I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Biträdande rektor Per och hans elever

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2004-10-18 16:22

Biträdande rektor Per och hans elever

Hmm, jag såg en dokumentär väldigt nyligen på SVT som handlade om en rektor på en skola vid namn Sofielundskolan tror jag. Rektorn hette Per och ansträngde sig för att ungdomarna, (säkert inte alla på skolan dock) som var väldigt stökiga etc. "typiska" rinkeby-elever om man får uttrycka sig så -jag vet att det är dåligt ordval, men jag känner mig stressad och ska på lektion..
Nåväl, man filmar mycket om när Per försöker se till att pojken Leslie rycker upp sig och skärper sig i skolan..
Jag tycker att det verkar som att många ungdomar i skolan, däribland Leslie försöker luta sig mot hiphopen och ha den som ett alternativ till studier etc. Men det blir ju helt fel, hiphopen så att säga; misstolkas. eller är det bara jag som tycker att det verkar som det? Iofs. så kompromissar ju rektorn och eleven om ett special-schema där pojken får syssla med rap osv. på skoltid.
Jag fick nästan intrycket av att dom lever i en Helt annan värld, ska man referera till hophopen så är väl våld droger, etc. inte direkt det första/bästa sättet att nyttja?fan, om någon ändå kunde banka in i deras huvuden att vi ska leva tillsammans..
Men ett djupare problem kvarstår då Alla elever inte kan få denna behandling, är det så att ungdomarna verkligen inte är medvetna vilka felsteg dom kliver. ? Eller har jag helt fel? Jag vill bara kolla vad andra tycker om det finns syner på detta som skiljer sig mkt från min,,
..jaja, jag är iofs. idealist, gillar Kuba (+castro och che), och lyssnar just nu mkt på promoe och 'troop'.. så ni vet ungefär vart jag står.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.