I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Musikvideo] Justice - Stress

Övrigt - Webbsidor

Hangaround

2008-05-07 20:53

[Musikvideo] Justice - Stress

Här är Justice nya musikvideo 'Stress':

Den har skapat stora diskussioner i Frankrike de senaste dagarna. En del menar på att den bara lockar ungdommar till ännu mer våld och skadegörelse. Andra säger att den på ett plan kan vara viktigt i debatten av just ungdommar och dess levnadsätt.

Jag själv tycker att det är en riktigt grym, men lika väl intressant video. Jag kan inte direkt ta ställning för hur jag känner då jag ser den. Har ni åsikter, skriv gärna.

2008-05-07 20:54
Kanye West släppte denna en vecka sen. Och om Kanye gillar't MÅSTE den vara bra!

...kan inte komma med något vettigare eftersom jag pajat ljudet på MacBooken...
•pave paradise•

2008-05-07 21:19

Tycker videon är satt i fokus här, kanske lika bra med tanke på låten dock.
Debatten om våldet i Frankrike lär ju varit i full gång redan innan detta så jag tror snarare detta kommer från just det. Om jag ska försöka mig på någon sorts personlig bedömning så blev jag faktiskt uttråkad efter 30 sek.

PZ

"Who the motherfuckin' bawse?"
Hangaround

2008-05-07 21:36
Helt klart att debatten varit igång länge sedan förut. Men vad jag förstått det som så skall de ha blommat ut ännu mer nu.

Som ett Justice-fan sedan tidigt 05 så tycker jag att "Cross" är något beige jämfört mot deras första alster och tycker därför att Videon står mer i Centrum än själva låten. Antar att det var det som behövdes, enligt mig.

2008-05-07 22:08
shit, har snackar vi stokiga killar haha. Kandes som en blandning mellan filmen Warriors, Galvanize-videon, Smack My Bitch Up-videon och en stor dos av Clockwork Orange. Tyckte den var ganska ball.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-05-07 22:15
isofu P3
shit, har snackar vi stokiga killar haha. Kandes som en blandning mellan filmen Warriors, Galvanize-videon, Smack My Bitch Up-videon och en stor dos av Clockwork Orange. Tyckte den var ganska ball.

Tydligen hade regissören Romain Gavras inspirerats av just Warriors och Clockwork Orange. Läste det nånstans innan videon släpptes och känner mig dum att jag inte kommer ihåg vart. Ska försöka leta.

Gillar f.ö videon skarpt. Hade de släppt ännu en SoMe video hade ju Justice nästan börjat bli en parodi på sig själva. Det här var nice tycker jag.

Budskap eller inte, den är iaf provokativ och väckte uppmärksamhet. Vilket kanske var meningen haha
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-05-07 22:38
är det fiction det här är eller går dom runt och oprovocerat spöar folk för att få ut nått slags budskap om våld?
mhm
Hangaround

2008-05-07 22:44
Det är nog fiction haha.

2008-05-08 01:03
Jag håller med om SoMe grejen. Videorna till Dance och DVNO är båda snygga men ganska intetsägande. Låtarna är även lite mer hitlåtar än Stress. Videon till Stress är både snygg, provokativ och innehåller ett budskap. Då är det bra att låten ställs åt sidan för videon. Dessutom är låten ganska seg och tråkig, slutet är dock mycket bra och påminner om klassisk musik.
SpT P21:
Vad har Justice släppt före Cross?
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
Hangaround

2008-05-08 01:14
springsten
Före alla Ep's som: Waters Of Nazareth, Never Be Alone, Phantom och så vidare så har de medverkat på bland annat Ed Rec.vol 1 och två. De har gjort otagliga remixer enda sedan 2003; bland annat på N.E.R.D, Brittney Spears, Metallica, MSTRKRFT och Franz Ferdinand -låtar.

Googla lite så hittar du nog det mesta.

