t Change ...Out Now on illizit!
www.illizit.com

2005-02-18 22:05
é uppe i norrland å pumpar gubb för massa sliriga typer!
é jävligt uppskattat! GBG tar över!!! he he

2005-02-19 01:36
Jag tog bort ett gäng inlägg

20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?

inlägg i stil med "fett bra video" osv åker direkt, om ni inte kan formulera ngt vettigare kan ni skita i att skriva i tråden

2005-02-19 10:53
Okej ska försöka "formulera mig bättre"

Riktigt grym låt kul att det kommer en video... hoppas den kommer upp på internet snart... mer gubb!

2005-02-19 12:48
hippa2dabena P22.....

Videon är gjord av ett gäng "upcoming" filmare å redigerare/klippare/ljussättare som pluggade film etc i Malmö.
den är bla skjuten på 16 mm film och är inspelad i en filmstudio nere i Hörby skåne..där vi hörde att även timbuktu och don diego spelat in videos tidigare...piz illizit
www.illizit.com

2005-02-19 14:38
skoj att videon visades, en bra o tung video, lite annan stil än hundliv senast men minst lika FET
big up alla inblandade, fans, folk o mer
mer info snart om mer news

pz
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2005-02-19 15:11
Mycket bättre video än den förra... Iofs hade inte den här passat till förra låten men ni förstår nog...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-19 18:05
har inte sätt den nya videon...........fuck men det kommer

LYCKA TILL GUBB ITS YOUR TIME TO SHINE.......

2005-02-20 13:34
Såg just videon.....FET.....
http://www.myspace.com/callep

2005-02-20 13:49
nice... när kommer videon upp på nätet? och var kommer den upp? nån som vet?

peace

2005-02-20 16:25
Om Änglar Finns kommer troligtvis som Hundliv läggas upp på www.scratchgbg.com inom kort...fullständig info samt mer om detta kommer i denna tråd så fort allt é biffat!
www.gubb.nu är under omkonstruktion och kommer att vara klar lagom till kommande releaser i sen vår.
Hemsidan kommer då bli mycke mer informativ/innehållsrik än var den är/varit... / Fridens illizit
www.illizit.com
Rappare

2005-02-21 15:40
Vill ba säga stort fett tack till alla som var med å styrde upp videon nere i Skåne. Hampus grymt jobbat med film&redigering! Du har visat tydligt att man kan styra upp feta saker trots lite material, bigup! Alla ni tjejer som styrde upp ljussättningen i 15 timmar på raken med ett leende på läpparna + alla andra som på nått sätt var med eller bidrog till att min andra video blev verklighet. Fett jobbat allihopa!
Gubb å illizit önskar er ALL lycka i framtiden å vi é säkra på att Svedala kommer få höra å SE betydligt mer från er inom snar tid!!!

illizitMuzik kickar vidare 2005...watch out4 dope shit från Gubb,Kristus,Calle P mm mm...illizit bizznizz Fö lajf zukkaz.....
GUBB - PSALM :23: Nya albumet UTE NU ! via whoa.nu el best den limiterade tryckta uppl direkt fr [email protected]

2005-02-21 20:05
Ser fram emot den här videon, "Hundliv" videon var jävligt bra så =)

2005-02-22 18:19
Yeah Gubb GBG413

2005-02-24 01:39
D menar jag oxå....försökte dra i lite ironi hehe
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2005-02-24 13:16
vill också se den men ztv vill inte spela den när jag ser på tv =)

2005-02-24 13:43
Dam it feels GOOD to be at gangsta ::::::::::

2005-02-24 13:43
be a

2005-02-24 17:39
gubb är en av de bästa rapparna i sverige
PERIOD
kommer fortsätta visa detta framöver
men smaken är som baken
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2005-02-24 20:16
Big up, alla på illizit =)

Glöm inte o rösta på videon på ZTV!
va?

2005-02-24 22:19
calle p

det tappade sin finess när du rättade dig själv efteråt :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-02-24 23:13
fan va jag hatar personangrepp, skiten är borta nu (BRA!!!) men vissa kanske vet va jag mena
luffigt sagt
stöd gubb o co, förtjänar det alltid

2005-02-25 12:15
Kanske......But it Feels soooo Good to be a Gangster

2005-02-25 12:53
Kan inte förstå sånna gubb-hatare som skriver att han låter som skit. Gubb e tvär-fet. Man känner att han menar och har upplevt skiten han rappar om. Det är gåshuds musik. big up till gubb. har inte sett videon än.
så

2005-02-25 15:19
Bara undrar om ni kan göra som ni gjorde med hundliv-videon
å skriva upp tider då videon kommer visas på z-tv?
Hade varit tvärnajs!

aiiit....tack på förhand å maaaad props ännu en gång!

