I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Foto] Ny & Seriös Fotoblogg.

Övrigt - Webbsidor

   
Hangaround

2009-07-08 11:04

[Foto] Ny & Seriös Fotoblogg.

fotourval.wordpress.com
fotourval.wordpress.com

Här har ni en ny och lite fräschare fotoblogg. Jag och min flickvän har bestämt oss för att testa på att utnyttja detta mediet på ett seriöst sätt. Vår idé är, som oftast, i grund och botten att vi skall inspirera oss själva och locka fram det kreativa ur oss. Samtidigt kommer vi att försöka göra vårt bästa för att inspirera andra. En annan idé är att bloggen skall ha en något personlig prägel då vi tycker att de flesta fotobloggarna antigen är helt personliga eller bara riktigt seriösa och tråkiga med en massa meta-data. Vi får se om vi har rätt om den saken. Och jag vet att detta är Whoa så jag måste bara säga: Det finns mycket bra fotobloggar också. Vi kommer att länka till dem med.

Lite smått om vad vi gör (det finns mycket mer tankar och idéer kring detta. Dock måste vi först se vad som lockar mest genom att göra små stickprov):
Vi tipsar om flickr-strömmar, websinez och andra fotografer och bildbehandlare. Maria som studerar Digital bildbehandling på Fotoskolan i Stockholm kommer att skriva om hur man gör för att ställa in skrivarprofiler, hur man på bästa sätt skärper en bild anpassat för olika tryck och så vidare.

Om vår läsarkrets skulle bli det antalet vi strävar efter kommer vi att ha temaveckor där läsarana själva får vara med och olika workshops. Detta är dock något som tiden får visa. Så titta gärna in på våran foto & bildbehandlingsblogg.

Jag kan nämna att de första två dygnen redan gett resultat via antalet besök och återkommande.

fotourval.wordpress.com




(Inlägget ändrat av mellanöl 2009-07-08 13:11:50)