[Hemsida] har ni kollat in?
är det nån här som har kollat in Länk till http://www.20four7.se anledningen till att jag promotar den är ju ganska självklar, jag är en av designerna för denna sida. Och med detta inlägg så vill jag inte tvinga nån att bli medlem jag vill endast att ni checkar in sidan och kanske droppar en komentar om vad ni tycker och vad ni kanske skulle vilja ändra tack i förhand
jeppe is the shit medans alla andra bara är skit :P (Inlägget ändrat av Frozen 2008-12-16 22:26:35)
Emn BibeliBoomBoom Bail!!!!!
Tycker den ser lite tom och plottrig ut. Symetrin stämmer inte överens mellan spalterna, dessutom tycker jag att marginalerna är för breda mellan rutorna. Det ser ut som att menyerna är kopierade från varandra, blir lite monotont. Ser inte så spännande och inbjudande ut. Den ser lite opersonlig ut eftersom att det nästan bara står samma saker överallt. "Gillar du att blogga? Gillar du community´s etc...gör det här etc..." Det finns inget som direkt utmärker detta forum för att vara nåt speciellt. Vad har det som andra forum inte har? Hela sidan ser inte genomtänkt och genomarbetad ut, men fortsätt fila så blir det säkert något... Lycka till.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vet inte om jag fastnar för namnet. Känns lite som ett lösenord. Upplägget på sidan funkar, kanske lite för långt att scrolla (ca en scrollning bör räcka, nu är det ca 2,5 scrollningar till botten på sidan). Det enda jag inte gillar är utseendet på Bli Medlem-rutan. Framför allt "Varför vänta?" gjorde att jag först trodde det handlade om reklam för nåt telefonabonemang eller viktminskningspiller. Kortfattat: gillar inte utseendet på vissa fonter, fixar man det kan man även fixa alla rutor som är lite för stora (och minska scrollandet), loggan hänger inte ihop med resten av sidan, de tre översta rutorna (20 four MATCH, Login och Sveriges nya community) känns ganska inbjudande över lag. Sen blir det som kleton säger, lite för monotont.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
På ditt citat... heter medan, inte medans...=/
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
som blondinbella skulle sagt.. du måste ha en nisch.. den där e ju totalt nisch lös
haha förlåt, detta är offtopic men det jag lade märke till en grej som jag tyckte var kul. (fast nu blev det sabbat när jag skrev i tråden)
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Doktor_Humor Haha, ganska roligt. Du har inte valt ditt namn för inte. Sidan ser okej ut. Inte för mycket, men bättre går det att göra och tycker dom andra förklarat ganska bra.
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
Hahahahahaha Fortsätt raderna :O Har ni kollat in - Min grannes fitta - Brutalaste smärtan ni varit med om Så sjukt smart där Doktor ! hahahaha
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
hahaha det tänkte jag inte på, nice!
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Jag hittade en lapp på min skrivbord på jobbet som jag tog över temporärt efter en annan snubbe , det var en reklamlapp ganska taskigt tryckt på vanligt vitt papper med logon och addressen på, spanade in sidan men det var inget jag fastnade för. Designmessigt ser det helt okej ut, lite tomt kanske men annars ok.
Niceness!
www.cssmania.com skaffa inspiration, gor om gor ratt. tack!
I be around, just out of sight
okej ska börja fila lite på saker, det blir bättre med tiden som vissa brukar säga.... tack för att ni kolla in sidan och gav åsikter.
Sidan är ju grym :) Även om några saker är "ojämna" osv, så stör de mig inte, är ute efter nätverk och det klarar den galant av :) Såg nu också att framsidan är ändrad:) de vart nice ! Och bildbloggen vart bra.. Och scrollningen som evolution P25 snacka om påverkas ja inte heller av då ja sitter på 22" ;) Men har man mindre kanske det inträffar .. Nice work !
Education is an admirable thing. But it is well to remember from time to time, that nothing that is worth knowing, can be taught.
sidan ar inte grym, den ar skabbig o granssnittet ser ut som den ar hamtad direkt ur dreamweavers bibliotek fran 1982!
