I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Embee - tellings from solitaria

Svensk Hiphop - Allmänt

2004-11-29 12:10

Embee - tellings from solitaria

Någon som har lyssnat på hans nya skiva?
Jag såg en intervju med honom på svt2 och fick höra lite.
Jag hoppas att jag får hem den idag. Den verkar lite annorlunda, men den är säkert bra.

2004-11-29 12:13
Jag har lyssnat igenom den en gång. Behöver fler lyssnigar, men jag fastnade inte riktigt. Tycker att beatsen är grymt sköna, men både timbuks och rantobokos låtar känns lite tama. Sen gillar jag inte Vanessa Liftings (?) låt alls. Men inget snack om saken, Embee är en av sveriges absolut bästa producenter. =)
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2004-11-29 12:16
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech
Moderator

2004-11-29 12:16
Den är tung som fan! :)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2004-11-29 14:24
^^ kooling.. den e grym.. ttimbukt e grym förutom hans rad:_ "rockit in my pocket"... typ rantoboko's shit e skön.. tycker dock d e lite långtråkigt ibland.. när d e samma sak

2004-11-29 16:45
4.e tråden om ämnet :)

Jag gillade inte plattan så mycket första lyssningarna. Men nu har jag kommit in mer och mer i den och har insett hur jävla bra den är. Båda låtarna med Timbuk är grymt bra, speciellt Salad Days som antagligen är Timbuks bästa låt på engelska någonsin enligt mig. Men Looptroop låten är fortfarande en liten besvikelse, gillar inte den överdrivet mycket.
Hangaround

2004-11-29 16:56
köpte den idag..jävligt bra det jag har hört hittills, var lite osäker ang Rico Wondahman låten men den var riktigt bra!

2004-11-29 22:06
i vilket fall som helst och vilken tråd det än är i ordningen så är singeln skitfet! ja, hela plattan också förståss!
"God damn we can't even afford to die!"

2004-11-29 22:55
jag har varit i paris en vecka, verkar som jag har missat en riktig höjdpunkt! När var han med på tv? Och i så fall i vilket program?
Mor åt gröt
Far åt helvete

2004-11-29 23:27
Rico Wondahman överträffar sig själv, likaså Embee på det spåret. Jag tycker Embee for President (Looptroop-låten) har växt mer och mer, däremot har de gjort bättre låtar. Timbuks bidrag är klockrena. Rantoboko visar än en gång vad han går för; mycket bra låt. Daniel Lemma är riktigt skön. Not Tonite är en bra singel, däremot har jag mindre till övers för Soulrain (Bless) och Send Someone Away (José Gonzalez). Även fast de är helt ok låtar.
Skivans största aktör kommer undan felfritt. Instrumental spåren är riktigt Embee-bra. Hörde på P3 Soul att han vill ha ett eget sound, att folk ska kunna höra det. Det kan man. Kul lyssning!
All in agreement, say tru dat... ?

2004-11-29 23:34
Tåls att skrivas även i denna tråd: sjukt bra platta!
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
Hangaround

2004-11-29 23:35
José låten är min favorit hittills, snubben har så sjukt skön röst.
finns inte ett dåligt spår, men så har jag också bara precis köpt den och nyhetensbehag gör ju sitt.

2004-11-30 18:31
Nion P17

vadå annorlunda?? äkta embeats för fan! :D
if hiphop is dead call me ghost in the flesh