I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[SÖKES] - Intervju med amerikansk soldat

Övrigt - Webbsidor

   

2010-05-08 13:52

[SÖKES] - Intervju med amerikansk soldat

Eftersöker en video som har har postats förr här på forumet. Men eftersom sökfunktionen är totalt värdelös så provar jag här istället.


Videon som eftersökes är en intervju, eller snarare en berättelse från en amerikansk soldat.


Det jag minns av videon är att den bara innehöll bilder, skissade bilder som hörde till berättelsen.

Av berättelsen så minns jag inte väldigt mycket, soldaten i fråga befann sig på taket av en humvee som rörde sig i ett stadsområde med trånga gator i irak/afganistan. Bilen utsätts för ett bakhåll och "hell breaks loose".

Sedan fortföljer händelser som jag inte minns, men jag vet att han berättar det hela väldigt ingående. Det ända citatet jag minns är ifrån slutet av berättelsen där soldaten i fråga har väldiga problem med psyket och frågar sin överordnade hur han ska handskas med problemen.

Den överordnade säger då att han ska lägga alla minnen och känslor i en låda och gå vidare. Det sista som soldaten då säger i videon är, "and i havent opened it since"


Hoppas att det är berättat utförligt nog, hoppas att någon vet vilken video det är jag pratar om. Tack på förhand.