I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Artikel] Studie: Bli lycklig med svamp!!

Övrigt - Webbsidor

2008-07-23 21:16

[Artikel] Studie: Bli lycklig med svamp!!

Bli lycklig

2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

2008-07-23 21:28
så... hur får man tag på dom?

2008-07-23 22:29
Frågan är hur man är i skallen efter långvarit bruk?
I make a lot of money, riding big cars, everybody know me!
Hangaround

2008-07-23 23:15

Funderat över att skaffa cancer?

2008-07-23 23:19

Beror på hur ofta du brukar det.

Missbruk är däremot farligt
From delusion lead me to truth
From darkness lead me to light
From death lead me to immortality

2008-07-23 23:22

Gå till närmaste kohagen eller beställ ''lagligt'' från nätet så du kan odla hemma

2008-07-23 23:40
jag postade samma artikel för ett tag sedan men den togs bort. anledning var att det redan fanns en tråd

2008-07-24 01:53
urk..

konstigt att man blir glad av endorfiner???

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Producent

2008-07-24 02:43
en tråd om samma ämne finns.

2008-07-24 06:30
Finns det någon som missbrukar magic mush i huvudtaget?

SpT, cancer?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-24 11:39
testie: Skaffar man cancer så kanske man får testa om det funkar. Står en mening om det i artikeln.

Och missbruk av svamp ska inte ge så mycket. Effekten ska försvinna gradvis om man använder det för ofta.

Graffare

2008-07-24 11:42
tror aldrig jag hört nån som missbrukar mushies, det brukar mest vara blandmissbrukare som tar det som en ersättning till LSD
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2008-07-24 12:53
LSD och Svamp är väldigt lika och ger korstolerans, man kan inte heller missbruka LSD på det planet även om man absolut inte borde äta det för ofta. Toleransen på LSD höjs nämligen extremt snabbt och då finns det liksom ingen mening med att knarka för mycket.
dumåsteröka(hasch)
Producent

2008-07-24 13:11
finns det någon mening med att knarka överhuvudtaget?

2008-07-24 13:55
man blir lycklig tydligen

2008-07-24 14:00
Konstigt
Få lite perspektiv på verkligheten.
Uppleva sånt man aldrig annars kommer uppleva.
Sen e d väldigt individuellt
Producent

2008-07-24 14:01
Att käka svamp är det ni kallar knarka?... haha

2008-07-24 14:20
Ja, vad är det som är så roligt? Svamparna som innehållar psilocybin är narkotikaklassade och olagliga i Sverige. Och trippen du får av svamparna slår nog dom flesta drogerna på fingrarna.

Vad är det du kallar knarka då? Skjuta heroin och röka crack?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-24 15:05
Trippa är verbet du söker!
Walking the street of dreams

2008-07-24 20:53
Konstigt
''finns det någon mening med att knarka överhuvudtaget?''
Jag svarade bara på denna fråga! O då tankte jag på droger överhuvdtaget taget inkl. alkohol som många inte anser vara drog

''Att käka svamp är det ni kallar knarka?''
du kom fram till den här slutsatsen!

Länk till http://susning.nu/Knark
Länk till http://susning.nu/Drog#2

2008-07-24 21:39
ordet Knark kommer från det knakande ljudet som tänderna ger ifrån när man använder amfetamin och får så kallade "käkspänningar". ett begrepp som myntades under 50-60 talet då amfetaminet var väldigt lätttillgängligt som bantningspreparat.
begreppet är således missvisande när det gäller bruk av andra droger än centralstimulantia.
men lär ett helt land det om ni kan.

förresten så knarkar ni allihopa, ni väljer bara att vara enfaldiga och göra skillnad på substanser efter en lista som har växt fram ur en religiös rädsla för att allting som har förmågan att radikalt förändra är något rent dåligt.
när det i själva verket i de flesta fallen har tvärt motsatt effekt.
lev ni i eran morala gråzon om ni nu vill, och häng korset runt halsen.

