I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[REQ] Jamaicansk(?) bootyshakin' fest

Övrigt - Webbsidor

2008-08-05 16:28

[REQ] Jamaicansk(?) bootyshakin' fest

Var uppe här ett tag sen, har sökt men fann inga resultat.
Någon som har länken?

2008-08-05 16:46
hah det var jag som slängde upp den. om det nu är den du menar

hittar inte tråden nu när jag söker :(
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-08-05 16:47
wooh jag hade visst sparat den som youtube favorit

2008-08-05 16:55
Vad FAN var detta??? Hur kan man som tjej frivilligt göra något så förnedrande?
Ät

2008-08-05 16:59
säger bara WTF!!??
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Poet

2008-08-05 17:07
säger bara bodibodibodibodijajaboomboom!!
"life's a garden, dig it."

2008-08-05 17:08
Den lille killen vid 03:11 är det bästa i hela klippet :)

2008-08-05 17:09
Haha, där har vi den. Helt sjukt!
På tal om samma grej, det var ett till klipp i samma tråd som marvingaye skapade på en vit tjej som blev 'abused' på samma sätt typ. Någon som vet?

2008-08-05 17:33

2008-08-05 19:22
Skönt att det finns hossor på denna jor, så man har nått att garva åt.
... va ska du me bil o villa när du mår så jävla illa ?
Poet

2008-08-05 20:46
fan betydde det där Bobby_P ?
"life's a garden, dig it."

2008-08-05 20:54
Vet inte vilka puckon i filmen som faktiskt tar hem pokalen, inte någon i dessa filmer verkar ha sitt huvud gängat i normal mening.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-05 21:20
Ja låt oss döma dessa människor och kalla dom puckon eftersom de har en annan kultur och roar sig inte like civiliserat och sofistikerat som svenskar gör..

...eller vänta nu

2008-08-05 21:45
Tjejerna har säkert också kul....behöver inte alls vara förnedrande.

2008-08-05 21:54
Precis, tjejerna har säkert jättekul, inte sällsynt med att droga sina offer etc
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-05 22:22
Ja dom ser verkligen ut att ha jättetråkigt och vara sjukt drogade.

Ok lite info för dig och andra löjligt pessimistiska PK-ryttare som är negativa mot främmande saker som kan vara annorlunda och svåra att förstå sig på:

Klippet är från en jamaicansk klubb i the bronx som spelar dancehall och annan liknande musik varje torsdag och tisdag(?). Dansen som de utövar på klippen heter visst tapa de line och är väldigt populär i jamaica och på andra liknande klubbar som den i klippet.

Jag är för övrigt väldigt säker på att trångsynta människor i jamaica som också ogillar främmande/märkliga saker skulle tycka att svenskar säkerligen måste vara rejält drogade ibland. T ex när vi klär ut oss i folkdräkter och hoppar runt som grodor kring en bladklädd stång för att fira sommaren i regnet.

2008-08-05 22:42
Owwh Maaaaii GaaawD!

Pinsamt, mycket pinsamt. Som uppåttjackade våldtäcksmän...eller apor kanske så som dem klänger och klättrar. Ser ingen skillnad på männen eller kvinnorna, dem är ju helt snefistade allihoppa, jag skulle bli rädd.

2008-08-05 23:01
För mycket jantelags mentalitet i detta forum. Faktum är att dom inte alls ser på dessa danser på samma sätt som vi i Sverige gör...det är en rolig o kreativ dansform i deras ögon. Självklart tycker jag inte att det är rätt att bete sig så om tjejen inte är med på det...men trust me, most of the time they are just pga att det inte är något fel med det därborta, om en tjej skulle bete sig så på ett dansgolv här i sverige så hade det blivit kaos däremot.

Va på en jamaicansk fest häromdagen faktiskt där det va många som dansade så..alla hade skitkul o det va ingen som peka finger..alla mådde bra (inkl. de tjejer och killar som dansade så med varandra)..

Man går runt i string o minimala bikinis i Brasilien..det skulle nog ingen göra på Rålis (bad i sthlm) direkt, o om en tjej skulle få för sig att göra det så e hon antingen en hoe lr så e det synd om henne lr så e hon drogad osv osv.

Bara för att det inte är okej här så behöver det inte betyda att man inte bör göra det någon annan stans i världen heller...sverige has never set any standards and never will.
If a fish coulda keep him mout' shut, him woulda neva get caught!
Checka bloggen = http://lionesselli.blogspot.com

2008-08-05 23:08
Ja dom ser verkligen ut att ha jättetråkigt och vara sjukt drogade.

