I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Man ta inte någon annans cykel

Övrigt - Webbsidor

2010-10-02 16:27

[Video] Man ta inte någon annans cykel

Snodde denna från existenz ..

http://www.wimp.com/stealingbike/

Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Producent

2010-10-03 00:29
hehe vill minnas att det finns ett med samma snubbar, fast dom gör detta inne i city någonstans i usa, inte en jävel påpekar något bland alla hundra som går förbi och kollar på honom.

2010-10-03 02:37
Okej.. ja.. detta blir jag rätt frustrerad över
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-10-03 02:47
En till som är jävligt intressant.

part 1.

part 2.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2010-10-03 15:02
Fyfan vad tråkigt.. Så uppenbart att det har med hudfärgen och göra.

Man blir lite arg..
Young gunna married to the streets no wedding ring

2010-10-03 17:03
Klart det har med hudfärgen att göra, kanske 1 av dom där personerna hade gjort samma sak om det var vita men det spelar ju ingen roll. Dom har ju lagt upp det så pass svart & vitt att det är omöjligt att missa ^^
Poet

2010-10-03 17:40
Sorgligt men sant. Sett mycket av sånt här i Sverige också.

Jag testade en grej en gång på Öresundståget med min svenska polare, bad han att spela låtar från sin mobil, högt så det skulle störa folk. Ingen sa ett skit. Så satte jag på min mobil, då dröjde det ca 30 sekunder innan en kärring bad mig ilsket att stänga av musiken. Nyfiken som jag vart, så stack vi till en annan vagn, min polare satte sig några säten bort. Jag satte på min mobil först, blev tillsagd efter någon minut. Min polare blastade sin mobil ända tills vi kom fram till Malmö, utan att bli tillsagd en endaste gång :S
At the gates of Eternity...
Rappare

2010-10-04 08:25
Sorgligt men sant, som sagt. Det var ganska intressant att se, hur alla reagerade. Men samtidigt blev man ganska pissed. Förstår som sagt inte vad hudfärgen har för skillnad när det gäller såna här saker... -.- "Om du är vit, då får du trasha en bil, det är lungt! Men om du är svart, då jävlar åker du in på livstid och får röven full, grabbhalva!"
Wurrup?

2010-10-04 09:36
den första snubben ser ut som ´goofy-white-mothafucker´ ,de andra har long tee,baggy byx, skateskor och keps i hiphop-position + att han va mkt mindre/smalare än första snubben och ser mkt yngre ut.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2010-10-04 14:57
den första snubben ser ut som ´goofy-white-mothafucker´ ,de andra har long tee,baggy byx, skateskor och keps i hiphop-position + att han va mkt mindre/smalare än första snubben och ser mkt yngre ut.

vad spelar detta för större roll? båda 2 svara likadant på frågor och man Ser att dom snor en cykel liksom. här spelar tyvärr inte kläderna roll, det är hudfärgen. jävla idioti.

om jag hade varit i liknande situation, gått förbi en snubbe som står med massa verktyg exakt såhär, hade där varit fler än mig där så hade jag konfronterat honom direkt o frågat vafan han gör, annars hade jag gått runt hörnan o ring typ polisen eller ngt. anledningen till att jag gått runt hörnan är om jag skulle va Heeelt ensam med personen. dumt att ta en risk när snubben har massa verktyg, man vet aldrig i dagens samhälle!
men det hade fan heller spelar roll vilken färg på snubben, han snor någons cykel, jag vet själv hur jävla irriterande det är liksom !
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Poet

2010-10-04 15:24
Jag hade faktiskt, konstigt nog, bara antagit att det var personens cykel (kvittar hudfärg) och han bara glömt nycklarna. Jag hade tänkt "vem är dum i huvudet nog att ta med sig en verktygslåda och såga upp ett lås, mitt på ljusa dagen?"

Helt annan femma om han svarat som de gjorde i klippet.