personligen tror på att allt som kan hjälpa oss att se saker på nya sätt är värt att prova innan man förkastar det. och ett misslyckande i dom första försöken har väll aldrig innebärt att man ska ge upp helt?
om så vore fallet skulle vi öht inte ha någon vetenskap idag.

jag låter mig inte skrämmas av andras ackumulerade rädslor.
den empiriska erfarenheten är allt vi har.
ingen kan säga vad absolut sanning är eller om den ens finns.
rätt och fel, bra och dåligt är alltid en avvänjning. och bör inte beblanda sig med religiösa eller dogmatiska föreställningar

god natt

nu ska jag ta sista dosen och lägga mig i sängen och hoppas på att det blir en riklig svamp höst i år. lite extra lycka har ingen dött av... såvitt jag vet ;)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Hangaround

2008-07-24 22:10
bara jag som tänkte på svamp i underlivet? det kan aldrig göra dig lycklig.
http://matildaberggrens.blogg.se

2008-07-24 22:21
Pusherman är vis. Säger inget mer.

2008-07-24 22:34
Anenkefali :P det är det nog många som har vida skilda åsikter om :) vad är visdom öht egentligen? jag är nöjd med att känna mig själv såpass så jag vet mina begränsningar. känner man sig själv känner man även alla andra människor på samma gång.
ty vi är en och samma!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-07-28 21:33

Forskargruppen föreslog att ämnet skulle används för att behandla ångest i samband med cancer, eller depression.

Så om man är deprimerad så kanske man kan få det? Sweet...

2008-07-29 20:27
pusherman sa det som jag velat skrika ut under flera års tid, men inte gjort för min norrländska är så jävla lååångsam att ingen ens hade orkat lyssna till tredje raden.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-07-30 12:29
Enteogener är ascoolt, förmodligen pa fler sätt än jag förstar och vet om. Men jag tror helt pa idén om psykoterapeutisk svamp, för dom som pallar det dvs.

2008-07-30 18:13

Svamp växer ute i naturen, i våra svenska kohagar och skogar! bara gå ut och leta!
För lite mer exakt, så växer dom på hösten, "toppisar" som dom kallas är små, och hittar du väl 1 någonstanns finns det fler, många fler, man äter väll ca 30+ svenska toppisar (dem är små) .. vill man ha starkare rus äter man bara fler, men 30 är bra att börja med.

Och trippen du får av svamparna slår nog dom flesta drogerna på fingrarna.

Vilka droger "slår" svampar ?? droger är droger, men det finns så många olika slags droger, uppåt, neråt, hallucinogen, hypnotiska....svamp är en hallucinogen och det slår nog inte LSD (som också är en annan hallucinogen).. jag tror faktiskt svamp är den svagaste av alla hallucinogen-droger (speciellt våra svenska toppisar)

Så om man är deprimerad så kanske man kan få det? Sweet...

Nej det kan du inte få, äter man svamp leker man med sinnet, och väldigt FÅ som är deprimerade skulle klara av att utforska sitt sinne. (sen så är svampar olagliga i sverige, så du kan inte "få" det mot depression hur som helst, det finns en hel del SSRI mediciner, benz osv för det.

Svamp är inget man sk "knarkar" på dagligen, man tar det då och då.

LSD och Svamp är väldigt lika

Eh nej, LSD är MYCKET starkare, LSD låter dig t.ex mer "ta kontroll" över trippen själv, du bestämmer, på svamp är det mer "go with the flow" ....

2008-07-30 23:46
lite offtopic, men i maj rökte jag väldigt bra weed och jag känner mig fortfarande som en mycket lyckligare och öppnare människa än innan. och jag röker inte ens ofta... är det bara i svampar det här ämnet "psilocybin" finns i?

2008-07-31 13:29
Fequatiopmelqvaddas

JA, du inbillar dig allt ihop, visst röka weed är väl lite spirituellt på ett sätt, men inte ens i närheten av svampar... bara inbillning gubben

2008-07-31 14:00
fett najs

2008-07-31 14:19
vadå fett nice?

