I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Webbsida] Vaska åt en polare

Övrigt - Webbsidor

2010-08-09 02:46

[Webbsida] Vaska åt en polare

Ja, nu kan man vaska åt varandra med.

http://vaskat.se

Varför gör folk sånt här? Har dom inte bättre saker att lägga pengar på?

2010-08-09 02:58
vad betyder vaska?
Redaktionschef

2010-08-09 03:07
Om jag har förstått det rätt så är "vaska" en grej som alldeles för rika människor (se exempelvis stockholmsbrats) kör med, där man helt enkelt ber bartendern att först "vaska en flaska" i samband med att man beställer in nytt. De betalar alltså för en extra champagne som bartendern inleder med att hälla direkt ut i vasken.

I grund och botten alltså ett sätt att visa hur cool och rik man är. Snacka om slöseri.

Om jag förstått det fel så får gärna någon insatt förklara.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2010-08-09 03:09
vilken otroligt äcklig grej att göra. äckliga människor som gör nåt sånt
Rappare

2010-08-09 03:16
Det är ju bara en dålig ursäkt för att dom som äger sidan ska få pengar förstår ni väl.. Usch.
Wurrup?

2010-08-09 03:17
klart det är, tänkte mer på det han förklarade för mig. äckliga jävla brats det där...
Rappare

2010-08-09 03:22
Skulle inte "vaska" en krona åt den där jäveln. Trodde först det var någon sida där man kunde beställa någon tomte att diska sin polares disk. Haha!
Wurrup?

2010-08-09 07:03
"Begreppet ”vaskning” bevisar att välbärgad svensk ungdom är en
olycklig slaggprodukt som befinner sig längst ner på den mänskliga
utvecklingsskalan."

saxat från någon ledare i aftonbladet. tyckte det sammanfattade det hela ganska fint.
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2010-08-09 07:59
Jag tycker det är mer upprörande att det anses coolt att beställa in dyra flaskor och flasha dyra märkesgrejer men sen när nån häller ut det så är det såååå upprörande och slöseri. Hela den där statusgrejen är patetisk och slöseri men alla verkar tycka det är soft. Vaska på vaskers, vaska alla?

2010-08-09 08:01
Till exempel nån rik jävel köper sin tredje klocka för 55 000 kronor. Alla säger ooh va soft tung lirare wii wii

sen kommer nån och häller ut champagne och alla säger ååhh vilket slöseri, han kunde matat afrikan, eller köpt tröja till mig wuää wuää...

Samma jävla piss-status-kultur-bullshit. fatta.

2010-08-09 12:14
hahaha vask on vask off
Tu m'emmerdes!

2010-08-09 12:28
Det hela började väl med att det blev förbjudet att spruta champagne så vaskningen blev det nya?

Har för övrigt en polare som satt vid ett ställe på gotland nu i somras. Först kommer det in två brats och beställer den dyraste flaskan, ca 10 min senare kommer det nya brats och vill ha samma flaska. När dom år reda på att den redan e såld betalar dom den åt dom andra, endast för att visa att dom har råd och går.
Just because i stand over you don't mean you understand me

2010-08-09 13:25
Azom P19

sen vart ju vaskning förbjudet så då köpte man hundra hamburgare, lät personalen slänga 99 och så åt man en.

frågan är hur långt man kan ta detta! köpa ett hyreshus bara för att riva det? starta ett företag bara för att sätta det i konkurs?
Tu m'emmerdes!

2010-08-09 15:07
Vaskat hittills:43.290* kr
*Uppdateras 2 ggr om dagen

Haha, ja tydligen finns det väl folk som gillar att strö pengar omkring sig för att bevisa att man är rik, eller snarare att pappa är. :>
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2010-08-09 15:12
*Du måste vara minst 18 år gammal för att vaska. Du samtycker till att summan du skriver i sms:et kommer att dras från ditt mobilkonto. Du kan inte åter erhålla vaskade pengar. Du samtycker till att vaskade pengar inte under några omständigheter kommer att användas till välgörenhet, solidariska aktiviteter för socialbidragstagare och arbetarklass, eller något som på något sätt lämnar eller kan uppfattas lämna ett socialt och / eller ekonomiskt positivt avtryck för medelklass och underklass. Du ansvarar själv för att du skriver rätt i sms:et. Följer du inte anvisningarna vaskas dina pengar ändå. Går något fel vaskas de ändå.
HAHAHAHAHAHA det där var fan komiskt!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2010-08-09 17:08
haha as fult! provade å vaska 10.000 på siten nu. ska se vad de står i polarns sms sen :D

//Yde - nej...
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-08-09 19:03
kreamteam P26
a juste ja, det där läste jag också. sjukt dålig stil mot den som gör hamburgarna..

2010-08-10 15:39
kreamteam P26

hahaha :)

köpa 1000 st trisslotter, skrapa en, slänga resten.
kuk - kunst und kultur

2010-08-10 15:56
Varför beställer dom inte 100 hamburgare, bjuder 99 personer och på så sätt får ännu fler att veta vem som är rikast och mest generös..
va?

2010-08-12 06:42
jävla brats horungar..vaskning är ett jävla slöseri helt enkelt.jag har för mig att man kan säga att man vaskar när brats dricker sin fina champagner sen häller det över axeln som att dom klunkar den istället för att dricka den.
stupid mother fuckers.

2010-08-12 08:52
pool, precis.. eller skrika "öppen bar" och bjuda hela huset istället för att slänga iväg 5-10 papp på flaskor champagne som dom ändå ska vaska :
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-08-12 23:27
men att bjuda bort det doesnt prove the point fattar ni väl? bratsen vaksar ju för att visa hur rika och empatilösa de är. det är ju en provokationsgrej. den nya punken!
kuk - kunst und kultur

2010-08-13 18:36
heta brudar bjuds ju dock, läste tidningen för nått år sen om nån som spenderat 500tusen under veckan (kanske inte endast alkohol men ändå) och drack själv inte en droppe. GENERÖST!

Spoilerfast han hade nog en o annan baktanke med att supa ner tjejer..

2010-08-13 22:30
den nya punken!

//Yde - hahahahaha
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2010-08-30 14:15
sidan nere nu. Etiska rådet gillade tydligen inte den där sortens sidor...
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu

2010-08-30 21:31
Men var inte så jävla lättlurade. "Vaskning" började som en modern myt (även om naturligtvis en och annan har gjort det för att vara tuff efter att tidningarna började skriva om det). Blev ni upprörda över Bonzai Kittens också?

Dessutom lovar jag att folk slösar bort betydligt mer än 50k på annat skit hela tiden. Vilken dubbelmoral att bara hata brats för att de är så skrytsamma med sitt slöseri, men inte bry sig om de betydligt större belopp som andra slösar konstant...
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-11-03 09:38
Här kan man vaska "på riktigt" också: champagnevaskning.se

2010-11-06 01:53
Refused

tror nog "brats" som du väljer att kalla dom slösar precis lika mycket som vi andra
gör på annat skit, menar du att vi andra slösar mer än "brats" ? I vilka sammanhang?
Köper jag en jacka för 2k har dom en för 8k.. Fattar nt hur du tänker där..
Highfive anyone, anyone?
Moderator

2010-11-06 05:26
Fan vad äckligt...om jag skulle se att någon på krogen ber bartendern att vaska en flaska så hade det varit svårt att inte nita den personen.
//TW

2010-11-06 10:36
Problemet ligger ju i att man går omkring och vaskar ofrivilligt hela tiden. Förra helgen vaskade jag ett glas vin rakt på mina brallor...
Producent

2010-11-07 13:31
Jag vaskar potentiella bebisar varje kväll.