BigIssue P23 Såg att du skrivit förut i tråden också.. Varför vara så fantasilös att man måste "baita" andras stilar ? Tycker de är fett att inte vara orginell, Och med tanke på hur snabbt sidan växer så finns de ju härligt mkt folk som håller med mig. Men hey, för att älskare ska uppskattas måste tyvärr hatare existera :)
Education is an admirable thing. But it is well to remember from time to time, that nothing that is worth knowing, can be taught.
tack för alla åsikter. kom gärna med fler. nu är första sidan fixad, 1 scroll för alla akan man säga =) nu har jag även fått upp bildblogg funktion oxå. kolla gärna in
SmaZk det ar som att saga att skivforsaljning avgor hur "grym" nagon artist ar, och ju fler skivor salda desto battre ar den artisten musikaliskt an alla andra. dessutom finns det ingen konstruktiv kritik att ge i detta fallet, jag har gett killen tips via email pa sidor han kan kolla for inspiration och pa hur en bra sida bor vara, inte bara vad galler granssnitt men ocksa vad galler navigation och programmering. sidan borde vara uppe pa failblog
BigIssue ärligt talat, den där kommentaren om failblog var nog lite förhastad.
eftersom att sidan är väldigt aktiv så tycker inte jag att den klassas som
FAIL If you dont got anything smart to say then just shut the fuck up
o k . 1 Loggan ar fel positionerad 2 menyn ar o-orginell, klyshad och for mycket apple inspererad anser jag 3 all info skulle varit i egen spalt, all promotion i egen spalt, alla bilder i egen 4 "bli medlem" knappen sitter pa helt fel stalle, vill man att folk ska bli medlemmar ska man inte dolja knappen som du gor. 5 den grafiska profilen verkar inte synas, jag ser inget riktigt varumarke i vad som skapats 6 av bara titta pa sidan far jag ingen kansla av vad sidan handlar om, da maste jag lasa igenom all info som ar helt skevt disposinerad 7 det framstalls inte riktigt vad ni jobbar/sysslar med, hela konceptet ar helt har inga spar av nagon som helst innovativitet 8 typsnitten varierar i storlek rakt igenom, till vilket syfte? finns inga spar av guidelines 9 designen generellt haller inte mattet och konkurrar inte 10 annoseringen av reklam plats sitter i sjalva content arean, varfor gor den det? 11 varfor ar medlem knappen over Ericsson grejjen, vad den an ska promota? 12 varfor overlappar EMAIL boxarna sjalva texten? 13 ni har ingen som helst beskrivning pa varfor man ska bli medlem, varfor ni ar battre an andra communites dar ute, att du anvander whoa for feedback pa nagot som ser langt ifran klart ar bara knas 14 i o m att manniskor LASER fran HOGER - till - VANSTER och att din inloggnings uppg. ligger pa hoger funkar inte heller, man missar det totalt 15 bilderna pa folket ar avklippta till hoger spalten, dem ar oklickbara, man kan inte surfa runt o kolla in sidan, varfor ska inte folk kunna browsa runt den som pa myspace t ex? 16 vad har mat med er community att gora, i o m att den promotas i sjalva content ytan kan man tro att mat ar eran grej o ar precis det ni sysslar med lite kort o snabbt pa saker som jag tanker pa ganska direkt nar jag tittar pa din sida, programmeringen vill jag inte ens diskutera, den ar ju verkligen inget jag orkar dra, skulle ta mig en vecka o skriva ner alla failures. hoppas detta hjalper dig o att du finner detta som konstruktiv kritik nu och ingen diss, for det ar den enda riktiga kritiken du fatt hittills. Fred/
VANSTER - till - HOGER ber om ursakt dar, tvartom galler araber :P
shit den nhär killen måste ju vara som besatt av min sida om han har oberverat så mycket. han vet ju fan inte vad han snackar om. han kan ju gå tillbaka till sin jävla snuttis om han nu saknar den så mycket.
palla att du lackar när han nämnde saker som han tyckte inte stämnde ?? men kom igen ni har kanske inte samma stil på sidor ni gillar, jag kan hålla med han om att den var lite rörig, visst men jag gillade konceptet och hela sidan =) hoppas det kommer gå bra för dig =) han är nog för övrigt inte besatt bara väldigt insatt i hur hemsidor ska byggas upp och väldigt duktig på att se detaljerna... men som sakgt..samken är som baken, bara för att ja gillar ostbågar betyder itne det att alla gillar ostbågar =) Lycka till !
