I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-10-22 11:19

Hat

Jag börjar allt mer förstå de seriösa musikälskare som numera tröttnat på whoa. Sidan förvandlas allt mer till ett hat-diss-forum för de som inte verkar veta vare sig vad de vill, menar eller har något egentligt förhållande till hip hop, musik överhuvudtaget eller personerna i och kring den.

Jag vägrar kalla whoa för fjortis-inlägg-sida eller tinner-forum, för det vet jag ju egentligen ingenting om. Men fundera på en sak. Varför hip hop går så knackigt i sverige kanske har en hel del att göra med all poänglösa wannabees som ska tycka till om den, Utan att veta jack-skit?

Inte konstigt att landets recensenter, journalister och branchfolk tröttnar på de inskränkta typerna som personifierar hip hop-kulturen. All props till de artister som faktiskt gör något av sin kärlek, sprider bra vibbar med rap, beats, nya stilar, är innovativa och vill framåt. För en sak kan vi väl enas om, hip hop måste framåt i sverige annars finns det ju snart inte någonting kvar.

Vem är alla forumare här att bestämma om t.e.x Snook är pop? Triple Ett suger eller om Feven är "real". Get with the program och tänk efter innan ni ska tycka allt om alla. Tycker ni att ni kan göra allt bättre/vet mer o.s.v gör nåt av alla era ideér.

Kreativitet är inte att racka ned på allt som inte följer den underground-mall som numera (tragiskt nog) detta forum mest står för. Och då menar jag verkligfen inget illa om underground hip hop, utan hoppas istället att i alla fall några av er fattar poängen.

2004-10-22 11:27
Tack.
B.P. Ent!!

2004-10-22 11:32
alla har rätt till en åsikt, kan du inte acceptera det så är väl det endast ditt problem?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2004-10-22 11:49
djk-laz P28

skulle inte kunna säga det bättre själv.
Poet

2004-10-22 12:00
Kreativitet är inte att racka ned på allt som inte följer den underground-mall som numera (tragiskt nog) detta forum mest står för.

Du förstår, alla här på Whoa är inte rappare,proddare eller något annat som hör med konsten av hip hop att göra, de enda många här kan göra kreativt, är just att lida av mundiarré. Så du kastar pärlor på svin egentligen.

Håller med dig i det du säger!
At the gates of Eternity...

2004-10-22 12:17
Det är klart jag håller med, men samtidigt börjar jag snart ge upp hoppet om lite glädje och kärlek i det här forumet. Det är bara massa whine här inne. Du är liksom inte den första som skrivit det du nu har skrivit.
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen"
- Organism 12

2004-10-22 12:20
tråkigt när alla skall vara dryga å veta bäst å aldrig ha fel :D
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2004-10-22 13:42
bra inlägg...
respekt...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2004-10-22 16:08
Kan bara hålla med.

Tycker man illa om något kan man
iallafall förklara sig, skriva vad som
är fel eller helt enkelt att man inte
gillar musiken / låten. Men alldeles
för många hatar bara artisten, så
jävla löjligt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-22 16:16
big up! jävligt bra skrivet.. behöver ändras på detta forumet..
----------------------

2004-10-22 19:20
FUCK THAT!!!! ja klagar hur mkt ja vill :p

2004-10-23 15:06
Musik är politik! Ditt skivköp är en röst! Skivbutiken är din vallokal! När du köper en skiva "röstar" du på vilka artister som "ska få finnas kvar"! Just nu säljs det över lag jävligt lite skivor, och än mindre hiphopskivor! Vi som kallar oss hiphopare dödar oss själva inifrån! Ingen köper skivor! Skivbolage signar ingen hiphop vilket i förlängningen bara leder till att ni förmodligen aldrig kommer se en riktig video som inte är filmad med hemvideokamera med era favoritartister, ett musikpris typ grammis eller annat utmärkelse till er favoritartist!
Nickflash och djk-laz, jag är med er!

/profet
Profet

2004-10-23 18:50
jävligt mycket bullshit tycker jag... tror du hiphopen hade varit större å bättre utan whoa? varför måste man kunna göra nånting bättre för att kunna säga att nånting inte är bra ?
visserligen så äre klart man blir irreterad om nån säger att "det är dåligt" när de inte vet ett skit...
iof tycker jag det suger att lägga upp på whoa, men ibland har man inte så mycket bättre alternativ...
Éxitus

2004-10-23 21:16
håller med! jag har inte avrit medlem sedan länge, men redan efeter första dagen märkte jag detta. tråkigt :(

2004-10-24 03:17
"tror du hiphopen hade varit större å bättre utan whoa?"

detta stycke ifrån en text längre upp i tråden fastnade jag för:
personligen så har whoa hjälpt oss en jävla massa när det gäller att pusha sin produkt
sen har jag inget emot att sitta o skriva o sånt, rätt skoj faktiskt
lär ju känna lite folk oxå, bygger broar
shu
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2004-10-24 04:15
word Emelpee
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-24 18:43
Hoppas hatarna läser det här (inkl. jag). Så kanske vi kan ta Whoa ett steg framåt.
Vi måste också lära oss regel: 20
- "Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
Det är endast tillåtet att skicka ett inlägg om du har något konstruktivt och meningsfullt att tillföra en diskussion. Postar du endast korta, intetsägande kommentarer i stil med "hahaha", "idiot", "suger ju!", "soft" så kommer dina inlägg att tas bort. Det är inte mycket krävt från vår sida att du försöker att skriva några rader om varför du tycker som du gör. Genom motiverade åsikter så skapas ett bättre klimat för samtliga användare i tråden och den blir givetvis också mer välkomnande och intressant. Bryter du medvetet mot regeln upprepade gånger kommer du att varnas och i värsta fall att stängas av från Whoa. Självklart finns det undantag till alla regler, och det kan gälla t.ex. enkäter."
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2004-10-24 19:14
Lönlös

precis som ja tycker också!!!