I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[video]Asså vafaan, hur många videos på den där kaxiga turken finns det?

Övrigt - Webbsidor

2008-08-13 14:26
Jag vet inte om jag får länka det eftersom det finns privata uppgifter på honom. Så du får helt enkelt ta och leta på det själv.
Vila i frid Daniel ! 091030

2008-08-13 14:29
Var och tittade där och hittade inte ett skit om några privata uppgifter, mest spekulationer och kanske antaganden. Läste igenom allt, ^^

Sen blev jag så äcklad av alla flashbackanvändare att jag inte orkade söka genom alla forum eftet det.

2008-08-13 14:38
Mer mer vill se mer covers :)
Producent

2008-08-13 14:56
Ingen aning, svenskar brukar ofta kalla allt turk typ. Spelar ingen roll var folk kommer ifrån, typ en synonym till blatte eller ngt

du sa det fan bäst själv, och då menar jag med nedanstående.
Döm inte folk pga enstaka puckon

2008-08-13 14:57

Äre här Östgötaturken? Haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-13 15:09

Lars Norén va nog bäst ändå...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-13 15:11
Haha, Hollywoodturken..

2008-08-13 15:32

Det har gått långt när till och med etablerade skådespelare gestaltar "skogsturken" ;)
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2008-08-13 16:04
potatissuger

haha den var bäst!

2008-08-13 16:46
jag ar intresserad av att veta vart uttrycket Turk kom in som ett nedvarderande uttryck for invandrare, men ocksa rent allmant for andra saker?

nagon som har koll?

savitt jag vet ar Svenne ett gammalt ord som anvandes for oskulder, men det har ocksa blitt lite av ett svar till Turk??
I be around, just out of sight

2008-08-13 16:47
var roligt klipp med frisbeen iaf, tyckte han overreagerade och borde spoas upp for det...hans fattiga H&M skjorta kan suga.
I be around, just out of sight
Poet

2008-08-13 17:06
Tror det är en syrian eller kurd faktiskt.
At the gates of Eternity...

2008-08-13 21:45
BigIssue

Enkelt svar. Innan invandringen som i huvudsak baserades på flyktingar tog över i Sverige så kom många hit som arbetsinvandrare under 60 och 70-talet. Framförallt turkar men också mycket greker, italienare och spanjorer. Pionjärer inom restaurangbranschen bland annat. Turkar blev synonymt med invandrare. Sen idag, spelar det föga roll om det är en irakier, kurd eller grek. It's all "turk" i vokabuläret. Det är därför väldigt många turkar i vår ålder t.ex. är födda i Sverige som andra generationens invandrare jämfört med t.ex. vuxna exjugoslaver då kriget för 14 år sen innebar att många kom hit som barn och växte upp här. Många konflikter som inneburit mycket flyktingar skedde under de senaste 40 åren. Irak, Iran, en del i Afrika, forna Jugoslavien, Chile, Irak igen etc etc.

//Peace

2008-08-13 21:51
Turkar är för övrigt välkända överlag som ett väldigt driftigt och företagande folk (jag har iaf fått den bilden). Speciellt inom restaurangbranschen. Lite samma status som arbetslösa svenskar åtnjuter i Norge. De jobbar hårt, effektivt, gör bra ifrån sig och tar hundpassen och jobben norrmännen inte vill ha. Tyvärr så älskar norrmännen svenskarna men inte svenskar turkarna, vilket är kefft.

2008-08-13 22:19
jag "känner" honom. gick 3 år på gymnasiet med killen. filmat i västerås på djäkneberget.

tycker lite synd om han, haha.
 i get more pussy then panty!

2008-08-13 22:23
jag tror potatis klipp är inspelat före detta hände,

2008-08-13 22:27
Ja det är från filmen "Vägen Ut" va? Du som känner honom, vad har han sagt, hur har han reagerat? Tell us something! :P

2008-08-13 22:51
Hahaha! Läste rubriken och tänkte direkt på detta klipp. Det är helt enkelt någonting magiskt och obeskrivligt med honom.
SUCK SHAFT

2008-08-14 03:51
det är från Tusenbröder ju... säsong 2 tror jag... sjukt kul i det här sambandet

2008-08-14 04:35
klippet är svinkul, men i ärlighetens namn så tycker jag att killen som filmar förtjänar stryk, hade det varit mindre snack och mer verkstad från "turkarnas" sida så hade denna film aldrig spridits.
och vem fan är du?