Fuck detta, jag blir så förbannad, försökt att inte bli emotional about it, men som jag redan nämnt, sånt här existerar i Sverige också. Har 100 historier om saker som hänt mig, bland annat när jag blev tillfrågad av en nyinflyttad granne på gatan jag hade bott på hela 12 år, om jag hade för ärende där.

2010-10-04 16:41

Fuck detta, jag blir så förbannad, försökt att inte bli emotional about it, men som jag redan nämnt, sånt här existerar i Sverige också. Har 100 historier om saker som hänt mig, bland annat när jag blev tillfrågad av en nyinflyttad granne på gatan jag hade bott på hela 12 år, om jag hade för ärende där.

for real? thats FUCKED UP man!
Poet

2010-10-04 18:01
Yeah, jag hade flyttat ner till Malmö, kom upp till sommaren för att hälsa på päronen i Stockholm. Jag rastade min hund en morgon, så när jag går ner på gatan som mina föräldrar bor på, så stirrar en snubbe ut ur sitt fönster, sen öppnar han dörren, med ena foten fortfarande innanför, så frågar han "Bor du här?" helt oförnärmat. Blev pissed som fan och sa att jag bott på nummer 4 (pekade på mitt hus) i snart 12 år och jag frågade honom vem fan han var. Då blev han helt paff och skamsen. Men vet du vad hans ursäkt till att fråga mig den frågan var? "Förlåt, men vi har haft lite inbrott här på gatan den senaste tiden".

I hans (och många andras) värld så är alla blattar som rastar sina hundar i villaområden, egentligen på spaning efter potentiella hus de kan bryta sig in i, tydligen.

2010-10-04 18:07
vilken Son of a bitch alltså! :O att han har mage att lägga en sådan ursäkt, det låter fan bara mer rasistiskt! och sen bara det att öppna o fråga om du bor där så från ingenstans :S jävla as. du borde fixa så han får inbrott den apan! haha

2010-10-04 18:30
Hahah, förlåt att jag skrattar men hans ursäkt är så jävla.. nästan så jag vill säga originell. Känns som att det är taget från någon sketch med Johan Glans eller något som vill framväcka ett skratt hos människor men samtidigt få dom att öppna ögonen.

"vad fan gör den DÄR på vårt kvarter".. suck

förlåt, men man måste se det roliga i det trots att det är tragiskt att det ska behöva vara så.

2010-10-04 20:43
Jag har iofs. fått liknande förfrågningar och jag är vit så...

Ser man skum ut och gör nåt skumt är det klart man blir konfrontorerad.

Ser man mindre skum ut och gör nåt skumt är det inte självklart att man blir det.

Slutsats: Klä er inte skumt och gör inte skumma saker, så spelar eran hudfärg ingen roll.

2010-10-04 21:49
Problemet är att är man inte vit och blond så sticker man ut, därmed blir man automatiskt skum.

Jag hade en "shopping while black" experience på MQ. De två försäljarna trodde jag försökte sno en stor tjock vinterjacka när jag var ensam i affären. Först kände man hur stämningen var jävligt skum när jag gick in, när jag sedan gick och kollade på jackorna stod de och viskade till varandra och kolla på mig. Självklart så hade etiketten med priset ramlat bort på min jacka och det kommenterade fittan i kassan när jag skulle betala på det äckligaste sättet. När jag sedan är på väg ut hör jag killen säga "ah på vissa känner man bara på sig". Efter jag betalat!!!

est. 1986

2010-10-04 21:52
amen fyfan vad dålig stil, det kan dom ju anmälas för.

2010-10-04 22:12
vad spelar detta för större roll? båda 2 svara likadant på frågor och man Ser att dom snor en cykel liksom. här spelar tyvärr inte kläderna roll, det är hudfärgen. jävla idioti.