Ok lite info för dig och andra löjligt pessimistiska PK-ryttare som är negativa mot främmande saker som kan vara annorlunda och svåra att förstå sig på:

Klippet är från en jamaicansk klubb i the bronx som spelar dancehall och annan liknande musik varje torsdag och tisdag(?). Dansen som de utövar på klippen heter visst tapa de line och är väldigt populär i jamaica och på andra liknande klubbar som den i klippet.

Jag är för övrigt väldigt säker på att trångsynta människor i jamaica som också ogillar främmande/märkliga saker skulle tycka att svenskar säkerligen måste vara rejält drogade ibland. T ex när vi klär ut oss i folkdräkter och hoppar runt som grodor kring en bladklädd stång för att fira sommaren i regnet.

Det märks att din erfarenhet av droger är låg, så gör inga fler uttalanden om det, slår bara tillbaks på dig själv :)

Sen att du drar en parallell till vad dem tror om oss är helt oväsentlig i denna debatt.

Bara för att jag ser attention-whore och förnedring behöver du inte hålla med, så brusa inte upp dig så nästa gång :)

2008-08-05 23:31
Ingen som brusar upp sig. och jag ser ingen debatt här i och med att du inte kommer med någon information/fakta bakom dina trångsynta uttalanden :)

Det märks f.ö att din kunskap och förståelse gällande jamaicansk kultur och just den här dansen är väldigt låg så gör inga fler uttalanden om det, slår bara tillbaks på dig själv :)

2008-08-05 23:44
Jag trodde man debatterade på forum men jag hade kanske fel?
Om du tycker att jag har trångsynta tankar ligger krocken/problemet hos dig, inte hos mig, heh. :)

Ja tjejen i gröna shorts ser ju verkligen ut att gilla det hela.---

Sen att humpa nån i röven är nog inget som direkt kan tillskrivas jamaicansk kultur :)
Rappare

2008-08-05 23:58
Det är inte direkt någonting som bara förekommer på Jamaica...

2008-08-06 01:01
Jag trodde man debatterade på forum men jag hade kanske fel?

Det är ingen debatt om ena sidan inte ens kommer med någon information eller anledning för att styrka sina påståenden.
Kryptiska och löjliga rader för att få det att verka som att du vet någonting vi andra inte vet, utan att säga vad det är. Det är inte mycket till debatt du :)

Om du tycker att jag har trångsynta tankar ligger krocken/problemet hos dig, inte hos mig, heh. :)

Problemet ligger nog ändå hos dig först då du verkar ha problem med innehållet i dessa klippen då du klagar. Vi andra tycker ju bara att det är roligt och intressant.

Sen att humpa nån i röven är nog inget som direkt kan tillskrivas jamaicansk kultur :)

Jo, i detta fallet är det så. Har du inte alls läst något av det jag skrivit tidigare? :) Tapa de line är en jamaicansk dans. Dans är kultur.

2008-08-06 01:37
Det är ingen debatt om ena sidan inte ens kommer med någon information eller anledning för att styrka sina påståenden.
Kryptiska och löjliga rader för att få det att verka som att du vet någonting vi andra inte vet, utan att säga vad det är. Det är inte mycket till debatt du :)

Hur backar man upp ens personliga moral?
Kryptiska rader/verka smart, var det du själv som sa :) (tack för den förresten)

Problemet ligger nog ändå hos dig först då du verkar ha problem med innehållet i dessa klippen då du klagar. Vi andra tycker ju bara att det är roligt och intressant.

Ja (?)

Jo, i detta fallet är det så. Har du inte alls läst något av det jag skrivit tidigare? :) Tapa de line är en jamaicansk dans. Dans är kultur.

Njae att jucka nån gjorde dem nog redan på stenis så det är inget patentskyddat jamaicanskt move :)

2008-08-06 02:11
Hur backar man upp ens personliga moral?
Kryptiska rader/verka smart, var det du själv som sa :) (tack för den förresten)

Du ger inte ens några anledningar till varför du tycker som du gör. Kanske för att du inte har några anledningar annat än meningslöst PKande? :)
"åh nej det där är ju inte rätt. vad konstigt och galet att de dansar på det där sättet! nä usch vad hemskt. jag förstår mig inte på det här alls så det måste ju vara helt fel! >:("

Jag har bidragit med information om dansen och klubben där dansen utövades och annat. Dina inlägg har varit bokstäver utan substans eller argument för att förklara eller styrka dina påståenden.

