I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Youtube] Cannabisdebatt i P1

Övrigt - Webbsidor

2009-11-10 17:59

[Youtube] Cannabisdebatt i P1

Intressant debatt mellan Folkhälsominister Maria Larsson och Henrik Alexandersson.

- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2009-11-10 18:27
snark..... samma gamla argument som vanligt från båda sidor

-cannabis är farligt bla bla bla
-inte lika farligt som alkohol bla bla bla
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2009-11-10 19:15
mm, men fortfarande bra att det tas upp i media!
Det som inte dödar, det härdar!

2009-11-10 20:18
Tycker att maria larsson var väldigt svag i debatten.
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU

2009-11-10 21:33
Det finns inget argument egentligen för att inte ha det legaliserat enligt mig. Att det fortfarande är förbjudet handlar bara om gammal hederlig moralpanik.

Vad har staten för rätt att föra krig mot en grupp människor på det här sättet? Uppenbarligen så är det väldigt många som gillar att ta sig en fet och det skadar inte samhället nämnvärt.

Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2009-11-10 22:46
Asså kallar dom det här debatt?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Rappare

2009-11-10 22:52
Och som vanligt får han som är för legaliseringen aldrig prata till punkt.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2009-11-11 08:21
Men varför är det så jävla viktigt att det blir legaliserat att ni konstant måste ta upp det? Det är ju inte direkt jobbigt att röka som det ser ut nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-11 10:12
fan asså, man blir ju sur av att höra hälsokärringen, hon har fan ingen aning vad hon snackar om, hollands heroin missbruk har knappt ökat de senaste 50åren Sveriges har ökat med mer än 200% just för att det är lagligt. det är klart att det inte är samma sak att röka när det är lagligt, tex du kommer inte bli erbjuden andra droger om du går till Ica och köper ditt shiet. och BUUUULLLSHIT att mindra ungdomar i sverige röker, alla bleezar fan här...

2009-11-11 14:33
med så många som röker idag och inte sysslar med annan kriminalitet så är det bara korkat att kriminalisera en så stor folkgrupp.

2009-11-11 21:04
Blaze_We
Det är väl inte de att det är jobbigt att röka, det är väl mer det att man ska behöva betala massa pengar om man blir påkommen!
Man kan ju inte direkt vara öppen med det inför vem som helst, utan måste smyga med det.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2009-11-13 08:43
Tycker förövrigt det är ganska stört att göra en växt olaglig. Giftiga växter är det inte så länge man inte kan ha kul med dom.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2009-11-13 21:11
Utnött argument är jag fullt medveten om, men många människor i det här landet helgsuper, dricker kaffe och kanske också snusar eller röker, och så länge man gör detta så har man ju diskvalificerats från att överhuvudtaget uttala sig om gräs och dylikt; egentligen är det ju så enkelt. Personligen skiter jag i om det är lagligt eller inte, tycker det är ett rätt trist berusningsmedel som jag allt som oftast tackar nej till, men... ja, kanske dags att åtminstone trappa ner på hetsjakten och kanske plocka ner det ett par pinnar på farlighetsstegen ändå. Känns lagomt märkligt när "Svensson" sitter dyngrak i dimman en lördagkväll och kallar folk för pundare.
Intressepenisen hårdnar!

2009-11-13 21:57
"så du menar att vi skulle få mindre kriminalitet om vi legaliserar..."

Per jävla definition minskar ju kriminalitet om man legaliserar något. Att aktiviteten och förekomsten av kriminella organisationer skulle minska tror jag dock inte på för en sekund. Finns det någon grupp som kan hitta sätt att tjäna pengar på i samhället så är det ju kriminella.

"Debatten" är ju för övrigt lika hjärndöd och hopplös som vanligt, som någon redan påpekat.

med så många som röker idag och inte sysslar med annan kriminalitet så är det bara korkat att kriminalisera en så stor folkgrupp.

Ja, och när du ändå är i farten så kan väl den stora gruppen av skattefifflare som inte sysslar med annan kriminalitet sluta betala skatt helt och hållet.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-11-14 01:24
Nja, skattefifflare drabbar hela samhället negativt och om ingen skulle betala skatt skulle vårat samhälle förfalla helt och hållet.. Cannabisrökare gör drabbar bara samhället negativt så länge rökat är olagligt.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-11-14 15:45
@ candide

hoppas du skämtar?

& tack rapsodisk för att jag slapp skriva det.

2009-11-17 23:44
"Att odlarna vill legalisera cannabis är väl inte så konstigt.."
Varför skulle en odlare som tjänar pengar på att odla weed vilja att det var lagligt när de tjänar 7.5-10k per planta så länge det är olagligt.

Måste röka en pipa för att lugna mina nerver efter det här.. Alla som vill att cannabis ska vara olagligt saknar verklighetsuppfattning. Det är bara lögn på lögn, hon blir till och med motbevisad när hon tar upp Portugal som ett exempel. Åh så less man blir.
Not a follower, so Twitter has never been an option.