I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Webb] FRIA DENNIS! - www.FriaDennis.se

Övrigt - Webbsidor

2009-12-31 16:04
Lollarn Här kommer lite från flashbacktråden som svar på din fråga:

Här är ur den manual som används inom sjukvården för att säkra spår efter sexuella övergrepp.

När det gäller mitt påstående om märken efter fasthållning:
"Vid drygt hälften av alla våldtäkter finns påvisbara skador, det vanligaste är greppmärken på offrets överarmar."

Skador i underlivet:
"Skador på de inre könsorganen är ovanliga efter våldtäkt; sådana fynd förekommer främst vid våldsamma övergrepp, till exempel gruppvåldtäkter eller införande av främmande föremål i slidan."

Skador i mun/svalg är inte heller särskilt troligt att det förekommer då få män har en kantig och spetsig penis som orsakar större skador än en näve chips. Chansen är nog större att penisen får ett par skrapor av tänderna vid tvång där personen inte gett upp inför hotet om våld och agerar som våldtäktsmannen kräver.

Vill du läsa vidare finns den här artiklarna troligtvis att beställa från ditt närmaste bibliotek:

Slaughter L et al. Patterns of genital injury in female sexual assault victims. Am J Obstet Gynecol. 1997 Mar;176(3):609-16,

Jones JS et al. Anogenital injuries in adolescents after consensual sexual intercourse.Acad
Emerg Med. 2003 Dec;10(12):1378-83,

Lenahan LC et al. Colposcopy in evaluation of the adult sexual assault victim. Am J Emerg Med. 1998 Mar;16(2):183-4.

Samt

Nja, biologiskt redo för sex för mig innebär att kroppen är beredd. Huruvida man har lust att ha sex (alltså är kåt) är en helt annan sak. Att slemhinnorna gör sig beredda är bara en naturlig reaktion på samma sätt som det kan vattnas i munnen när man känner doften av mat trots att man inte kommer att få äta den. Kroppen gör sig beredd. Det behövs inga kesoflytningar för det, kroppen kan reagera och förbereda sig för att undvika skador på exakt samma sätt när man ska ha sex frivilligt som ofrivilligt. Sen finns det alltid våldtäktsmän som försöker använda detta i sitt försvar "hon ville knulla, hon var ju plaskvåt!" vilket är ungefär som att säga "hon ville bli gravid annars hade hon inte blivit det". Att kroppen är redo innebär inte att man mentalt vill att det ska ske.

Hoppas det ger svar på din fråga.
http://www.slagskottfilm.com/

2010-01-01 17:15
* "de kan omöjligt veta att 98% av fallen har hänt"
- Hur vet du att dina två polare blev rånade? Det blev ju inte nån fällande dom. De kan ju lika gärna ha ljugit ihop hela historien eftersom de är "psycho bitches :)"...

Tack för att du förtydligar exakt vad jag menade med hela inlägget..
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2010-01-02 06:19
Jaha ok, tack för svaret /hud!
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2010-03-24 22:23
Detta sändes idag på SVT...
-- Mellanslagsanvändare --

2010-03-24 22:34
Unga flickor som utsätts för våldtäkt riskerar att bli trakasserade om de anmäler brottet. För 14-åriga Linnea blev domslutet början på en mardröm.
Att anmäla en våldtäkt och sen genomgå en rättslig process är för många oerhört jobbigt. 14-åriga Linnéa orkade det men när hon vunnit i rätten fortsatte mardrömmen.
14-åriga Linnea blev våldtagen på en skoltoalett i det lilla samhället Bjästa utanför Örnsköldsvik. Gärningsmannen, en 15-årig skolkamrat, dömdes i både tingsrätten och hovrätten för våldtäkt mot barn.
Började trakasseras
Men trots de fällande domarna utsätts Linnea för smutskastning och kränkningar och tusentals människor på internet tar parti för våldtäktsmannen.
Amanda , Linnéas kompis har gråten i halsen när hon berättar om hur hennes vän har det.
-De kan inte förstå hur det känns för henne heller. Det är ju bara han, han, han hela tiden, säger hon till Uppdrag granskning.

