[Klipp] Amerikanska soldater i Irak
Rätt känslosam film som visar när amerikanska soldaters fordon blir attackerade.Klippet
Bara jag som tycker att dom får skylla sig själva lite? Vafan gör dom där lixom?
Vad var det jag sa?
Kan tänka mig att det är en propaganda video...Kekke_lol /bitchslap
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
kan inte ungdå att bli nere när jag ser sånt
Hey
Boo fucking hoo.
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
That's right homie. Tell 'em
Va fan dom gör där ? är ni dumma i huvet eller kommer ni ihåg va som hännde 9/11?
jag trodde först det var filmen där amerikanska soldater filmar sig själva medan de förnedrar irakiska barn och vuxna, kallar sjuka, missformade barn för fula, kastar en handgranat mot en fårherde och avslutar med att kasta en hundvalp från en klippa, allt medan de fnissar och skrattar. men det var det alltså inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skapliga fyrverkerier. Hotdamn.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag ser detta som akter av människor som kämpar för sitt lands frihet (mot okupationen) och därmed tycker jag att detta inte är så hemskt. men det är självklart synd om de amerikaner som omkommer/skadas (och deras familjer) speciellt då många av dessa (antagligen) motsätter sig kriget.gaze P16 9/11 hade inget alls med Iraq att göra. så kopplingen Iraq-9/11 är svår att se (förutom att Bush använde 9/11 som ursäkt för att invadera Iraq)
Kan du ge mig bevisen som bevisar att det var iraq som gorde det? Ne, precis. Dom vill jue för fan bara åt oljan, lr HAN will, The big W!
Vad var det jag sa?
Palla terroristäckeln
http://www.herrbitter.blogg.se/
jag ser detta som akter av människor som kämpar för sitt lands frihet (mot okupationen) och därmed tycker jag att detta inte är så hemskt. men det är självklart synd om de amerikaner som omkommer/skadas (och deras familjer) speciellt då många av dessa (antagligen) motsätter sig kriget. Japp, håller helt med. Om nån invaderade Sverige så skulle jag nog också plantera bomber vid vägrenen. Problemet med de som kämpar är att feta terroristpengar utnyttjar dom för sina egna syften.
På något sätt kunde jag inte bry mig mindre om videon som trådskaparen postade
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Ofta du skulle plantera bomber om sverige styrdes av en diktator och USA kom och befriade oss från honom. Du hade varit så jävla glad, även att dom hade tatt vår skog och järnmalm. tro mig
Hey
warmoose: menar du då att irakierna på någpot sätt är onda som gör motstånd men att snälla vettiga svenskar som vet skillnaden på rätt och fel skulle ha blivit glada och hyllat dem? fan det är krig i Irak bilderna på bilar som sprängs är sjukt icke chokerande i mina ögon.. samma bilder som man sett från alla andra krig.. krig är dåligt liksom, våld, smuts, avföring, blod och smärta, vad tror folk skulle pågå där nere? att det är ett rent krig?
warmoose P19 Alltså de flesta levde sina liv precis som vanligt. Diktatur eller inte, vardagsliv är vardagsliv. Om USA då kommer och bombar ditt område och du får se dina grannar ligga döda och allt du kämpat för i ditt liv raserat hade du nog inte tvekat på att hämnas.
precis.. det var ändå en diktatur där samhället fungerade rätt bra (trots att det självklart fanns enormt mycket förtryck).. skolasystem, sjukvård o.s.v fungerade ju bra och folk hade som sagt en vardag, sen amerikanarna kommit dit så är det totalt laglöst kaos.. klart det vanliga folket inte är nöjda..
They say the rebels in Iraq still fight for Saddam But that's bullshit, I'll show you why it's totally wrong Cuz if another country invaded the hood tonight It'd be warfare through Harlem, and Washington Heights I wouldn't be fightin' for Bush or White America's dream I'd be fightin' for my people's survival and self-esteem I wouldn't fight for racist churches from the south, my nigga I'd be fightin' to keep the occupation out, my nigga You ever clock someone who talk shit, or look at you wrong? Imagine if they shot at you, and was rapin' your moms And of course Saddam Hussein had chemical weapons We sold him that shit, after Ronald Reagan's election / Immortal
Random användare på youtube "Hasch är farligt ju.. det är typ vitt pulver man ser konstiga grejer av. Sen kan man få psykos ett år efter och dödar sina barn"
Hangaround
2008-05-18 16:19
Jag kan inte låta bli att se det ironiska i den första filmen. Då de har lagt in några 'windows media player'-effekter vid bildbyten, se; byta blad, zooma ut, cirkel ut. -Alltså, om du lägger in en sån där schysst effekt så det ser ut som att man byter blad mellan pansarvagnen och karavanen så blir det riktigt snyggt.
