I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Frågor om D6AA/MBMA

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2004-12-03 17:10

Frågor om D6AA/MBMA

Jag vill inte att denna tråd förvandlas till en ”Fronda suger” ”TR förlorade beefen-tråd”.
Jag vill ha svar på vissa frågor.
Jag har ställt dom tidigare utan att ha fått respons, men jag testar igen:

1. På vilket sätt var D6aa bajtare? Dom sysslade ju med våldsironi och MBMA skrev kluriga punchlinetexter med mycket humor.

2. Varför är inte exempelvis Professor P och Afasi bajtare då deras stil ligger närmare MBMA:s texter? Är det för att dom är vänner med MBMA?

3. Vilka kom först, Ungdumshälsan eller D6aa? Och om Ungdumshälsan kom först anser ni då att dom har ensamrätt på våldsironi?

4. Har artister som kommer på en ny stil ensamrätt på den stilen? Och varför ska T.R i sådana fall inte lämna tillbaka stilen han snodde från amerikanska våldsironiker?

5. På vilken låt har Hamish bajtat PST/Q? För mig låter det som en omöjlighet då Hamish aldrig skulle kunna skriva en avancerad text i Pst/Q: s stil.

Det vore guld värt om någon insatt människa skulle kunna svara på detta utan att dra upp gamla beefs och substanslösa åsikter

dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?