Hon flyttade - han bor kvar
Nästan ingen i Bjästa trodde på Linnéa och när ryktesspridning och trakasserier på internet började var det ingen som satte stopp för det.

Till slut valde Linnéa att flytta medan gärningsmannen har fortsatt stöd i bygden.

I kvällens Uppdrag Granskning berättar vi historien om hur vuxenvärlden svek en ung flicka som blivit våldtagen. Offret tvingades fly och gärningsmannen hyllades.
svt.se

Avsnittet finns nog även som webb-TV på denna.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-03-24 22:53
Skulle vilja se vad Wizdom och hans morsa har att säga efter svt reportaget..
my name is xelly smelly
Promotor

2010-03-24 23:06

2010-03-24 23:13
Wizdom borde inse att hans brorsa är en dömd våldtäktsman och inget annat.(punkt)

2010-03-24 23:32
Sa det från första början, det finns oskyldiga dudes där ute men din bror var bara helt enkelt en våldtäcktsman.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-24 23:48
Alltså jag kan fortfarande inte förstå att det här händer i vårt samhälle.. Vad hände med ansvaret??

Hur prästens första tanke (när han fått veta att pojken blivit dömd) kan vara: "stackars pojke"?

Eller hur skolan reagerar med att säga "vi är neutrala", "vi tar inte parti", t.o.m. efter domen. Ett år senare har de inte ens kollat upp olika internetsidor där man kränkt flickorna på olika sätt och skyller på att skolan måste i så fall "utbilda personal". Hur svårt är det att facebooka/googla? Man vet ju att internet har blivit en stor social plattform. Hur länge kan man blunda för problemen egentligen??????

Eller fritidsledaren som anser att "de båda är förlorare"

Samma DNA om man har samma hårfärg - WTF??? Det existerar en massa dumma idioter i Bjästa..

2010-03-24 23:52
Jag blir så arg! Sitter och lyssnar på det nu.

2010-03-24 23:59
Av alla grupper som skapats på facebook idag så var den vettigaste..:
Lås in Alexander & Marita häggström tillsammans med Dennis

Folk asså..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-25 00:14
jag håller helt med lilnoa... det är ju fan skandal att man öht kan orda till våldtäktsmannens fördel, och speciellt hänvisa till att denne skulle vara 'en liten pojke'...

xtremesia:
wow, jag tror aldrig jag sett dig kommentera ngt annat än fotboll... det glädjer mig du tar dig an samhällsfrågor. ;)

2010-03-25 10:23
Idioterna i Uppdrag granskning som förnekar det är ju inavlade missfoster, det kan inte finnas någon annan förklaring. Att till och med prästen tar pojkjävelns försvar visar hur stor intelligens dom har där uppe...
http://www.tweenerpie.blogspot.com

2010-03-25 11:24
Alltså det jag stör mig på är att Wizdom själv har vart med och gjort denna grej större än vad den egentligen borde vara. Först starta en blogg och sen gå ut med bloggen på olika sajter.

Och nu tar han inte riktigt ansvar till sina tidigare "uttalanden", känns sjukt mycket dubbelmoral i det hela. Accepterar vänförfrågan hej vilt på FB men ändå hänvisar han till Flashback och andra trådar.

"
Jag hänvisar till "Fria Dennis"-grupperna eller flashback-trådar om ni vill diskutera ämnet om min lillebror. Låt min logg vara
."

Dude du blev precis en person som rätt många känner ett hat mot just nu. Du har gjort mer skada än nytta.

Även din morsa gjorde ett mindre gott intryck när man ser dom bilderna som florerar runt på nätet nu, med mordhot mot enskilda individer.

Visst SVT har vart bra på att avslöja att det var just det här fallet som de gällde, just då när dom angrep skolan och visade bilder och videon från din webbsida. Men det var inte dom som la ut materialet från första början.

Vart väldigt mycket what goes around, comes around.