Njae att jucka nån gjorde dem nog redan på stenis så det är inget patentskyddat jamaicanskt move :)

Vem har sagt att "juckande" är ett patentskyddat jamaicanskt move? Har ju redan förklarat för dig att detta är en populär dans som till och med har ett namn och en viss musik som den utövas till. Men det verkar vara lite svårt att förstå. :)

2008-08-06 10:03
Det är ju fan väldigt stor skillnad på filmerna nr 1 och 2 om man jämför med filmerna 3 4 och 5. Väldigt lite dans i 1 och 2 utan mest juckande.

Att klä ut sig i roliga dräkter och hoppa runt en majstång eller 3 killar som lyfter upp och särar på en tjej i kjols ben så att en fjärde kan hoppa från en högtalare rakt in mot hennes privata delar.....jag hade valt det första alla dagar i veckan. Men vad vet jag, jag är nog bara fördomsfull rasist som inte förstår denna fina kultur.
Ät

2008-08-06 11:06
Du ger inte ens några anledningar till varför du tycker som du gör. Kanske för att du inte har några anledningar annat än meningslöst PKande? :)
"åh nej det där är ju inte rätt. vad konstigt och galet att de dansar på det där sättet! nä usch vad hemskt. jag förstår mig inte på det här alls så det måste ju vara helt fel! >:("

Jag har bidragit med information om dansen och klubben där dansen utövades och annat. Dina inlägg har varit bokstäver utan substans eller argument för att förklara eller styrka dina påståenden.

Läs igen, hur backar man upp sunt förnuft / moral? Eller du kanske tycker det är helt ok att sära benen på en tjej och låta någon hoppa på henne? Behöver man ens säga mer?.. Då vet
jag var jag har dig. Hade faktiskt ingen aning om att hoppa från byggnader ner i sköten var en dans.

Vem har sagt att "juckande" är ett patentskyddat jamaicanskt move? Har ju redan förklarat för dig att detta är en populär dans som till och med har ett namn och en viss musik som den utövas till. Men det verkar vara lite svårt att förstå. :)

Tja du verkar ju tro att just juckande i sin basala och mest grundläggaste mening skulle härstamma jamaica vilket det inte gör (tänk att jag sa det, trodde du skulle fatta det själv men du verkar ha svårt att förstå..)
:)

2008-08-06 13:01
SödraMalmö P24
Att klä ut sig i roliga dräkter och hoppa runt en majstång eller 3 killar som lyfter upp och särar på en tjej i kjols ben så att en fjärde kan hoppa från en högtalare rakt in mot hennes privata delar.....jag hade valt det första alla dagar i veckan.

Japp, och dom hade valt det första. Men det handlar inte ens om vad man föredrar. Det handlar om att olika länder och ställen i världen har delar av sin kultur som kan verka helt konstiga för andra nationaliteter men för dom är det helt normalt och roligt.
Du är endast fördomsfull om du dömer dessa människor och kallar dom "puckon" bara för att du inte förstår dig på deras kultur. Som herr Mörten, här.

Hade faktiskt ingen aning om att hoppa från byggnader ner i sköten var en dans.

Wow, du har nästan börjat ta in det. Helt otroligt.
Ja, precis. Tapa de line är en jamaicansk dans. Att jucka och hoppa omkring är tydligen en del av den dansen.
Grattis, du har börjat förstå.

Tja du verkar ju tro att just juckande i sin basala och mest grundläggaste mening skulle härstamma jamaica vilket det inte gör

Men nej, nu tappade du ju bort dig själv igen. Det gick ju så bra för dig alldeles nyss!
Vem har sagt att juckande härstammar från jamaica?
Vi snackar om den här specifika dansen, tapa de line, som utövas i klippen. Den härstammar från jamaica, juckande rörelser är en del av dansen. Den här helt galet konstig för oss, uppenbarligen, men en del av deras kultur och populärt på dancehall klubbar.
Sådär, hoppas det fastnar den här gången :)

2008-08-06 13:06

Men nej, nu tappade du ju bort dig själv igen. Det gick ju så bra för dig alldeles nyss!
Vem har sagt att juckande härstammar från jamaica?
Vi snackar om den här specifika dansen, tapa de line, som utövas i klippen. Den härstammar från jamaica, juckande rörelser är en del av dansen. Den här helt galet konstig för oss, uppenbarligen, men en del av deras kultur och populärt på dancehall klubbar.
Sådär, hoppas det fastnar den här gången :)

Eken är tjock... så om nån blir upprörd för att jag pekar finger på nån på stan kan jag skydda mig bakom att det är en dans? :)
Trodde du hade koll på vad dans var, vad heter movet förresten där man slänger ner nån kille i skötet på en tjej?