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
Tha_SlaYer P20 det är sant att han nämner saker som behöver slipas men han leker perfektionist när hans egna sidor är kopierade och o-orginella. jag skulle inte ge mig på någon arbete om jag inte kunde göra bättre själv. men men jag är glad över att du gillar konceptet, mycket kommer ändras med tiden för att få sidan anpassad efter bösökarnas och medlemarnas behov, inte mina egna. det är egentligen anledningen till dessa trådar, att folk får ge tips på vad dom skulle vilja se på sidan och inte så att stöddiga snubbar trycker ner det hela. fortsätt med era tips och vad ni vill ha på sidan så jag kan sammanfatta resultatet och göra nått åt de. ännu en gång tack till alla som deltar
Tror mer att han försökte ge dig lite konstruktiv kritik, ta vara på den för jag kunde inte skrivit det bättre själv.
...och det är det som är så fint med whoa!
jeppe_016 P18
jag gillar din sjalvsakehet, den ar viktig, men ibland kan den sta i vagen for vad egentligen ar sanning.
det är sant att han nämner saker som behöver slipas men han leker perfektionist när hans egna sidor är kopierade och o-orginella. finner ocksa det roligt att du skrev det dar da du inte sett mina jobb, sa ingen mening och saga sant, da fornekar du bara hela grejjen for dig sjalv.
och sluta fokusera pa vem som skrivit kritiken utan vad kritiken egentligen sager dig, om du anser att dina sida ar bra utford sa har du fel, om du jobba med en community kolla in sidor som facebook, playahead, ztv etc.
titta pa hur dem lost diverse funktioner, kommentarer, bildgallerier osv, sen om du ar sa javla duktig, ta den infon och gor den till din egna innovativa produkt online, om du anser att din sida ar bra och ser snygg ut sa ar min personliga asikt att du underskattar webben, tank om whoa sag ut sa, folk hade inte orkat engagera sig i forum och diskussioner.
Tycker sidan är hemsk. Jag vart uppringd för ett tag sedan av någon av ägarna bakom webbplatsen, ang köp av e-postadresser (Jag drev tidigare ett community med ett par tusen medlemmar). Solklart nej såklart! Det är många Eskilstunabor som åkt på en helvetes jävla massa SPAM från denna webbplats, jag skulle våga påstå att dessa e-postadresser är ifrån dumpar från hackade webbplatser (Flashback är ett exempel på vart man kan hitta) - Va? Hur? Var? När? Jag har som sagt en väldigt privat e-postadress som har blivit spammad från 24four7 (även andra e-postadresser), från webbplatser som jag varit medlem på som sedan blivit hackade. Även en del bekanta som mottagit SPAM därifrån, ett uttalande skulle sitta fint här.
Revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
"spam" är då ingenting 20four7 håller på med, absolut inte, med tanke på att 20four7 ej kan skicka ut mail, inte ens äckliga nyhets brev.. Utan det är medlemmar själva som "värvar" folk. Dvs DINA kompisar som försökt värva in dig, därför du fått mail angående det.
Skojar du med mig eller läste du ens mitt inlägg ovan? En av _ägarna_ ringde mig personligen & ville köpa e-postadresserna av mig! - FÖR nyhetsbrev. Dessutom, många använder en smart metod för att slippa få en massa SPAM på sin e-post & skapar en ny mail för att all skit ska hamna där - Det är här jag mottagit dessa 24four7 mail - Hur i helvete skulle mina vänner rekrytera mig när de inte ens kan e-postadressen?
Sen är webbplatsen förövrigt öppen för SQL-injections samt XSS, se över säkerheten :)
etuna vad innebar detta for nagon som klickat pa lanken till sidan?
BigIssue > Vad menar du?
En av ägarna kanske kontaktade dig angående e-postadresserna, men du sålde dom aldrig va? Alltså skickades inget "nyhetsbrev" .. Funktionen finns inte.. Om du nu fått mail ifrån 20four7 så är det för att någon rekryterat dig, finns inget annat sätt att göra de på .. Isf har du den mailen utskriven någonstans, så är det någon som "samlat" in den och tryckt in den i värvningen.. Se över säkerheten? Behövs inte då den sägs vara "idiotsäker" :P Men det vet jag inte så mkt om, vet bara att många försökt hacka den, men ingen har lyckats, än ..
ja, forstar inte riktigt, hande detta dig da nagon du kanner blev medlem pa sidan eller hade du bara kollat in sidan sen fick du mejlen?