2008-08-14 09:07
Fan, skulle nog inte hålla mig om det hände mig, kommer fram en dvärg i bästa cowboymanér och börjar jiddra "Vad ska jag göra med min fucking jävla skjorta", haha.. Skulle nog börja skratta okontrollerat rakt ut, :D

Sen vafan, klart han inte filmaren ska ha stryk när han förklarar sig att de sagt att de skulle kasta och inte var aggressiv eller något. Snarare ska cowboyen vara glad att han inte började käfta mot fel folk för då hade han åkt i backen rasande fort, hehe..

2008-08-14 14:22

Håller med Gaia. "Skogsturken" verkar vara en osäker, narcissistisk ynglig som kränks oerhört lätt och måste hävda sig för minsta lilla grej. Jag menar blir skjortan smutsig så är det bara att "lita på rosa"!

2008-08-14 14:51
haha finns till och med en hemsida... www.vemvaresomkasta.se
Öl är Bröd!
Producent

2008-08-14 15:50

2008-08-14 18:20
nästan dags att styra upp whoa turken

2008-08-14 21:01

2008-08-14 21:43
detta är så hysteriskt roligt
work some magic

2008-08-14 21:45
har ingen här på whoa lust att åka till stället där det utspelade sig och göra en egen version på samma plats? jag guidar gärna. :)

2008-08-14 22:26
confidence

Svara på min fråga är du snäll, :)

2008-08-15 00:25
GAIA

Jag kan säga så här om jag hade blivit träffad av en frisbee och killen ber om ursäkt, så är det lugnt vafan sånt händer.
Men om killen träffar mig och sen ropar FORE efter, och dessutom står och fortsätter filma skiten, då hade han åkt ner i backen.
och vem fan är du?

2008-08-15 12:27
Jag har dock aldrig fattat en sak när det kommer till utlänningar och svenskar, om man står och käftar som dom gör medast cowboy snubbens polare står bredvid och säger jävla svennar jävla svennar, utan att någon ens lyfter ett ögonbryn men om någon hade dragit ut sig blatte eller nått i den stilen då hade ju rallarsvingen dragit igång direkt.
Varför blir det ett jävla liv om en svensk säger blatte eller liknande fast när det är tvärtom så händer ingenting?
There's nothing more powerful than to arrive at your womens house all ready on nut #2! you wont be bullshittin on nut #2!

-Katt Williams

2008-08-15 12:35
Remy

Men fortfarande. Man ska inte vara stor i käften om man inte kan backa upp det direkt, bara fånigt, ;)

Jag säger inte att filmaren var helt soft heller men ändå, inte så han förtjänade att få stryk för det? Han gjorde ju inget förutom att säga "fore", that's all.

GreenCap

Utlänningar? Menar du turister då eller? ^^

Du måste förstå att det finns idioter i alla läger. Det kunde lika gärna varit någon som sa "jävla blattar, åk hem med er". Inget av exemplena är bra. Även om du inte sett något av det så kan jag garantera dig att det snarast är tvärtom, det lär vara bra många fler personer som säger blattejävlar än svennejävlar. Beror väl kanske lite på var man är uppväxt och vad man sett iofs. Där jag växte upp (Botkyrka) så sa alla svenskar hela tiden sånt till personer med invandrarbakgrund. Konstant, 24/7 och det kanske var 50/50 antalmässigt i fördelningen mellan personer med invandrarbakgrund och inte. Kolla valfri video på youtube som har med invandrare och 75% av inläggen är "jävla apor, jävla smuts, allah ska med, blah blah"..

2008-08-15 13:40
GAIA P26

menade svenskar med invandrarbakgrund, men ja...
Mjo men det är ju alltid lätt att vara kaxig när man sitter framför datorn och skriver. men jag menar mera när det är öga mot öga möten. samma som en med invandrarbakgrund som är född och uppvuxen i sverige kan ställa sig framför en vit (eller ja...) svensk och säga svenne jävel känns ju ganska idiotiskt...nja.. har fan ingen aning.
There's nothing more powerful than to arrive at your womens house all ready on nut #2! you wont be bullshittin on nut #2!

-Katt Williams

2008-08-15 14:27
Tja du.. Mitt korta svar är tyvärr att jag tror att de flesta invandrare har mer cojones än svenskar. Jag är lika övertygad om att rasism, kriminalitet och allt annat är lika väl representerat i båda läger men ofta är det en annan kultur i många av länderna folk härstammar ifrån (alternativt i Sverige i betongen, plus att många också är flyktingar från krigsområden och liknande), en annan mentalitet, folk är härdade, tuffare och tar inte skit lika lätt, vänder inte andra kinden till. Kanske därför? Rasismen brukar ta uttryck på andra sätt istället, typ kraftig diskriminering i arbetssektorn, på nätet osv istället för ansikte mot ansikte.