2008-07-31 14:37
@ Cocain

30st toppisar e kanske lite hög dos att börja med som färsking. Eftersom att det är väldigt svårt att veta hur dessa droger påverkar psyke så är det bättre att börja med en lite lägre dos... men men 10-30 räknas väl som en "svag dos"..

Det finns även svagare hallucinogener än svamp och toppisar är inte en av de klenaste.. utan har faktiskt ganska mycket psilocybin.
det finns en chat! missa inte den...

2008-07-31 16:01
OSCAR:

När jag va på min första skogsresa och leta toppisar tryckte vi 30+ första gånge, och 60 stycken andra dagen, tycker ABSOLUT under 30 st är för lite, men du har ändå rätt... jag är jag, men alla är inte lika.... så det är sant om man är osäker kan man ju käka 10-20 st, men det ger inget skulle jag säga... 30 st e bra start... // K

2008-07-31 16:03
Oscar . fresten, vilka hallucinogener är svagare än svamparna?

2008-07-31 20:59
Cocaine Cowboys P22, Det som är najs är att oavsett om majan innehöll psilocybin eller inte, så fick det iaf mig att ta vara på de små sakerna i livet.

2008-07-31 23:16
Fequatiopmelqvaddas X18 Hahaha som att röka en feting och käka godis eller?

2008-08-01 00:16
Nej nej, vet inte hur jag ska förklara... men t.ex att musiken lyssnas på fler sätt än innan. man minns hur och framför allt varför man känner på ett visst sätt.. äh fan jag är trött nu.

2008-08-01 01:11
Fequatiopmelqvaddas

Det låter mer som du inbillat dig något, eller så är du EXTREMT känslig för minsta psykadeliska upplevesen, och då borde du hålla dig borta från svampar, syra osv...

Sen så är det fan fysiskt omöjligt att du fick i dig psilocybin för att det förstörs vid värme över typ, ja en viss gräns det går iaf inte att röka.. (om du nu inte åt haschet, och då betyder det att någon ska ha på något sätt fått in det i haschet som är typ fysiskt omöjligt, men juste du rökte gräs, så det är HELT omöjligt)

eller så är du bara torsk på gräset, och gillar musiken mer utöver det, ja käkade riktigt mycket E å hade en riktigt bra kväll med bra musik, blev helt torsk på just den musiken jag lyssnade på under E ruset efter det heheh.

Men jag tror som sagt du inbillar dig saker, gräs är inte så pass starkt för psyket så det skulle kunna förändra saker i ditt liv endast efter ett par jointar....

2008-08-01 09:33
intressant tråd.
Manager

2008-08-01 09:58
Jag läste någonstans rätt nyligen att Toppisar var rätt kraftiga i jämförelse med andra typer av svamp, typ Cubensis. Får forska kring det i höst helt enkelt ;)

Men hursomhelst, man kan få rätt kraftiga effekter av THC i början. Jag minns att de första typ tio ggr man rökte så var det ett helt annat rus än nu. Tidsuppfattningen ballade ur, man snöade in kraftigt i musik och jag fick milda hörselhallisar. Så att Fequatioorkarinteskrivahelanamnet fick en sån upplevelse av att röka gräs är ingenting konstigt alls och behöver inte betyda att man är extremt känslig för psykadeliska upplevelser. Det handlar bara om ovana.

Redline!

2008-08-01 11:05
Fequatiopmelqvaddas hehe, jag vet EXAKT va du menar =P
Mr. Lahey and Randy to the Fuck-off department and hurry the fuck up!!

2008-08-01 11:53
bara jag som tänkte på svamp i underlivet? det kan aldrig göra dig lycklig.

för den som äter det kanske? HAHAHA! jag är så äckligt rolig..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-08-01 12:18
Sen så är det fan fysiskt omöjligt att du fick i dig psilocybin för att det förstörs vid värme över typ, ja en viss gräns det går iaf inte att röka.. (om du nu inte åt haschet, och då betyder det att någon ska ha på något sätt fått in det i haschet som är typ fysiskt omöjligt, men juste du rökte gräs, så det är HELT omöjligt)

Tack, det var detta jag ville få svar på... lol

Bubonic P23 äntligen nån ;D