En annan sak som jag är duktigt nyfiken över, det är inte så att ni är med i nån pingströrelse/sekt? Kändes sjukt mycket Knutby över det hela.

-- Mellanslagsanvändare --

2010-03-25 12:11
Visst SVT har vart bra på att avslöja att det var just det här fallet som de gällde, just då när dom angrep skolan och visade bilder och videon från din webbsida. Men det var inte dom som la ut materialet från första början.

Det gick kanske inte riktigt som Wizdom tänkt sig med denna tråd (eller den på flashback) men framförallt inte med SVT. Han kanske inte trodde att journalisterna på Uppdrag Granskning kunde det dom faktiskt gör, granska fall som dom får in.

Måste kännas surt att skicka in material till SVT för att belysa "orättvisorna" i sin brors rättegång men få resultatet att hela Sverige får se den sanna bilden, det som faktiskt hänt, det som det finns dom på, att brorsan inte är det helgon som ni vill utge honom för.

Om jag var du Wizdom skulle jag ligga lågt, inse att du har fel, att din mamma bara gör bort sig och att resten av Sverige (med undantag för idioterna i din hemkommun) skäms för ert betende!

2010-03-25 13:37
såg jag rätt program där det handlade om att en "oskar" har våldtagit 2 flickor?
 www.RekFoto.se

2010-03-25 13:41
De bytte ut "Dennis" mot "Oskar"...
Beat the odds like an abusive freak show owner

2010-03-25 14:33
ahh okej.

den där prästen verkade ju vara jävligt klok alltså.
 www.RekFoto.se

2010-03-25 15:51
De har så mycket att säga och berätta tills dess att de fick känna på samma motvind som de våldtagna flickorna.

Är fortfarande förbannad! Familjen är det fegaste och mest motbjudande jag någonsin har hört talas om!

2010-03-25 15:54
detta är sinnessjukt, helt jääävla sinnesjukt.. vilka jävla människor det finns och HUR dem tänker är sorgligt.. Snubben e förfan präst å tycker "stackars pojke", hade jag varit snubben mitt emot så tror jag inte jag hade kunnat låta bli å smälla till aset!

stackars flickor, fyfan asså!

2010-03-25 16:05
Wizdoms blogg eller vad man nu kan säga

http://www.wizdom.se/

2010-03-25 16:17
Måste bara fråga (orkar inte läsa igenom allt riktigt, kollat lite på bloggen och några inlägg), vad talar för att en våldtäkt har skett och vad talar emot?

2010-03-25 16:17
inget talar emot ?????
 www.RekFoto.se

2010-03-25 16:18
om du kollar på uppdrags granskning så får man ju veta sanningen och han blev dömd och våldtog 2 flickor.. och att folket där verkar vara helt sjuka i huvudet.
 www.RekFoto.se

Hangaround

2010-03-25 16:52
minns att jag såg den här tråden i december och blev ganska omedelbart skeptisk. något verkade verkligen skevt. kände obehag. såg uppdrag granskning idag, vilket bekräftade allt jag kände då.

är arg och förbannad på hur grupptryck förvandlar människor till fega, mobbande monster. på hur en klichébild av hur en våldtäktsman är och ser ut (äcklig gubbe i buske-prototypen) har hjärntvättat oss och får vissa att blunda. vem som helst kan vara våldtäktsman; din schyssta granne, din lärare, din polare och din 16-åriga bror.

det känns bra att svensk media utnyttjade sitt enorma inflytande och fick många att öppna ögonen. en våldtäkt kan aldrig suddas ut, men flickan har i viss mån fått en slags upprättelse.
http://matildaberggrens.blogg.se

2010-03-25 17:21
vem som helst kan vara våldtäktsman

Jobbigt citat, och jag hoppas att det inte är sant. Jag kan ju bara tala för mig själv, jag är ingen våldtäktsman. Utöver det vet jag inte så mycket om saken, ärligt talat.

Lexicon

Jag förklarade ju att jag inte läst och kollat så jättenoga, så det fanns ju en risk att något talade emot?

