I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Attityden i kulturen är inte den samma

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2004-07-23 04:51

Attityden i kulturen är inte den samma

Jag hoppas ni läser detta från början till slut, så vi slipper missförstånd i tråden och tar er tid att försöka fatta.

Jag är förmodligen äldre en väldigt många härinne och har lyssnat på hip hop sen mellanstadiet, säger inte att jag nån guru för det,,och hip hoppen kulturen har förändrats riktigt mycket sen dess. Allt snack om svensk hip hop= död, och hur bling,kommerciellt förstör hip hop är svammel.Iochmed att musiken har förändrats har även en annan sak förändrats..
Det är Hip hopparnas inställning!

Roten till problemet enligt mig, Förr i tiden kunde man stå och glo på rap avdelningen på skivaffären och bli polare med snubben brevid som också stog där, såg man nån hip hoppare ute på korgen man inte kände gick man fram och snacka musik,
man kollade upp tagsen på dom nya målningarna och i slutändan blev med polare med dom också,fasten man va "rivaler" på väggarna. I skolan snackade man med alla som hade en clue om hip hop. Och åkte man till en annan stad kunde man lätt träffa på nytt folk.

Nuförtiden är allt det där borta, det ska vara beefs,mitt crew hit och dit. Där vi kommer ifrån är det grymmast bla bla bla..
alla ska spela hårda på ett eller annat sätt, Internet har också tagit bort lite av den sociala biten, folk hatar extremt mycket.
Klädval,vilka grupper som är rätt att lyssna på, underground, mainstreem, allt snack man hör. Diss låtar till höger och vänster..
Gemenskapen känns helt borta

I miss the good ol days!