-Alltså, om du lägger in en sån där schysst effekt så det ser ut som att man byter blad mellan pansarvagnen och karavanen så blir det riktigt snyggt. Hahahaha!
jisses vilka typer det finns här i tråden, fullkomligt genomkorkade.
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
Industrigatan: vilka syftar du på?
Joel413 P24 och psyjunta Klart att dom som gillade den saddam regimen blir lacka. Men det är ju långt ifrån alla irakier som tycker att störtningen var fel. Sen att usa har tabbat sig som fan med olika saker efter krigsutbrottet ändrar ju inte på att stödet från folket är högt. Kanske inte stödet till de amerikanska trupperna men iaf stödet till tanken om ett demokratisk irak. Man får inte glömma att det finns en ny irakisk regering som gör allt för att skapa stabilitet. Folket som attackerar amerikanska soldater gräver sin egen grop. För Usa kan inte lämna irak förrens stabilitet är säkrat och som det ser ut nu är det långt kvar. Dom borde bygga upp sitt land istället för att pajja för sitt folk. Och kriget är slut, usa har inte bombat på hur länge som helst. Och det finns en ny irakisk regeringen. Det ända krig som kvarstår är mellan terrorister och amerikanska trupper. Och usa har en skyldighet till irakiska folket att stanna kvar och försöka få allt fungera igen. Jag är emot kriget, och har varit det sen start men det som irakiska terrorister håller på med nu är bara helt jävla korkat.
Hey
Det finns storbolag som lobbade för kriget och nu tjänar grova pengar på det, (bl.a. Halliburton), och mycket mer kan tjänas på att installera en lydig USA-vänlig regering som ger amerikanska bolag kontroll över resurser som t ex olja. Men för att rättfärdiga kriget säger man fina saker som att man kämpar för folk ska få demokrati och frihet, få riskerar villigt sina liv för att storföretag ska tjäna pengar, så då måste man övertyga dem och deras anhöriga om att de slåss för en ädel sak. Saddam var inte bra, USA är inte bra, terroristerna är inte bra, de alla vill ha hela kakan för sig själva till varje pris. De enda mitt hjärta blöder för är den civila befolkningen som kommer i kläm och de som kämpar mot både USA och terroristerna för en sann demokrati i Irak utan en baktankar om personlig ekonomisk vinning.
warmoose: tror du på allvar att det bara är saddamtrogna som är emot okupationen i irak och som strider emot amerikanarna? även de som inte hade mycket till övers för saddam hade det med största sannolikhet bättre på alla plan än vad de har det nu i irak.. sedan kan man ju disskutera vad som blir bäst i slutändan.. men ilskan från folket där och vilka som slåss mot jänkarna behöver inte vara kopplat till saddam det minsta utan mer om levnadsförhållanden och minst lika mycket förtryck och kontroll nu som innan.. det irakiska folket lever med ständiga militära kontroller i sina hem, barnen vågar inte gå till skolan och hålls hemma, sjukvården är kaput, infrastrukturen är helt pajj o.s.v klart folk är snea oavsett om de hatade saddam eller stödde honom.. utan mat i magen, rätt till utbildning, privatliv och grundtrygghet så är "frihet" jävligt lite värt för de flesta skulle jag tro.. utöver det så tycker jag JanieJones sa det rätt bra.. det är en sjukt komplicerad situation liksom.. regeringstrupper, USA trupper, terrorister, motståndsmän, shia, sunni o.s.v o.s.v.. knappast så enkelt svart och vitt som warmoose vill få det till..
warmoose vem har sagt att irakierna vill ha demokrati? vem har sagt att irakierna vill att usa ska hjälpa dem få demokrati? vem har sagt att irak är osäkert utan usa och inte pga usa? och varför agerar "irakiska terrorister" helt jävla korkat?