Idiotsäker? :P Kolla din gästbok Willy! (Ett exempel på vad man kan göra, detta är dock relativt enkelt, man kan gå mycket längre.)
Skickade via meddelande istället, gästboksinläggen syns ju på startsidan efter man loggat in & det påverkar resten av sidan, så radera gästboksinlägget & skickade via meddelande som sagt.
willy?
du heter inte willy? hepp, har blandat ihop fel människa, du kan ju berätta vad du nickar på webbplatsen.
Jag ska förklara vad jag försökt framhäva i den här tråden. 1. Jag har aldrig sagt att ni hackat en eller någon webbplats. Jag kommer med ett påstående att det skulle kunna vara möjligt att ni använder dumpar, alltså, användardata från webbplatser som redan blivit hackade och att dumparna är upplagda på nätet som går att hitta på exempelvis Flashback, det var ett påstående, se skillnaden. Jag skrev även i tråden att jag ville ha ett uttalande hur någon fått tag i denna e-postadress, trots att mina vänner inte ens har den - I samtalet jag fick, får jag höra att Hotmail-adresser är öppet och att man kan få tag i vem som helsts HOTMAIL-adress (Vilket är skitsnack), trots att det inte ens bara gäller Hotmail-adresser, utan e-postadresser jag själv hostar på egna domännamn. Klart jag blir frusterad när jag upprepande gånger får e-postmeddelanden och börjar undra. 2. Jag har aldrig uppmanat någon till att hacka eran webbplats, se skillnaden. Jag skriver att eran hemsida är öppen för attacker, bl.a SQL-injections och XSS, samtidigt som jag vänligt tipsar om att ni borde fixa säkerheten. 3. Jag uppfattar SmaZk i den här tråden som någon representant för webbplatsen i den här tråden, han förklarar att sidan är idiotsäker och att flera försökt hacka den - Jag förklarar, så är inte fallet och bevisar detta med en enkel JS-alert samt META-tagg, kallar ni detta hacking eller intrång? Via XSS och SQL-injections kan man göra omfattande skador vilket jag inte gjort. Dessa anklagelser fick jag på telefon idag samtidigt som jag blir hotad om att jag skulle kunna/kunnat fått besök, hem till mig där jag bor. I samtalet jag fick vart jag anklagad för bl.a intrång och förtal, samt att polisanmälan kommer att göras. Nu har ni hört min version, som jag tyvärr inte fick förklara på telefon. Jag kommer numera banda, samt spara all kommunikation som skickas till mig ifrån Er. Även jag kommer göra en anmälan på måndag för olaga hot, sedan är det upp till domstol att avgöra om jag begått något brott (Läs anklagelserna jag mottagit!). Jag kommer inte göra fler uttalanden, varken här eller någon annanstans, detta, som ni sagt själva, får domstol lösa. Ska vi lösa det här på egen hand, jag vill inte hänga ut någon, är du som ringde välkommen att ringa mig igen. Förutsatt att vi båda kan kommunicera vänligt och lägga hoten åt sidan.
