I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hiphop+rock = sant?

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2004-04-24 01:29

hiphop+rock = sant?

man hör ofta att det finns så mycket motsättningar mellan rappen och rocken/hårdrocken.
men stämmer det verkligen? nej inte alls, inte överallt iaf.
dom senaste åren har flera av band som just blandat hiphop och rock slagit igenom, till exempel limp bizkit i USA, i Sverige teddybears, thomas ruzziak och infinate mass
jag vill också minnas att offspring släppte ifrån sig flera hiphopinspirerade videos i samband med albumet "Americana" de va på den gamla goda tiden.

tror ni kanske att detta bara är ett undantag? jag tycker faktiskt det verkar som att band som blandar hiphop med rock oftast lyckas ganska bra (bra instrument+bra vokalister=mycket bra musik) ganska självklart.
jag tror det skulle hjälpa många artister och musiken som helhet om man kunde sudda ut fördomarna och folk vågade experimentera mycket mer och göra crossovers mellan olika stilar. vad tror ni? kommer det mer sånt i framtiden?