2008-08-06 13:11
Eken är tjock... så om nån blir upprörd för att jag pekar finger på nån på stan kan jag skydda mig bakom att det är en dans? :)

Ja det kan du. Om det är en populär dans som har ett namn och ett stort följe.
Blir nog svårt att bara hitta på en dans som inte finns dock.

Trodde du hade koll på vad dans var, vad heter movet förresten där man slänger ner nån kille i skötet på en tjej?

Ingen aning vad movet heter. Om du nu verkligen börjat intressera dig för Tapa de line så är det ju ett fantastiskt genombrott för dig, bättre än att vara bitter och fördomsfull på internet iaf, eller hur? :)
Du kan ju söka omkring efter info eller rentav besöka klubben i bronx från första klippet och fråga någon där vad det movet heter.

2008-08-06 13:27
Ja det kan du. Om det är en populär dans som har ett namn och ett stort följe.
Blir nog svårt att bara hitta på en dans som inte finns dock.

Men om jag vill starta själv? någon måste ju vara först?

Ingen aning vad movet heter. Om du nu verkligen börjat intressera dig för Tapa de line så är det ju ett fantastiskt genombrott för dig, bättre än att vara bitter och fördomsfull på internet iaf, eller hur? :)
Du kan ju söka omkring efter info eller rentav besöka klubben i bronx från första klippet och fråga någon där vad det movet heter.

Som jag trodde kunde du inte svara, farligt att kunna säga "att det bara ingår i dansen" om något illa händer med inblandade.

2008-08-06 13:39
Men om jag vill starta själv? någon måste ju vara först?

Visst, testa. Du behöver inte fråga om lov på internet.
Lycka till förresten. Gör en tråd om dansen går hem :)

Som jag trodde kunde du inte svara, farligt att kunna säga "att det bara ingår i dansen" om något illa händer med inblandade.

haha movet kanske inte ens har ett namn. Jag har aldrig sagt att jag är någon dancehall expert, men det är bra att du äntligen förstått att detta är en dans i alla fall.
Har precis varenda rörelse i alla andra danser ett speciellt namn? Nej.
Vad gulligt att du är så orolig över att nån ska råka illa ut. Verkligen.
Men det finns bra mycket farligare aktiviteter som folk utövar dagligen och som du kan oroa dig över istället. Förlora ingen sömn över det här :)

Här är namn på lite dancehall dancer och moves f.ö(och vissa har ganska lustiga namn) det kan vara vilken som helst av dom här :D
Many dance moves seen in hip-hop videos are actually variations of dancehall dances. Examples of such dances are: "The Myspace", "The Bogle", "Heel-Toe", "Blazay-Blazay", "Pon the River, Pon the Bank", "Scooby Doo", "Spongebob", "Signal the plane", "Hot Fuk", "Tek Weh Yuhself", "Whine Up" (melange of R&B, dancehall and hip hop), "Boosie Bounce", "Drive By", "Shovel It", "To Di World", "Dutty Wine", "Nuh Linga", "Beyonce Wine".

2008-08-06 13:44
haha movet kanske inte ens har ett namn. Jag har aldrig sagt att jag är någon dancehall expert, men det är bra att du äntligen förstått att detta är en dans i alla fall.
Har precis varenda rörelse i alla andra danser ett speciellt namn? Nej.
Vad gulligt att du är så orolig över att nån ska råka illa ut. Verkligen.
Men det finns bra mycket farligare aktiviteter som folk utövar dagligen och som du kan oroa dig över istället. Förlora ingen sömn över det här :)

Här är namn på lite dancehall dancer och moves f.ö(och vissa har ganska lustiga namn) det kan vara vilken som helst av dom här :D

Jag anser återigen att hålla fast en tjej och sära hennes ben medans en kille hoppa ner i detsamma är en dans, bara för att dem gör just det i denna video behöver det ju nödvändigtvis inte betyda att det är en dans :)
Återigen ser ju tjejen i gröna shorts jätteglad ut för det hon får utstå.
Det mest roliga är att du till varje pris försöker försvara nåt du inte verka veta nåt om (du sa det själv, ingen expert).

