I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Req] Sida som gör uppladdad bild till flera smådelar = tavla

Övrigt - Webbsidor

2008-06-23 16:30

[Req] Sida som gör uppladdad bild till flera smådelar = tavla

Tjena,

Jag söker en sida / webapplikation där man laddade upp valfritt foto. Sedan valde man hur många smådelar man ville ha denna uppdelad i, samt mått osv.
Sidan delade sedan upp bilden, och gav mindre utskriftvänliga bilder så om man satte dessa kant-i-kant så fick man en förstoring av originalbilden.
Fan vad jag är trött i skallen, men nån kanske fattar ändå?

Det var en jävligt avancerad sida, med många lyckade resultat som folk hade länkat fram.

Cheers!

Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2008-06-23 17:45
Found it!
Sidan heter Rasterbator.
Någon som försökt sig på detta?

Laila Freiwalds

2008-06-23 17:59
fan vilken cool sida! ska definitivt prova!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-23 18:29
Svincoolt! Har pratat med min sambo om det, ska precis flytta till hus. Vi ville ha något sånt här fast personligt. Guld! Tack U-Nas
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2008-06-23 18:57
Jag har en kompis som har gjort det, sag ratt bra ut.
Ett tips ar att inte klippa kanterna utan skara dem ifall du har mojlighet!
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2008-06-23 22:53
Skulle jag vara ensam hemma hos dig hade jag lagt om alla och tagit en, som ett sånt där glidrutspussel..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2008-06-23 23:27
Riktigt coolt! Nån som vet var dom säljer billiga bra papper, lite styvare, glansiga? Vanliga skrivarpapper kanske blir lite fult.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-24 07:15
Varför känns det som att tonern kommer ta slut på någons jobb? =)

2008-06-24 07:53
Jag har testat ... skrev ut en bild på min dåvarande flickvän i typ lite över 80 papper... blev riktigt jävla fränt.

Finns en modernare variant av denna "applikation" nu ...
Vectorizer ... som vektoriserar foton! - Alltså inte bara gör dom till "cirklar" i olika storlekar.

- Mera som Illustrator helt enkelt.

Någon som kan hitta den, hade den för ett par månader sedan men hittar inte nu.
Bärsen är slut, wtf would Macguyver do!?

2008-06-24 09:15
Psycholess
Hehe, varsågod!

Potatisen
Ett tips ar att inte klippa kanterna utan skara dem ifall du har mojlighet!

Exakt. Men jag tänkte på om man kan skriva ut så att bilden fyller pappret på alla bredder..? På en vanlig skrivare får man ju alltid en kant, men en fotoaffär lär kunna fixa biffen.

Kaneida
Varför känns det som att tonern kommer ta slut på någons jobb? =)

Haha, jag funderade på det där faktiskt. Men mitt samvete tar emot, måste fixa detta nån annan stans. :)
Laila Freiwalds