Det spelar stor roll, världen är inte svart/vit. Vita snubben har väldigt neutral klädstil, är mkt större och ser mkt äldre ut. Nigguh är ung, liten och kort (inget vidare respektgivande alltså=lätt att konfrontera) och hans kläder kan säga mkt om vilken subkultur han tillhör (som sammankopplas väldigt ofta med just brott/kriminalitet)
Detta är dessutom amerikansk show, de klipper ,klistrar och vrider på det hela hur de vill för att få sin önskade effekt =upprörd publik och många tittare. Folk exalterar sig som dumma amerikaner i publiken på tv-shop (som är dessutom skådespelare)
Även om hudfärgen kan vara avgörande faktorn så är det mkt annat som påverkar det hela. + det har inte så mkt med rasism att göra som med den bilden/uppfattingen folk fått från media .Hade nigguh steppat fram till cykeln i en fin kostym ,hade ingen bryt sig ett skit.
WWW.COULISSE.SE
Poet

2010-10-04 22:43
DMAt: Jag hade i ärlighetens namn lust att slå han på huvudet när han sa det där. Haha när jag berättade för farsan så ville han gå dit och snacka med han haha, som om jag vore 8 år gammal eller något. Ja lite lustigt är det ju, men samtidigt bara extremt sorgligt.

Munchie: Tyvärr ligger det djupare än sådär. Jag var "normalt" klädd. Bara för att man har mörkare hud och en afrofrisyr så är man inte automatiskt en skurk, vilket han var ganska säker på att jag var.

Psyjunta: Där hade jag slängt jackan i ansiktet på de och sagt att med den servicen så vill jag hade handla ett skit! Hände en grej på Dressman med mig en gång, när jag skulle köpa en tröja, så råkade jag i förvirringens stund dra mitt kanadensiska bankomatkort istället för mitt svenska Visa. Så när apparaten rejectade mitt kort, så tog snubben snabbt tröjan som låg i påsen och la den under disken. När jag frågade honom what's up, så sa han "Ja du måste ju betala för den. Kan jag få se på ditt ID?". Så fick jag spel på han och visade mitt kontokort och sa att jag råkade dra mitt kanadensiska kort. Roligt nog så steppade en äldre svensk kvinna, bakom mig fram och försvarade mig och sa till snubben bakom kassan att "det där väldigt onödigt!". Jag gav han förövrigt fingret och sa att han kunde behålla tröjan.

2010-10-05 00:15
BC99
Ja, det borde jag gjort. Samtidigt var jag i total chock, när jag gick ut tänkte jag bara "hände det där verkligen?" Aldrig känt mig så jävla kränkt.

est. 1986
Poet

2010-10-05 08:20
Jag vet hur det känns, I don't blame you.

2010-10-05 09:52
ni kan kanske hooka upp och ge varandra en kram?
WWW.COULISSE.SE

2010-10-05 16:54
hahaha osvensktiger :)
Folks personliga upplevelser brukar oftast resultera i att bli en form utav deras generella sanningar.

2010-10-11 11:59
Skitsnack att han skulle sagt till om den vita killen skulle vart där. han sa any race.. bullshit.. @första videon.

Part 2: så sa en tjej: OUR backyard? Hur vet dom att inte det va deras? vitt område? bla bla nonsens.

Tre sovande svarta människor.. shit farligt.

De satte iaf mer ansikten på rasism. Det var allt typ.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-15 18:35
Sorgligt men sant. Sett mycket av sånt här i Sverige också.

Jag testade en grej en gång på Öresundståget med min svenska polare, bad han att spela låtar från sin mobil, högt så det skulle störa folk. Ingen sa ett skit. Så satte jag på min mobil, då dröjde det ca 30 sekunder innan en kärring bad mig ilsket att stänga av musiken. Nyfiken som jag vart, så stack vi till en annan vagn, min polare satte sig några säten bort. Jag satte på min mobil först, blev tillsagd efter någon minut. Min polare blastade sin mobil ända tills vi kom fram till Malmö, utan att bli tillsagd en endaste gång :S

