I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Sjukare än Hannibal?

Övrigt - Webbsidor

2011-08-26 20:03

[Video] Sjukare än Hannibal?

Antar att en del av er har sett ghetto work-out snubben som kallas Hannibal? (youtube, sök "hannibal for king")

Han är ju sjuuukt jävla stark, men å andra sidan har han i princip inte ens uns fett på kroppen och är inte överdrivet stor. Lär ju väga runt 75 kg eller nåt.

Dom HÄR snubbarna e ju värsta jättarna men ändå fett akrobatiska, smidiga, har en mer.. vad ska man säga.. bredare typ av styrka. Sinnessjukt starka i förhållande till sin vikt.

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2011-08-26 20:18
andra klippet är nog mest imponerande men, spola fram ca 1 minut in i klippet. (början är fyllt med självgott dravel..)
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Groupie

2011-08-26 22:04
Din jävel, har gymmat idag och känner mig asnöjd, så ser man detta....

2011-08-27 00:35
Haha! För mig är det endast inspirerande. Jag tränade också idag.
I parken :)

2011-08-27 16:35
Haha. Saxat från youtube:
you're? fucking sickman, do you train in gym too?
c0l0l 3 veckor sedan

@c0l0l nah, i dont believe in? paying for whats free... beastmode
connectiking 1 vecka sedan 5

Tung snubbe
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2011-08-27 20:23
gggg_hatt
har vart sjuk hela dagen å känner mig fett lealös. lite värre se de klippet då :)
men ska kolla på det igen när jag är frisk, då kommer jag nog bli inspirerad istället.
Groupie

2011-08-27 22:14
Hahah, man blir så jävla inspirerad! Vet någon om det finns ett namn för den här träningsformen? Vill se lite mer, har för mig att Saigon har sånt här i en musikvideo också.

2011-08-28 12:58
Håller med att man blir inspirerad av sånt här :) bra klipp, tung snubbe galet stark :P
Young gunna married to the streets no wedding ring

2011-08-28 14:29
Det här klippet kanske är gammalt för de flesta men jag tycker han är grymt imponerande... Slutet är helt sjukt

est. 1986
Rappare

2011-08-28 14:53
Ser jävligt coolt ut, men jag fastnade mest för låten i första klippet.

2011-08-28 17:51
Vet någon om det finns ett namn för den här träningsformen?

"Chinning" kallas det på vissa håll, men jag vet inte hur etablerat uttrycket är.

Det här klippet kanske är gammalt för de flesta men jag tycker han är grymt imponerande... Slutet är helt sjukt

Well, duh.. Det var ju det klippet jag refererade till längst upp i trådstarten ;)

Ser jävligt coolt ut, men jag fastnade mest för låten i första klippet.

Ja det är tung! Omänskligt stark OCH ganska grym rappare faktiskt. Diggar stilen.
Groupie

2011-08-28 19:08
Jag vet att själva lyften kallas för chins, men jag menar just detta i lekplatser etc. Ghetto Workout verkar vara det mest använda på youtube iaf.

2011-08-28 23:10
Nej jag vet, men jag pratar inte om själva övningen. Chinning, en chinner, flera chinners, men hela ghetto workout-grejen känns ju lite som en egen gren kanske.
Rappare

2011-08-29 14:29
Det skulle haft den här låten i klippen...
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Poet

2011-08-30 20:48
Helt rätt! Varför betala för något när det är gratis?

P90X är som bekant ett välkänt program! Sen finns även Insanity (som kanske ser corny ut, men believe it or not, it fucking works) och det är liksom inga vikter och redskap utan bara din egen kropp du använder! Tankade hem hela programmet och kör det då och då :)

At the gates of Eternity...

2011-08-30 21:06
BC99

Jafan, p90x är galet najs. Har laddat ner insanity också men det är för hardcore för mig som röker. Känns som hjärtat ska sprängas efter 10 minuter

Men ska bara säga att snubbarna i videoklippen inte kört p90x. Bara nån som skrivit det som rubrik...

est. 1986
Poet

2011-08-30 21:54
Psyjunta: Kör hårt de första gångerna så "återföds" du :) Trust me, du kommer få upp kondisen trots att du röker. Visserligen inte lika mycket som någon som INTE röker, men du behöver bara få det "out of your system" liksom :)

2011-09-06 11:27
..tafuck outta here wit dat chuck-fuckin-norris aerobics shit! haha

Dom här grabbarna var inte klena heller, jävla ryssar asså.. Gillar speciellt moven vid 1.13

2011-09-13 07:15
BC99 P28

Vilken insanity kör du med?

Jag tankade hem fast and furious och den var helt okej. Ska prova att köra den med jämna mellanlopp i några veckor och se hur bra det funkar tänkte jag.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Poet

2011-09-13 10:30
Jaquil: Jag kör Insanity Beach Body. Jag såg resultatet, men inte så mycket som jag vill (jag slarvade med den nämligen), men visst fan blev kondisen bättre och min spänst också. Blev inte större (muskelmassa) men mer tonad på vissa ställen.
Groupie

2011-09-27 20:55
Ser ut som man bränner väldigt mycket på det där Insanity. Jag har redan låg procent kroppsfett. Då ska jag inte köra det va? Tränar på gym nästan varje dag, styrketräning, är det bättre?

Poet

2011-09-27 22:04
Beror på vad du vill uppnå. Att gå på gym innebär inte alltid att du blir starkare. Volym och styrka är inte samma sak. Finns något som kallas "skinny boy power", alltså spinkisar som är starka som oxar och dessutom aldrig blir trötta. Där handlar det om att lyfta kanske 50-60 kg ca 100 gånger, istället för att pusha 100 kilo ca 10 gånger på bänkpress.

Vill du få bra kondis, uthållighet, explosivitet och den där mera "lean" kroppsbyggnaden, så kör på Insanity och liknande träningsprogram. Vill du bara bli stor och bred, så kör på gym. Med detta sagt så betyder ju självklart inte att du inte blir stark av att gå på gym. Men det är styrka på olika sätt. Kom också ihåg att desto större kroppshydda du har (vare sig det är fett eller muskler) desto svårare blir det att bygga upp en ordentlig kondis.

Själv går jag ju på kampsport och där kan uthålligheten och snabbheten avgöra allt, inte power moves som man kanske bara pallar göra 10 gånger och sedan dör av trötthet.