Sen att du svarar undvika på min fråga ang. fuck-you dansen visar återigen att struten är din. :)

2008-08-06 13:45
*Inte är en dans

2008-08-06 13:54
Jag anser återigen att hålla fast en tjej och sära hennes ben medans en kille hoppa ner i detsamma är en dans

Bra du verkade äntligen ha förstått det. Du skulle slutat skriva efter det där för annars upprepar vi ju bara oss själva igen.
Tyvärr får vi väl ta detta igen då: är Det ÄR en dans, jag har flera gånger berättat för dig vad dansen heter, vilken musikstil den utövas till och vad det är för slags klubb vi får se i första klippet. Att inte vara expert på något och inte veta vad man talar om är inte samma sak, kompis.

Hur kan du inte tro att detta är en dans? Hör du inte musiken i bakgrunden? Har du verkligen aldrig sett folk dansa på sensuella sätt förut? Du måste ju ha levt under en sten i såna fall.
Sök på "dancehall dances" på internet och du kommer hitta fler klipp där folk dansar på detta sätt.

Gå upp och läs LionessF23's inlägg tidigare i tråden. Om du fortfarande inte förstått det efter det så går det inte att hjälpa dig, tyvärr.

2008-08-06 14:00
Du verka inte ha läst mitt senaste inlägg där jag skrev.

*Inte är en dans

Jag vet att du inte vet ett skvatt om att kasta ner folk i sköten (läs, enligt dig: dans) du kollar väl på filmen för njutnings skull som många andra 13åringar. :)

2008-08-06 14:34
Hahahahahahahah

"BALANCE!!! BALANCE!! BALANCE!! BOOOMBAACLAAAT!!!"
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-08-06 15:06
Mörten

haha ojoj där fick du mig allt. "du är 13 år", bra jobbat. du hade väl inget mer att komma med antar jag :)

nää jag kollar på klippet för att det är sjukt roligt :D. men du kan gärna vara bitter och arg istället

2008-08-06 15:12
Är man är i den åldern så dras man ju ofta till det vilket du också medgav i din andra mening "jag kollar på klippet för att det är sjukt roligt " :)

2008-08-06 15:23
oufffff. vilka galna dissar

kommer du verkligen på dessa själv? :)

även om dina lågstadiedissar är smått underhållande så är ju det ganska offtopic nu. fortsätt gärna i min gästbok eller nåt om du nu har mer coola dissar på lager och känner dig tvungen att posta dom hah

2008-08-06 15:26
Nej men det är inget att skämmas för awol. :)

2008-08-06 15:33
Fine om det är en dans och alla inblandade är med på det, men jag tror att det väldigt lätt kan spåra ur och att man kan misstolka signaler. För om det bara är en dans så måste man antagligen inte vilja ligga med snubben som just torrknullat en i röven på dansgolvet? Det är nog därför jag tycker att den här dansen är mer upprörande än "små-grodorna-dansen" runt midsommarstången.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2008-08-06 16:09
Sluta argumentera, det är en fin dans. Det är sånna här ideer man får för sig när lander blir feministiskt, då ska varenda detalj tillämpas till det, och man sätter aldrig in det i något vidare perspektiv, its make me sick att några No-fun-guys alltid ska förstöra allt roligt för att det är ofeministiskt.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2008-08-06 19:12
Fan, remove the clothes and you've got yourself one hell of a porno.

2008-08-07 00:56
Sluta argumentera, det är en fin dans. Det är sånna här ideer man får för sig när lander blir feministiskt, då ska varenda detalj tillämpas till det, och man sätter aldrig in det i något vidare perspektiv, its make me sick att några No-fun-guys alltid ska förstöra allt roligt för att det är ofeministiskt.

ord

det känns ju mer som att jag postat videon på nåt kristet jävla livets ord/carola forum, inte ett hiphop forum hah

2008-08-07 08:29
det känns ju mer som att jag postat videon på nåt kristet jävla livets ord/carola forum, inte ett hiphop forum hah

true dat
..

2008-08-07 11:45
men suck, varenda video ni länkat till "is not available"

S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-08-07 13:11
Solid P24

Vad du snacka?
Fungerar utmärkt för mig. iaf nr 1 och 2.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2008-08-07 13:28
hmm, måste va nått me datorn,fel på ALLA klipp som är länkade på whoa...
men om jag går på youtube så funkar dem,, fett skumt...
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2008-08-07 18:29
Vilken hjärnverksamhet de verkar ha, dom lyckades verkligen inte komma upp på taket.

2008-08-07 19:06
Fan finns det någon dansklubb i sverige där man kan lära sig dessa danssteg? Är sugen på att lära mej den där hoppande doggiestyle.. det danssteget såg väldigt avancerat ut..

peace
det finns en chat! missa inte den...