Yeah, jag hade flyttat ner till Malmö, kom upp till sommaren för att hälsa på päronen i Stockholm. Jag rastade min hund en morgon, så när jag går ner på gatan som mina föräldrar bor på, så stirrar en snubbe ut ur sitt fönster, sen öppnar han dörren, med ena foten fortfarande innanför, så frågar han "Bor du här?" helt oförnärmat. Blev pissed som fan och sa att jag bott på nummer 4 (pekade på mitt hus) i snart 12 år och jag frågade honom vem fan han var. Då blev han helt paff och skamsen. Men vet du vad hans ursäkt till att fråga mig den frågan var? "Förlåt, men vi har haft lite inbrott här på gatan den senaste tiden".

Anekdoter, att dra slutsatser utifrån sådana händelser tycker jag inte riktigt håller i längden. En form av omvänd sverigedemokratisk bevisföring skulle jag vilja kalla det. Ponera att en "svensson" haft 37 obehagliga upplevelser med personer som betecknas som "invandrare" i Sverige , han drar därefter slutsatsen att invandrarna är mest till problem, inte alla , men majoriteten och blir nyfrälst sverigedemokrat. Vari ligger skillnaden mellan hans och ditt sätt att resonera? Tänker främst på ditt påstående " Har sett mycket av sånt här i Sverige också", jag tvivlar inte på vad du säger men att påstå att det finns en utbredd rasism i samhället utifrån dina personliga erfarenheter är lika med att sverigedemokraten tycker att de flesta invandrare är skräp.
O.B.S Du säger aldrig explicit att du tycker det finns en utbredd rasism utan det är en tolkning jag gör utifrån påståendet " Har sett mycket av sånt i Sverige också", rätta mig gärna om jag läst in för mycket i vad du säger.

2010-10-15 19:54
vadå det vet vi väl alla vid det här laget att blattar föds kriminella
Poet

2010-10-15 21:06
Sam1: Nej du har helt rätt i din tolkning faktiskt, jag som invandrare bemöter rasism nästan mer eller mindre varje dag. Och jag tycker faktiskt inte att det finns en väldigt stor rasism i samhället, däremot flödar fördomarna alldeles för mycket. Inte alla som är rasistiska/fördomsfulla lever ut detta utan beter sig PK utåt, men bakom stängda dörrar så sägs både det ena och det andra. Eller när man väl får dispens från smygrasister får man alltid höra "du är ju lugn, men de där andra..."

Nu vet jag inte vilken etnicitet du har, men jag som är lite av en mörkare sort, kan säga att jag kan avgöra på en människas blick huruvida han tror/tycker om mig vid första ögonblicket. Räcker med en millisekund nästan. Detta ser jag väldigt tydligt när jag till exempel går på arbetsintervjuer. Känns som om blicken säger "yikes, en blatte!". Och varenda gång jag upplevt att jag fått den blicken så har jag heller inte fått jobbet.

Eller när man ger sig in i diskussioner som ens arbetskamrater någonstans trott att man inte har någon kunskap som helst i, så får man den där blicken som säger "Fan vad den här apan kan bra svenska! O_O". Så det handlar inte alltid om att de skulle tycka illa om en eller vill att man ska lämna landet, men de har väldigt förutfattade åsikter.

Sen tycker jag inte att din jämförelse med Sverigedemokrater fungerar i det här fallet. Jag dömer inte ut folk fören de gjort handlingen. Hade han grannen bara kikat ut genom fönstret så hade jag inte per automatik tänkt "Fan glor han på? Tror han att jag ska göra inbrott eller? Jävla rasist!". Men nu var fallet sådant att han redan dömt ut mig som en potentiell inbrottstjuv enbart pga min blotta existens och närvaro. Därav att hans agerande avlöste min reaktion. Inte tvärtom.

2010-10-15 22:06
vadå det vet vi väl alla vid det här laget att blattar föds kriminella

True dat!

est. 1986

2010-10-16 09:55
men jag som är lite av en mörkare sort, kan säga att jag kan avgöra på en människas blick huruvida han tror/tycker om mig vid första ögonblicket.