2010-03-25 17:29
jajaja förlåt.
 www.RekFoto.se

2010-03-25 17:43
Alltså så här i efterhand måste det kännas dumt att han inte bara dansade. :(
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2010-03-25 18:14
Fy fan så jävla vidrigt.. Skönt att Uppdrag granskning tog tag i det hela iaf.
Crüel town, it's a Crüel town...

2010-03-25 19:20
Men jag fattar inte... han har ju erkänt? De är väl fan inge o ta parti för om jhan erkänt.
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2010-03-25 19:27
han tog tillbaka erkännandet sen :)
 www.RekFoto.se

2010-03-25 20:13
Jaha, då är han nog oskyldig... ne.
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2010-03-25 20:27
mm och det var ju efter han hade beskrivit hela händelse förloppet för polisen exakt så som tjejen hade sagt till polisen.
 www.RekFoto.se

Poet

2010-03-25 20:38
här finns han dennis dom.. om ingen annan länkat den

http://data.fuskbugg.se/skalman01/--defavgdok.pdf
"life's a garden, dig it."
Toastare

2010-03-25 21:05
Ja, man hoppas ju att eftersvallningarna av detta blir till något positivt. Jävla kuk-vuxna säger jag som kan vända en tonårig tjej ryggen på det viset...

Som sagt, redan när jag såg videon då när han fick vara med på skolavslutningen och lämnade blommor utan att någon kastade ut honom fick mig att må illa.
Jag skyller allt på Emma!

2010-03-25 21:41
Det här verkar vara en rätt informativ sida om det hela:

http://cattasbubbla.wordpress.com/2010/03/24/sammanfattning-ang-stollarna/

Hela historien är riktigt äcklig och jag känner verkligen för offren. Dennis kommer ju knappast kunna leva som en normal människa efter det här heller, så allt hans bror gjorde i.o.m. bloggen va att göra det värre för honom i slutändan. Jag hoppas alla vuxna i området har fått sig en rejäl tankeställare efter UG, och att prästen och kanske t.o.m rektorn får avgå.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2010-03-25 23:59
äras den som äras bör, och amanda (hette hon va...) ska fan ha en stor eloge för det hon gjort. unge herr abele kanske skulle ta och gå en kurs med henne som handledare istället för att kandidera till riksdagen
http://www.kommandot.se/wp/

2010-03-26 00:01
Jag vill bara tipsa om en förbannat bra bok i ämnet, Katarina Wennstam - Flickan och Skulden. Den tar sakligt och välformulerat upp hur det är regel snarare än undantag att situationer likt "fallet dennis" uppstår, även om just det här gått extremt långt.

Kan vara en av de mest klarsynta böcker jag läst. Hon skrev även en uppföljare, "En riktig våldtäktsman", som bygger på intervjuer med folk dömda för våldtäkt och vad de berättar om sina liv.

I övrigt orkar jag inte kommentera det här, jag blir bara så jävla förbannad.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2010-03-26 00:20
Påtal om Abele.
Har han fördömt våldtäkten ännu?
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-03-26 01:17
ja, jag tror han ska starta en facebookgrupp, "bevara oss från våldtäkter, internetmobbing och små inavelshålor". tror han får nobels fredspris för det.
http://www.kommandot.se/wp/

2010-03-26 01:47
Okay, jag kan förstå att "Wizdoms" familj självklart velat tro att brodern/sonen är oskyldig men att gå ut o kränka flickan/flickorna, starta kampanjer etc får mig fan att må illa!

Jag vet att det aldrig skulle fungera i praktiken, men det borde fan bli officiellt med vilka som döms för brott som dessa. Det borde synas när man söker jobb, utbildningar, söker boende, ALLT!

Stämpeln som våldtäkts man borde aldrig försvinna för dessa två flickor kommer aldrig glömma, så varför skulle då han få gå vidare med sitt liv och börja om.

