I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hemsida] http://ettklickforskogen.se/

Övrigt - Webbsidor

2009-02-06 18:21

[Hemsida] http://ettklickforskogen.se/

Snart finns det ingen tid kvar till att rädda verles gammelskog! HJÄLP TILL att köpa upp skogen!

Hjälp till att rädda sveriges gammelskogar, Just nu försöker Ettklickforskogen få ihop till verles gammelskog och behöver all hjälp kan fåå!!!

donera pengar, köp ett träd, Gör ett KLICK !

Det går även att skänka 20kr genom att skicka ett sms :

Smsa " kotte " till 72550

kolla in sidan, kolla vad du kan göra för att hjälpa till !

http://ettklickforskogen.se/

(Inlägget ändrat av mellanöl 2009-02-09 07:51:29)

2009-02-06 20:36
Trädkramare =)

nämen, gammelskogar är viktiga, synd att Naturvårdsstyrelsen fått minskade anslag.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-02-06 23:00
Sidan är korrupt och medlem i Iluminait
deepundercover
Rappare

2009-02-07 01:43
Jag ska slänga åt dom en 20 ja!
fosho

2009-02-08 15:58
eftersom jag är lat och inte orkar ta reda på varför vi behöver den här gammelskogen så får du gärna lägga dram lite argument. Vad har den för fördelar jämfört med ny skog?

det enda argument jag hittar på själva sidan är att skogen är unik och värdefull. Känns som det måste finnas bättre anledninger eftersom en sjätteklass donerat 25000kr till ändamålet!

Och vilket värde pratar dom om? Antar att det inte är pengar eftersom ägaren vill hugga ner den.
Funk Valley Records

Gratis musik, beats och trumsamples!

2009-02-08 18:56
haha? :S

2009-02-08 20:02
Toad

Artrikedomen i en gammal skog är unik för just gamla skogar, vilket även smittar av sig på närliggande yngre skogar.
Därför är det viktigt.

Sen vet jag inte med just den här skogen, men det kan mycket väl finnas mycket nyckelbiotoper och ställen som är värda att skydda, just för att de är så sällsynta!

Det är nämligen en stor raritet med gammskogar i dagens Sverige, men det finns gott om yngre skogar att bruka, så det tål att tänkas på ett bra tag innan man avverkar en gammskog enligt mig!

Sen att folk donerar pengar och har sig är jag lite tveksam till, då vi betalar skatt som bla. går till naturvårdsverket som bla. går till skyddandet av dylika områden, men regeringen har ju sänkt anslagen ganska nyligen och det är ju förståss ett problem.
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-02-08 20:31
Donationer kan ju ses som missnöje med regeringens minskade anslag :)
Men regeringen lär väl använda dem som argument för att minska anslagen än mer ("jamen, ni får ju in pengar via privata donationer, så då behöver ni ju inte skattepengar" sagt på ångermanlandsdialekt) : /

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-02-09 23:25
aight, förstår. tycker ändå synd om dom stackars sjätteklassarna som slösade sina cash på skog.
Funk Valley Records

Gratis musik, beats och trumsamples!