2008-08-15 14:32
Helt sjukt vad många rasistiska kommentarer orginalet har.. :/

kanske för att "turken" själv är rasistisk mot sk. svennejävlarna han tjafsar med om en skitsak, samt för att han verkar vara en macho-pig, wannabe-gangster som förtjänar
alla kommentarer. Fast onödigt av dom som har inställningen "som alla andra såna där bidrags-invandrare". Han är ju bara en faktiskt.

2008-08-15 14:39
Hur vet du att han går på bidrag?

2008-08-15 14:48
GAIA P26

Han är ju bara en invandrare faktiskt skulle det stått.

2008-08-16 20:59
vart kan man hitta orginalet, och vad söker man på isåfall?

2008-08-16 22:12
mycket roligt.

2008-08-16 22:53
high5uck
skogsturken

2008-08-17 00:37
jag tror att de flesta invandrare har mer cojones än svenskar

Ja, det är ju delvis där ordet 'svenne' grundas på, på den stereotypiska svensken....
...svenne...oskuld....torr. Så använde vi ordet back in the days.

kanske för att "turken" själv är rasistisk mot sk. svennejävlarna han tjafsar med om en skitsak

Vad gör honom till rasist? För att han sa 'svennejävlar'? Kanske bara är jag som inte tyckte att han lät diskriminerande mot en hel ras.
Svennar finns i alla raser och kulturer, mindre i vissa men ändå.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-08-17 00:43
Jefe
Slå upp svenne i dagens ordböcker så ser du att det även används officiellt som skällsord, du kan inte leva i det förflutna även om du har helt rätt.

2008-08-17 01:08
Kaneida

Sant att det är så i dag, men det säger mig ingenting då människor enkelt kan med rätt röstläge göra sig förstådd i om han/hon vill använda det som ett skällsord eller inte. Inga konstigheter, så kommunicerar människor dagligen.

Dessutom så är fitta ett skällsord...men inte betyder det att jag, som är man, tro mig vara överlägsen det motsatta könet bara för att jag använder mig utav det ordet ibland.

Förstår inte hur du tror att jag lever i det förflutna, wtf!? Däremot vägrar jag att leva bland en massa fattiga(inte bokstavligt) som vänder och vrider sig vid minsta obekvämlighet och väljer då istället en mer simpel lösning som att kalla individen för olika påståenden eller annat än att skaffa sig lite självdistans. Det fick man själv lära sig då den "snälle svensken" talade med den nye invandrarpojken på gården(men det är annan historia).

Och att sätta ordet som ett skällsord...pfff...det kan bara en svenne göra.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2008-08-17 02:05
hollywoodturken var bäst!

2008-08-17 12:58
Jefe P4

Vad gör honom till rasist? För att han sa 'svennejävlar'? Kanske bara är jag som inte tyckte att han lät diskriminerande mot en hel ras.
Svennar finns i alla raser och kulturer, mindre i vissa men ändå.

Dom flesta här inser nog att hade det varit omvänt och en svenne gått på några
"blattar" och sagt blattejävlar ni ska ha stryk, då hade folk skrikit sig hesa
om hur "rasistiskt" det var.

Svenne anspelar ju på härkomst/etnicitet. Och sätter man ihop det med ändelsen "-jävel", så blir det samma sak som att säga negerjävel, turkjävel etc.

En helt annan sak om man i ickeaggressiva sammanhang använder termen svenne eller blatte, när syftet inte är att nedsätta. Typ "kolla svennen där borta" , eller "vad heter den där blatten som gjorde låten X".

2008-08-17 14:15
han ser ut om en hustrumisshandlare...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-08-17 16:06
offtopic....kilar vidare till gästboken.

2008-08-17 17:18
han ser ut om en hustrumisshandlare...

ja, bland annat! eller en misshandlare i allmänhet
såna som han brukar ha svårt att hålla sig undan trubbel med lagen

såna som han = blir tjuriga för minsta lilla, alltid nära att ta till våld etc.
sakna humor lär killen göra också.

kan ni tänka er honom på en bio , nån komedi? "ey! alla här inne ska hålla käften va! fattar ni! sluta skratta!! jag stör mig!! jag svär jag ska cutta den som skrattar en gång till"

2008-08-17 18:20
Snubben är ett textbook exempel på hur man kan bete sig om man har noll självdistans och tar sig själv på alldeles för stort allvar
Hans beteende utstrålar verkligen en slags halvt omedveten osäkerhet som han försöker kompensera på ett typiskt och förutsägbart sätt.

Han är lika underhållande som han är sorglig. :)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-08-17 23:48
Men vem var det som kastade?
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-