I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snook - vandrar på gränsen

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2004-07-13 19:46

Snook - vandrar på gränsen

Nej, det är ingen ny låt med dem (undrar hur många som kastade sig ut i nedladdningsprogrammens värld bara de såg titeln ;) ), det jag tänkte säga var att det känns som att de balanserar på gränsen mellan att vara svängig refränghiphop och att vara pop. Har fått lyssna på skivan och det slog mig hur ofta de är över i popens marker och trampar (dock utan att förlora sig helt).
Det kan helt enkelt vara arrangemangen (instrument, upplägg o.s.v.) i låtarna som gör att jag inte får "hiphopkänslan" alla gånger.
Missförstå mig inte: Snook-killarna kan sina saker och har ett gäng bra låtar, det är bara det att en hel del av de "poppiga" refrängerna tar mycket plats från verserna.
Skulle uppskatta en remixskiva där (vem av dem är det som producerar?) får leka lite mer beatsmakare istället för låtskrivare ...eeeh, om ni förstår vad jag menar :)

10-4, over...

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda