I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Req] Grymma dokumentärer på youtube!

Övrigt - Webbsidor

   

2010-08-06 14:10

[Req] Grymma dokumentärer på youtube!

Länka bra dokumentärer som finns på youtube eller andra streamade sidor. Spelar ingen roll vad det handlar om så länge det är intressant! Men se till att alla delar finns med.

Jag börjar med några:

Grizzly Man - Om den excentriske Timothy Treadwell som flyttade upp till Alaska och bodde mitt bland vilda björnar, eftersom han själv ville bli en.



Bigger Stronger Faster - Om anabola steroider och dess roll i den amerikanska kulturen.



New Swirled Order - Om gigantiska, mystiska avtryck i grödor (Signs-style), ansedda för avancerade för att vara man-made. Oavsett om det är utomjordingar eller människor är det sjukt fascinerande.



Aryan Brotherhood - Om ett av USAs farligaste fängelsegäng




Jag hade tänkt länka Crips & Bloods - Made In America, men den verkar inte finnas kvar i sin helhet. Fan! En av dom bästa dokumentärerna jag sett.

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)