I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Spel request] Flummigt problemlösningsspel?

Övrigt - Webbsidor

2008-07-13 03:16

[Spel request] Flummigt problemlösningsspel?

Jag kom precis på ett spel som fanns online för kanske 4-5 år sedan, men har ganska så svaga minnesfragment så ursäkta om min beskrivning är lite sisådär:

Det var vid varje nivå en enda detaljerad bild, där en gubbe befann sig på ett ställe i bilden, och så var det lite småskum musik i bakgrunden. Om jag inte minns helt fel var det ett stort berg med en linbana på första nivån. Sedan fick man prova sig fram o klicka på olika saker för att få gubben att göra något eller världen att ändra sig på annat sätt. (typ tända/släcka lampor, vrida på rattar osv) Någon som vet vad jag menar, och framförallt om detta finns att hitta fortfarande? :)

När vi ändå håller på får ni gärna posta andra liknande kluriga online-spel. Vet att det fanns ett annat, lite mindre hallucinogent än det ovan, där man gick runt i ett hus och kom in i nya rum osv..

2008-07-13 04:43
Fan, jag minns det spelet. Jag kom ihåg att det fanns ett liknande spel med Polyphonic Spree också. Ge mig tio minuters research så gör jag mitt bästa!
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2008-07-13 04:45

2008-07-13 14:50
Rätt roligt när man kommit in i det haha och lite psyk
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-13 15:25
Åh jag älskar er, tack! :D

När vi nu löst detta, någon som kommer ihåg det andra spelet jag pratar om, det enda jag minns från det är ett schackrutigt golv och ett rum med ett skrivbord i.. hmm

2008-07-13 17:00
Hehe kul spel tog ett tag men man klarade det iaf... :)
2GC - 2 Gram Cannabis
2MA - 2 Much Alcohol

2008-07-13 19:31
Noya F22

Det du tänker på kan vara MOTAS?
Länk till http://www.albartus.com/motas/

2008-07-14 15:03
Yees, tack, nu är min vecka fulländad! ;)

2008-07-15 11:14
samorost är fett mellow, den ultimata problemlösarmusiken
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon

2008-07-15 14:06
fan va tung :D första gången jag klarar en sån här shuzan:D!