Jag skiter högaktnings fullt i hans låga ålder, han var nog mycket väl medveten om vad han ställt till med och ska därefter straffas för det. Föralltid.
I got more kicks than Jackie Chan.

2010-03-26 01:56
Du, HitEm_Movement, du tror inte att hans Wizdom med familj redan har sett till att Dennis är stämplad för resten av sitt liv? Duktigt jobbat, ens egna familj hänger ut en serievåldtäktsman på nätet med fullständigt namn, adress, bilder och omaskerade videoklipp...dårar.
Det är inte hur viktig man är utan hur viktig man verkar

2010-03-26 02:30
Jo jo, visst är det så. Men jag menar att det borde följa honom resten av livet att vad han än försöker ansöka om så kommer det stå stämplat svart på vitt: Serievåldtäkts man.
I got more kicks than Jackie Chan.

2010-03-26 04:02
Till trådskaparen:

Dags att komma med en officiell ursäkt eller gå under jorden för evigt?

Man bör kunna ge dig "the benefit of the doubt" angående huruvida du faktiskt trodde han var oskyldig.

Med det sagt så är kampanjen och hoten etc. givetvis oförsvarbara, men en uppriktig ursäkt och förklaring är det största du kan göra. Jag hoppas i alla fall innerligt att du hela tiden trodde han var oskyldig, för om du medvetet försvarat en våldtäcktsman finns det inget försvar eller ursäkt som kan rädda dig.

Det var mina två cent.

2010-03-26 04:05
Sån jävla fail av mig att stava fel på våldtäkt i en tråd om våldäkt. Men det är ett lurigt ord, logiken talar ju för att det ska vara ck eller har jag fel?

2010-03-26 05:25
helt ricktigt
SUCK SHAFT
Poet

2010-03-26 05:47
Jag har just kommit underfunn med att min mamma är mer “G” än vad jag är. Helt seriöst. Hon pumpar hip-hop hela dagarna på sitt rum och igårkväll så låg hon och tittade på “B.I.G Notorious”-filmen. Gissa vad hon såg på ikväll? Hon kom in på mitt rum och frågade om jag kunde starta Lil’ Wayne dokumänteren åt henne, haha så nu ligger hon och kollar på när Lil’ Wayne röker på och dricker sirap! Haha, nej men helt seriöst. Crazy. Här är en bild på morsan och Jacco sen i sommras!

Vem ar den har javla clownen, Wizdom egentligen? Finns han pa Whoa, alltsa i audioforumen och grejer? Forovrigt hoppas jag att Dennis far analherpes och att den har domen for alltid ska folja han for resten av hans liv.

My heart goes out to his victims...
At the gates of Eternity...
Skivsamlare

2010-03-26 10:48
Det är fan detta jag sagt hela tiden! Tråkigt att det skulle ta ett jävla TV-program för att folk ska öppna ögonen här omkring. Jag kommer ju från Örnsköldsvik och det är fan helt otroligt hur så många kan varit så blåögda. Om folk kanske skulle lära sig vara källkritiska någon gång och inte lita blint på allt dom läser (som på fria dennis-hemsidan tex) ?????

Sinnessjukt. Och det lilla äcklet fick bara 4 månader på anstalt med. Sverige i ett nötskal. Och Wizdom och hans äckliga morsa är änna jävla rövhål med, smutskasta våldtäktsoffer på detta vis. Äpplet faller inte långt från trädet i den familjen. Och i samma veva har Wizdom mage att promota sina jälva skitlåtar på samma sida!

Blir så jävla upprörd!! Det var precis detta jag försöke förmedla till diverse bekanta / bekantas bekanta för månader sedan när de gick med i den jävla facebook gruppen som stödjer Dennis, efter att ha läst på friadennis.se. Bara lögner! Men folk orkar ju inte läsa rättegångarna / vittnessmålen och domsluten. Jag är så galet förbannad. Blä.

Och ja, wizdom hänger i audioforumet.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Toastare

2010-03-26 11:22
BC99, var läste du det.. jag kan inte komma åt sidan längre..
Jag skyller allt på Emma!