Hej! Detta är 20four7´s VD via ett lånat konto. Jag vart uppmärksammad på diskussionerna som pågår här inne angående vårt företag. Det är tråkigt att se att vinklingen på diskussionen blivit så skev, uppskattar etuna p19´s sista inlägg där han försöker förklara det han egentligen menade. Jag vill bemöta ett par punkter bara för att reda ut hur allt ligger till så inga missförstånd växer vidare. Vi har tidigare i år varit i kontakt med killen som kallar sig etuna P19 angående den community han drev tidigare på nätet. Genom gemensamma vänner så fick vi informationen att kanske fanns det en chans till ett eventuellt samarbete. I alla uppköp av företag i affärsvärlden handlar det om att köpa upp den andres kundstock, och så var fallet även i detta läge. Vi erbjöd 3 olika varianter på samarbete/uppköp: 1. Att ett nyhetsbrev gick ut till alla gamla medlemmar från ägaren i fråga, där det informerades om att det nu fanns en ny community att ansluta till om man så ville. Och för detta erbjöds givetvis en ekonomisk ersättningen som i alla andra affärstransaktioner. 2. Att denna community startades upp igen och att vi i det läget gick in och köpte upp hela webbplatsen. 3. Att ägaren av denna community anslöt sig till vårt företaget emot en viss procent av ägandet i vårt företag och på så sätt en gemensam kundstock och ett gemensamt samarbete av utvecklingen och driften av vårt företags webbplats. Dessa 3 alternativ avvisades av ägaren av denna nedlagda community vänligen men bestämt. Ärendet i fråga avslutat för vår del. Vi har alltså INTE försökt köpa någon e-postlista för att bedriva spamaktiviteter, vi är ett registrerat och seriöst företag som försöker skapa något bra på internet. Vår advokatbyrå kan Svea Rikes lag och den följer vi bestämt. Vi bedriver ingen som helst spam verksamhet av något slag, däremot har vi som alla andra stora webbplatser en värvningsfunktion där våra medlemmar kan bjuda in sina vänner och tjäna pengar i olika tävlingar. Vi beklagar om någon upplever en sådan inbjudan som negativ. I vårt system, värvningsfunktionen kan en e-postadress endast skickas en gång. Systemet känner av om adressen finns i vårt system och gör den det så får medlemmen ifråga en information om att adressen i fråga redan finns i systemet och ingen aktion genomförs. Om ni fått utskick flera gånger på samma adress så har ni fått det skickat från en persons egna emailprogram och inte via vårt system och det är inget vi kan styra över tyvärr. Vårt syfte med vår Community är att skapa en för medlemmarna optimal samlingsplats. Vi kommer låta medlemmarna styra utvecklingen av nya funktioner och layout. Där av den avskalade designen. Vi har byggt in de vanligaste funktionerna som finns på andra webbplatser samt vår egen utvecklade LIVE! funktion och under första kvartalet av 2009 kommer även ljud och videofiler att kunna laddas upp hos oss, men i övrigt kommer vi att låta medlemmarna vara med att skapa/utveckla 20four7 vidare. En annan målsättningen vi har är att hela tiden arbeta för att 20four7 ska vara gratis och att delar av eventuell vinst ska komma medlemmarna tillgodo i form av olika tävlingar etc. Vi har funnits på nätet i ca 3 månader, och jag skulle tro att om vi får 10 år på oss så som många av våra konkurenter har haft att utveckla sina Communitys på så kommer vi att kunna mäta oss med dom så jag hoppas Ni har en förståelse för att vi är nya och alla är vi barn i början så att säga. Mycket arbete pågår i bakgrunden med åtgärder av buggar och olika saker som behöver åtgärdas. Vi är verkligen tacksamma att få konstruktiv kritik då vår målsättning som sagt är att utveckla oss mot ett nöjt klientel. Vi försöker ju inte bygga nåt som är negativt eller så, utan nåt som ska vara positivt för alla.... Vi är i dagsläget 11 stycken som driver och äger 20four7 och gör det ideellt i dagsläget så vi hoppas som sagt att tålamod finns, även om ni inte gillar sajten idag så håll koll på oss för vi kommer finnas med längst fram när vi kommit igång ordentligt. Och så vill jag avsluta med att tacka "etuna P19 " här för ett mycket bra samtal där vi kunde reda ut missförstånden som uppstått i detta forums tråd. Och jag ser fram emot att samarbeta istället vad det gäller säkerheten, vi välkommnar så klart kompetens som tar oss framåt.God Jul och gott nytt år på er alla!
Hahahahah varför blandar ni in mig i det stora lilla hela ? =) Funderar över en sak ifs, när jag loggar in på eran hemsida som "bekant" 20four7 så blir jag automatiskt skickad till den här sidan när jag klickar på "nya flörtar" ? Vad är problemet?
Mr Awesome .. www.myspace.com/mrwillybwooi
Ni har fortfarande inte skyddat sidon mot mysql injtections, gör det nu! skulle inte förvåna mig om ni sparar lösenorden i klartext också...
Niceness!