Wow! Hör du jag hörde att Fantastic4 söker 5e medlem
WWW.COULISSE.SE
Poet

2010-10-16 11:14
OsvenskTiger: Det är ingen superkraft utan det kallas kroppsspråk och vissa läser det bättre än andra.

Hör du jag hörde att Johan Glans behöver någon att gå på turné med, skriv till han på Facebook eller något, han hade uppskattat din torra humor :)

2010-10-16 12:23
Jag som är en av ljusare sort, kan också avgöra om någon tror mig/tycker om mig:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-16 13:44
Det är ingen superkraft utan det kallas kroppsspråk och vissa läser det bättre än andra.

Hör du jag hörde att Johan Glans behöver någon att gå på turné med, skriv till han på Facebook eller något, han hade uppskattat din torra humor :)

Bra, jag vet inte vem Johan Glans är och har ingen facebook så det lir ingen turne.

Du vet inte ett skit, du har fördomar om andra, du har fördomar om andras fördomar, du är en av karaktärer i din favorit Timbuktu låt , ´han är rasist ,han tittar på mig illa...´
Finns det ngn tråd på whoa där du inte kan fiska fram rasism? I tråden om hiphopens kvinnosyn ställde du en suverän diagnos på varför folk uppfattar hiphop som mer kvinnoförnedrande än andra genre : för att det är ´massa negrer´...
I tråden om att lyckas med musik börjar du prata om sveriedemokrater,den där historien om gubben som frågade dig om du bor här drar du fan 4e gång .Finns det ngt i din värld som inte faller under rasism?
WWW.COULISSE.SE
Poet

2010-10-16 13:56
Osvensk: Nu tar du och lugnar ner dig lite, ok? För nu behöver du gå tillbaks till tråden i Svensk Hip Hop och läsa fanskapet igen, då ser du att jag inte nämnde ett skit om SD utan det var en snubbe som liknade mig att vara en Sverigedemokrat. Så läs om den och jag väntar mig en ursäkt för ditt omogna beteende just nu.

Sen att jag kanske är känslig mot rasism har väl att göra med att jag har blivit utsatt för det. Jag är ingen hatisk blatte. Jag använder inte ord "svenne", och jag tycker inte Sverige är ett skitland osv. Jag tror på rättvisa och jag tror inte på att bekämpa rasism med rasism. Försök inte få mig att låta som något PK monster som ska böla rasism hela tiden. Ser jag och upplever något som jag anser är rasistiskt så talar jag ut om det, så simpelt är det. Och den här tråden handlar om inget annat än rasism så det är inget annat än rätt att diskutera det här. Och ja, jag tycker faktiskt det ligger en dold ton av rasism när det gäller hanteringen av Hip Hop i västerländsk media, just för att det råkar vara mörka människor som ägnar sig åt det. Det har och kommer inte vara samma snack om det var en vit musik genre. Det är min åsikt och många håller med om det, vad ska du göra åt det?

Skriv tillbaks till mig när du har checkat tråden i Svensk Hip Hop, ta tillbaks det du sa, så kan vi diskutera vidare. Och du, ett litet tips, skämta inte med folk om du själv inte kan ta ett skämt.
Poet

2010-10-16 13:59
Osvensk: And for the record, så klart jag har fördomar. Det har ALLA människor. Men som vilken annan sund människa som helst så låter jag inte mina fördomar styra mitt beteende gentemot andra. Det handlar inte om vad man tänker utan om vad man gör.

2010-10-16 14:24
Osvensk:

Jag får känslan av att du inte tror att rasism existerar. Ta en titt på de här ställena:

http://www.chimpout.com

http://www.stormfront.com

Humorsidor för mig, på fullt allvar för andra. Det här är de mest extrema formerna men de har genomslag i vanliga människor också. Varför blir man mer rädd om man muckar med en svart snubbe än en svensson? Etc etc.

est. 1986
Poet

2010-10-16 21:54
Räcker ju med att logga in på Flashback...

