I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] College Conspiracy (Dokumentär)

Övrigt - Webbsidor

2011-05-27 20:05

[Video] College Conspiracy (Dokumentär)

Rätt intressant dokumentär om högskoleutbildning i USA.

Vad tycker ni?

Groupie

2011-06-03 13:10
kan du inte berätta lite vad den handlar om. Känns inte som att man orkar kolla en timme på en videon utan att veta vad den handlar om eller vilka som gjort den osv..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-06-03 15:37
Jo det är sant.

Det är NIA (National Inlation Association) som har producerat dokumentären, och de lovar att det kommer bli deras mest omtalade, sedda och bästa dokumentär.

Det ska vara den mest omfattande dokumentären som har skapats om USA's utbildningssystem. Som NIA ratar som det största bedrägeriet i USA's historia. De tror att deras utbildningssystem är en stor bubbla som snart kommer kollapsa och förstöra livet för miljontals amerikaner..
Groupie

2011-06-03 18:50
Okej. det låter intressant. Jag återkommer när jag har tittat på den. :)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-06-03 19:57
Verkar intressant.. ska kika den imorgon när jag har tid! :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-06-04 16:34
http://inflation.us/

Proffsig hemsida..
Boyz n the wood
Redaktionen

2011-06-06 15:14
det är synd att de flesta dokumentärer med gott budskap är såpass hårt vinklade, vissa argument var lite väl hårt dragna.

synd att dom får det till att borra olja är ett hedervärt yrke.

fint att dom förstår innebörden och möjligheterna med internet.

eller vänta.. du är ju bara en avundsjuk vänsterpartist-foliehatt?? FATTIGLAPP!! NAIVA IDIOT!! Dubordeläradighursystemetfungerarochvaranöjdmeddetsomallaandra.

vart är ironi-knappen?
namaste

2011-06-06 21:15
"5.15 annual price inflation over the past 5 years..
..houseprices down 26% since their peak in july 2006
..Dow Jones down 18% since its peak in october 2007
..Oil is down 38% since its peak in july 2008"

Här har man godtyckligt jämfört prisförändringar från helt olika datum och till och med säger man sig ha mätt från pristopparna på de jämförda indexen.. Det skulle såklart ingen vettig människa få för sig att göra för att få en vettig jämförelse..

2011-06-12 18:17
åderpåle, på vilket sätt är det inte ett hedervärt yrke att borra olja?

Väldigt stark dokumentär!

Redaktionen

2011-06-12 21:37
dmat

syftade nog mest på den grejen med att det typ förstör vår planet, du vet.

typ ungefär som att det finns liksom andra grejer man kan göra innan kanske, typ.
namaste

2011-06-12 22:58
Och i samma veva riskerar dom livet för att du ska kunna åka buss fram och tillbaka.. fortfarande ett hedervärt yrke, bara att det inte är eco-vänligt yrke..
Redaktionen

2011-06-13 14:08
i samma veva riskerar dom livet för att du ska kunna...

det är ett argumentationsfel. med det argumentet du skulle jag gilla militären också. och det gör jag absolut inte.

om planetens och arten människans fortlevnad hade hängt på oljan, då hade det varit hedervärt. nu är det faktiskt tvärtom... vilket är något man får ha i ekvationen även om dom är hårda karlar som riskerar livet varje dag.

och ja, bussarna kan gå på andra drivkrafter som vi "the people" kanske inte vet om än. men det är jag helt övertygad om. vilket gör mig till en ganska jobbig motståndare i nån eco-energidiskussion. jag sitter mest på tvären och hatar läget och viftar med armarna.

men att fastna i "dom gör ett bra jobb för att dom riskerar livet heil america".. det gör jag bara inte.
namaste