2005-02-25 16:16
har tyvärr inte kunnat få exakta speltider på "änglar".. men vi vet att det som gäller främst är att checka crossfade(där den gick idag hörde vi) svenska ljud. med andra ord i helgen. sedan kan vi ju alla alltid hålla tummarna för att den likt "hundliv" läggs upp betydligt mer än detta. Vi får se.
videon kommer ju även upp som utmanare på mtv upnorth inom kort, vilken vecka som helst nu, så rösta å hjälp den in även på mtv så blir det än lättare att kunna fånga den!
peace illizitMuzik
www.illizit.com

2005-02-26 18:34
den gick nyss på crossfade
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2005-02-26 23:41
såg videon idag på crossfade o jag måste säga att jag blev jävligt besviken, snygg video men sjukt dålig låt....det tar verkligen emot att säga detta men vafan. Tyckte detta var riktigt dåligt...
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Redaktionschef

2005-02-27 17:56
Såg en låt på crossfade igår, antar att det var den, den var löjligt dålig. Det är inte ofta jag tycker det om nån låt, men allvarligt talat så var det svårt att veta om den var seriöst eller bara var ett skämt. Sorry.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Redaktionschef

2005-02-27 19:49
Booya> hehe jo tack jag vet vem Gubb är, han kan säkert backa upp majoriteten han säger...men sättet han säger det på - det är det som är pinsamt. Nu hörde jag bara låten en gång igår, samtidigt som jag satt och förfestade...så jag ska inte gå in på nå detaljer för det kan jag inte...men intrycket jag fick då var att han verkligen hade noll känsla när det kom till att framföra sina rhymes. Samma uppfattning bildade jag mig när jag lyssnade igenom skivan när den släpptes, inte lyssnat på den sen dess.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2005-02-27 21:05
köp skivan och lyssna på passa stålet... asfet

2005-02-27 21:28
verkligen delade meningar om gubb älska eller hata.. ja tycker gubb e skön som fan, inte sett videon än hoppas den e bättre än hundliv, som förtjänade en mer välgjord video
www.myspace.com/spydaprod
largemoney ent.

2005-02-27 21:41
Alla har rätt till att tycka till,och alla kan inte tycka om vad gubb gör så är det bara........men jag säger som så här its your fucking time now gubbster,för mycket smärta dax för lite ljusa tider för oss alla, du vet vad jag menar.....och till alla hatar säger jag bara så här.Ta inte livet så allvarligt för man överlever inte en då. 424 Hustler

2005-02-28 01:40
fan vad grymt! Gubb och ligan - fortsätt med det ni gör!

2005-02-28 20:00
www.mtve.com/upnorth bara in o rösta o stöd gubben

2005-02-28 21:07
men Gubb suger ju
Intergalactic proton powered electrical tentacled advertising droids

2005-02-28 21:12
Det här var nog det skummaste jag sett på länge, förstår inte varför han får air time överhuve taget.
Finnas det inget bättre att spendera pengar och tid på?

2005-02-28 22:03
jag brukar oxå gilla gubb...men fyfan va dålig låt..

2005-02-28 22:13
Jag trodde också det var ett skämt alltså. Jag tyckte det var pinsamt

2005-02-28 23:33
red_master P0..checka www.scratchgbg.com på news sidan
www.illizit.com

2005-02-28 23:44
Tack för att ni la upp videon!

2005-03-01 04:04

2005-03-01 08:13
Många inlägg, många åsikter. Tänkte droppa min.

Man har hört om Gubb länge, länge nu. Plattan snackades det om i år innan den droppade. För vissa var det en klassiker innan den nått skivdiskarna.

För mig representerar Gubb nåt djupare i mitt musiklyssnande, nåt mer berättande, nåt mer viktigt. Förra videon Hundliv var en halvtung video på en blytung dänga. Man kände raderna man kände känslan.

Om änglar finns faller ännu tyngre. Den tillbakalutade stilen, avslappnade framförandet (men man känner frustrationen och ilskan bakom raderna) gör detta till en av årets låtar hittils, enligt mig.

Detta är min åsikt, jag är en av nästan 9 miljoner i det här landet, och vad jag tycker sätter ingen gräns för vad andra bör och inte bör tycka. Men för mig så ordnar Gubb att denna snöfyllda morgon 1 mars blir lite ljusare.

Hoppet lever i allra högsta grad.

Tack!

/Pierre
..och?

2005-03-01 08:17
word

2005-03-01 12:50
mISS FLOETRY DU LÄR VÄLL INTE VARA NÅGON FRÖJD FÖR ÖGAT....
WASP DAS O EMPIRE NI KAN VÄLL STARTA NÅGON REN PLAYAHATE TRÅD DÄR NI VÄDRAR ERA ÅSIKTER SÅ SLIPPER VI ANDRA LÄSA DET......MISS FLOETRY LÄR JU HAKA PÅ..

Seen...

2005-03-02 02:12
hans texter är bra, men ja diggar inte musiken,, är det nån som vet om han är tattare?

2005-03-02 12:13
Det var väll du som sa A BUNCH OF UGLY BITCHES......I Know em så Shut your.....
Get it straight.....ok

2005-03-02 13:08
riktigt fet video.... tungstaste