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
känner inte mycket medkännsla när jag såg videon. värre var den man såg på nyheterna för ett två år sedan när amerikanarna skjuter tre pers i småbitar från en hellikopter filmat med mörkerkamera. förutom de nakna fångarna, vilka andra grejer har läckt ut?
för att inflika i disskussionen som pågår. Det är ju så att dom soldater som är på saddams sida gör en rätt ful sak. Dom dumpar sina militära kläder och klär sig civilt, dvs dom lurar de amerikanska soldaterna som är där. Gör bakhåll då de amerikanska styrkorna passerat. Inte konstigt att vissa saker blir fel. En hel del bilder av det som visats på nätet och i media hur amerikaner dödar civila människor är i själva verket saddams trupper. Verkar som om att man utsätter sitt eget folk för fara i onödan. Sen huruvida detta Krig är nödvändigt eller inte, är en helt annan sak. Jag kan förstå att många vill ha ut jänkarna därifrån. Speciellt irakier. Men det finns många irakier som tycker att det är bra att dom är där också. För det sker nu även ett sorts inbördeskrig i det landet. Folk som är för att amerikanarna är där blir brutalt mördade och vice versa. Tror inte att kriget där kommer att upphöra på väldigt många år framöver.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second! En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!
Industrigatan Jag kan bara snacka om sånt jag själv hört och dom irakier jag själv känner har varit för kriget sen det starta. Dom är för usa och ser usa som en en slags befriare, fast dom är missnöjda med hur det ser ut i irak just nu. Jag tror inte dom är unika. Fullt förståligt enligt mig. En irakier jag snacka med kunde äntligen träffa sin familj irak som han inte träffat på flera år för att han varit flykting i Sverige. Krig är alltid dåligt men man måste ju tro att det finns hopp. Sen svarade jag på din sista fråga redan i förra inlägget. USA kan inte lämna irak innan infrastrukturen fungerar, och när irakier anfaller amerikanska fordon och soldater så kommer inte usa kunna lämna landet på länge. Vill dom att usa ska lämna landet så gör dom det inte lätt för sig. I min mening agerar dom korkat. Joel413 Jag håller med dig fullständigt, det är en jobbig situation. Kriget är slut och framtiden kommer inte se ut som det var förr. Det kan jämföras med Japan efter andra världskriget, nu står landet öppet för investerare och det finns stora pengar att tjäna i landet. Med fler skattebetalande företag kan landet byggas upp igen. Rörelser i irak som terroriserar fördröjer bara det arbetet. Alla kanske inte kommer gilla det nya irak men det är ju ett faktum att landet kommer bli mer likt oss i väst. Jag har aldrig varit för kriget, det har varit dyrt och slöseri med skattepengar och liv. Dick chenye sa för inte länge sen att usa kommer stanna i irak i 100år om det behövs. Det är det dummaste jag hört, usa har inte ekonomi att stanna så länge. Men det är signalerna man skickar.
Hey
Oavsett vad som händer och vart dethänder så är det här tragiska händelser, jag tycker det ärhemskt att soldater drabbas av detta meningslösa våld, jag tycker det är hemskt att civila drabbas av det härmeningslösa våldet. Jag tycker inte att våld berättigar till mer våld, båda regimerna stödjersig på "the good book" en bok som säger vänd andra kinden till.
Att det sen finns idioter som på hemsidor skriver
Bara jag som tycker att dom får skylla sig själva lite? Vafan gör dom där lixom? Ja det bevisar ju hur mkt som de personerna faktiskt vet om saker.
be cool stay in school!
ja självklart är det tragiskt, men inte särskillt upprörande för att vara just filmer från krig.. jag menar det är ändå stridande förband som blir anfallna, de är där medvetet, jag tror inte det är nån drafting va? sedan är det ju iförsig till stor del sjukt fattiga obildade människor som strider för USA but still.. okupanter i form av yrkesmilitärer i fordon som sprängs känns inte som nummer ett grej att uppmärksamma eller bli upprörd över i ett krig som Irak kriget där det pågår bra mycket värre saker.. warmoose: jag har aldrig talat om vad som är bäst för irak, jag talar om att folket i irak har all rätt att vara förbannade på USA och hur de sköter saker och ting och att de dessutom har rätt att slå tillbaka mot en invaderande stormakt som okuperar deras land om de tycker att det är rätt sak för deras land och att jag inte tror för en sekund att hela motståndsrörelsen i Irak består av ondskefulla terrorister som vill förstöra för sitt eget folk.. sedan kan det vara hur korkat som helst vad de gör..