2010-10-16 23:45
Nu tar du och lugnar ner dig lite, ok? För nu behöver du gå tillbaks till tråden i Svensk Hip Hop och läsa fanskapet igen, då ser du att jag inte nämnde ett skit om SD utan det var en snubbe som liknade mig att vara en Sverigedemokrat. Så läs om den och jag väntar mig en ursäkt för ditt omogna beteende just nu.

Bra att du du lät dig provocera till att ta upp det för det är ett klassiskt exempel till att leta sig fram till saker som inte finns. Han sade inte att du "liknade dig en Sverigedemokrat" ,han sade att ditt sätt att diskutera saker på är intetsägande precis som Sverigedemokrater gör ( ordet ´Sverigedemokrat´ symboliserar alltså ett diskussionssätt och har inga anknytningar till rasism) .Och vad gör du?Reagerar på saker som inte har sagts och pajkastar:
Ska mitt sätt att resonera och diskutera liknas vid en Sverigedemokrat? Snarare du som besitter den typiska svenska självgodheten och trångsyntheten.

Jag ska förenkla det för dig så du inte kan låtsas att du inte fattar:
person 1: Jag har mustasch som Chaplin
person2: Hitler hade liknande
person1: Kallar du mig nazi, fuck you!

Fö har fuckat i mig lugnande sen gårdagens operation + att du gör mig väldigt avslappnad så jag tror inte att jag kan bli mer lugnare än så.

Sen att jag kanske är känslig mot rasism har väl att göra med att jag har blivit utsatt för det.

Ganska dålig ursäkt ,du går 24/7 med rassedetektor som om din familj blev bränd av KKK men det bästa du kan droppa är historien om gubbsatan som frågade dig om du bodde där (som inte ens har några rasistiska belägg).
Jag kan knäcka alla dina rassestories med en av mina första bästa ,inte fan ser du mig dela tamponger med min guzz.
+ du är fan allt annat än PK

WWW.COULISSE.SE
Poet

2010-10-17 00:15
Osvensk: Nu tolkar du saker till din vad du vill det som. Att vara självgod och trångsynt har ingenting med rasism att göra och jag har inte nämnt något om det heller i den tråden. Trådskaparen betonade att den svenska mentaliteten (återigen inget med rasism att göra) kan vara en av anledningarna till svenska rappare inte lyckas.

Jag kan inte diskutera saker med någon som hittar på osanningar om mig, alla andra har förstått vad jag menar, men du ska vara extra och larva dig. Jag kan droppa bokstavligen 1000 andra historier om du vill (ha det i åtanke att du inte känner mig eller vad jag har gått igenom) men jag känner på mig att du egentligen bara är ute efter att tjafsa med mig, så jag lägger på locket på dig här.

Vill du diskutera saker jag verkligen har sagt (alltså skrivna grejer och inte sådant som du hittat på) så känn dig välkommen. Tills det händer så har du och jag inget att diskutera.

Love!

2010-10-18 09:35
Berätta, jag vill
WWW.COULISSE.SE

2010-10-19 01:26
OsvenskTiger P27
nigguh? ...banna denna idioten.

2010-10-19 01:34
ABC - 20/20 What Would You Do / Racism In America

LOL,,,,

Kontrast: Vita ungdomar vandaliserar bryter sig in i bilar (Knappt nån som bryr sig)
Svarta ungdomar SOVER i en bil. (ring polisen dom är påväg att råna någon)

hahahahahahaha dayum

ett annat exempel

Kontrast:
Vit man MÖRDAR en kvinna kallblodigt, får 10 års villkorlig bryter det genom att åka fast igen påtänd med CRACK i en kongressmans bil. (blir frisläppt)

Svart man åker fast för att råna en snubbe på 2 $ under "vapenhot" får 10 års villkorlig, röker lite weed....åker fast och får LIVSTID.

Good ol fashioned american justice...