I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hjälp] Jag vill göra min webadress till min blogg!

Övrigt - Webbsidor

2008-06-08 22:37

[Hjälp] Jag vill göra min webadress till min blogg!

Alltså, jag har en blogg, vi säger whoasallstar.blogspot.com, och jag har nytt skaffat mig whoasallstar.com, och jag vill att själva bloggen ska ligga under whoasallstar.com.

det står helt stilla i huvudet... hur gör jag detta?

tack!

i get more pussy then panty!

2008-06-08 22:37
nytt = nyss.

2008-06-09 04:01
Nu snackar vi i nattmössan! :)
Domännamnet är inte ens registrerat överhuvudtaget, om det skulle vara så att du faktist registrerat namnet & valt att betala via faktura hos ett ombud tar det 2-4 dagar innan dom fått beloppet & därefter registrerar domännamnet (oftast...), kreditkort rockar!

Rekommenderar Binero.se vid köp utav domännamn, maila ist såna här frågor till supporten där du registrerat namnet.

Lycka till...
Revenge is like the sweetest joy next to getting pussy

2008-06-09 04:40
Om du planerar att göra det, så finns det sätt. Själv vet jag inte hur man gör för att jag inte har nån blogger eller blogspot.
Men har sett att wifebeaterlove.se har gjort det.. Dom hade en vanlig bloggsida och sedan köpt sig ett domännamn. Men det går väl att fråga dom du hostar din blogg sidan hos just nu..Hur du ska gå till väga..
Peace
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-09 09:51
ha ha, alltså..... whoaallstar.com är inte adressen jag ska ha, det var såklart bara ett exempel. :)

det borde ju gå att styra lite lätt, tycker man.

t ex så osten af mozzarella, kör man på hans adress mozarella.se (eller nått) så kommer man till hans myspace.

2008-06-09 10:11
jag använder surftown.

2008-06-09 11:39
Gå in i kontrollpanelen på surftown (hur du sen gör beror ju på vilken dom kör), leta upp något ställe där du kan peka om domänen till den andra adressen, då skickas alla som går in på .com-adressen till bloggen.

2008-06-09 19:05
yepp, ska prova tack. tack.

2008-06-09 19:06
det gick sådär.. en redirect var ju inte så bra.. jag går in på min allstar.com (typ..) men hamnar på allstar.blog.com istället för att innehållet bara ligger under allstar.com.

hm.

2008-06-09 19:10
confidence: Då måste ju peka om DNSen till bloggen.