warmoose P19 hur kan man vara för usa men missnöjd med hur det ser ut? det är ju usa som är anledningen till att det ser ut som det gör. förstår inte dina bekanta att det är något som irakierna själva borde tagit hand om, det vill säga om intresset ens fanns där. det vore bra om du kollade upp vad dina bekanta är för typer och vad dem har för politiska åsikter egentligen. har du svalt hela storyn om att usa försöker hjälpa irak eller? tror du dem amerikanska skattebetalarna är intresserade av att bygga upp andra länder när många av dem själva redan lever i misär? motståndet i irak finns ju eftersom usa stjäler deras resurser ska dem inte agera då menar du eller, med 'låt amerikanerna ta vad dem vill och våldta våra barn sen sticker dem nog' logiken? det enda som verkar hjälpa mot att få ut usa ur andra länder är om det blir stora protester i usa och inte att andra länder böjer sig för dem. detta är bland annat anledningen till att man försöker framställa kriget som att det går bättre och att man håller på att bygga upp det, privatföretagen tjänar miljoner på att stanna kvar där på skattebetalarnas bekostad nog fan kommer dem aldrig lämna irak sålänge dem gör vinst. förstår inte amerikanerna vad dem har ställt till med? lever dem verkligen i en fantasivärld där dem tror att man kan bomba fram demokrati och samtidigt slakta säkerligen snart upp emot 1 miljon civila och få miljontals människor på flykt och se tro att det irakiska folket ska välkomna dem med öppna armar? amerikanfascisterna bedriver för fan folkmord och inte ett jävla as öppnar käften utan istället sitter ni och världen och gråter över några sketna explosioner av amerikanska fordon och om man ska tolka det som fega/fula knep som peacerich påstår att irakierna även använder.
det är ren skam att se amerikanerna som befriare när dem indoktrinerat den största delen av befolkningen att dem skulle vara den största demokratin och det mest fria nationen i världen. med media och religion styr man befolkningen att tro att man kämpar för sitt land, gud eller världsdemokrati samtidigt som man inte ger den obildade befolkningen i nationen ett riktigt val, man tvingar helt enkelt dit den delen som har det sämst ställt eftersom man ändå kan avvara den. det är hög tid att folket i usa gör mostånd mot kapitalismen och klasskillnaderna, detta gäller alla inte bara ungdomar utan också föräldrar. må dem dö under försöket att befria usa från fascimen - antingen dem eller deras barn i irak.
"är det frihetskämpar eller terrorister vi bekämpar nu?" - PST "It begins here, it ends now The prince must pay His head or the crown Rob the poor, slaughter the weak Distort the law, perfect deceit... ... He lied they died keep the peasants terrified" "More capitalist crimes, More enemies than allies No WMD's, who gives a fuck If they die Just kill em all, watch em fall Skin the world with their lies Its a rich man's war But it's the poor that fight" - Otep "Two things have tripled, the amount of dead US soliders coming home, and Haliburton stock price" -Keith Olbermann Finns så många som har sagt det redan.. Jag är inte riktigt 100 på hur man lyckats gå från afganistan till iraq..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Sympatiserar ni med jänkarna kan jag rekomendera "Taxi to the dark side" , dokumentär om en del skandaler i mellanöstern samt Guantanamo Bay. En bild därifrån, när en man ligger på golvet sönderslagen och helt naken, och en kvinnlig soldat står och håller honom i koppel. Den har gett så jävla mycket avsmak..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Industrigatan Vi kommer inget med detta märker jag. Men innan du börjar tala om "tror du dem amerikanska skattebetalarna är intresserade av att bygga upp andra länder när många av dem själva redan lever i misär?" så kanske det är passande att berätta att jag själv är amerikan. Demokraterna vill få hem trupperna, jag kommer rösta på dem. Kriget var ett misslyckande, ur mina ögon. Men medans du pratar om hämnd pratar jag om att det finns möjligheter för irak att en dag bli säkert, demokratiskt och allt annat som behövs för att skapa ett välfungerande land. Sen kan man diskutera om det var värt det. Kanske inte för denna generationen.
Hey
det är inte bara kriget som är ett misslyckande...