2008-05-08 05:16
helt värdelös låt
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2008-05-08 12:12
jag gillar låten
jag har alltid rätt.

2008-05-08 16:43
fan lite GTA över de hela...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2008-05-11 13:42
jag gillar också dem före cross! har tappat intresset lite för dem nu, de har inte kommit med så mycket bra efter water of nazareth EP:n jag diggar remixen på brittan skarpt!

videon var sjukt bra men nu är jag rädd för att åka ut i förorten dock
Du är ett lat stycke mat!

2008-05-11 18:43
Ingen som vet om man kan köpa tygmärkena dom har på ryggen?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-11 18:45
Gillar deras dfa79 - blood on our hands remix mest av allt de har gjort. Förutom det så gillar jag verkligen cross albumet, alla låtar förutom typ 3 :)
Hangaround

2008-05-11 19:04
marvingave
Alltså den remixen är det bästa de gjort i just remixväg. Kom ihåg då jag köpte dfa79-skivan och den följde med på B-sidan. Hade upptäckt låten före det, men att de tog med den på skivan var suveränt.

2008-05-11 19:24
SpT P21
Ja, det var coolt!
Jag hade iofs inte hört den innan dfa79 plattan Romance Bloody Romance. Men det var en rolig överrasskning.
Tycker också det är lite coolt att John Dahlbäck mixat dfa79, black history month. De tog ju med den på remixplattan också.
Fan vad jag saknar det bandet nu, tråkigt att de splittrades. Lyckades iaf se dom en gång när de var här i gbg på bananpiren.

2008-05-11 20:20
Tänker på videon med de ryska nazisterna
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com

2008-05-13 23:45
låten var bra, men fan vad håller dom på med? Är detta äkta?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2008-05-13 23:53
marvingaye
Ja, John Dahlbäck det var en riktigt överraskning.
Haha, jag kan inte sova om nätterna längre. Jag var på Roskilde samma år som dfa-79 spelade, gissa vem som deckade i den uppblåsbara soffan? Dock fick jag se Jesse Keeler (han som spelade bas i dfa-79) i somras då jag var på MstrKrft. Men det är inte samma sak haha.

2008-05-14 05:20
vet inte om ni alla redan sett.
dn.sedn.se

videon är väl helt okej, fotot är rätt snyggt till och från. gillar klippen i bilen när de sätter på radion och d.a.n.c.e. kommer igång, då en av killarna sparkar sönder radion och kastar ut den genom fönstret (om jag minns rätt, youtube är blockat på jobbet).
Slick Alex - Mainstream is Everything
"Rape is no laughing matter, unless you're doing it to a clown"

2008-05-14 19:22
Fet låt, fetfet video!

2008-05-15 09:19
SMÅLAND!

2008-05-16 13:51
älskar flykicken han gör när de baxar bilen, haha genom fönstret
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Hangaround

2008-05-16 13:53
Den är så brutal haha.

2008-05-16 15:59
låten va jätte tråkig. känndes som hissmusik typ. videon var rätt snygg på sina ställen. men jag tycker nog att videon glorifierar våldet lite mycket. jag tror inte att kalle p15 kommer tänka "å vad bra att dom tar upp våldet till debatt" utan mer "wow dom slåss till ball musik, coooolt"

om jag ska sammanfatta detta med ett ord så är det: tråkig
www.enigmatic.se

2008-05-16 17:55
Ja, John Dahlbäck det var en riktigt överraskning.
Haha, jag kan inte sova om nätterna längre. Jag var på Roskilde samma år som dfa-79 spelade, gissa vem som deckade i den uppblåsbara soffan? Dock fick jag se Jesse Keeler (han som spelade bas i dfa-79) i somras då jag var på MstrKrft. Men det är inte samma sak haha.

haha va, vem däckade i soffan? dahlbäck?

jesse keeler = gud f.ö. gillar alla hans musikprojekt. Mstrkrft i stockholm förra sommaren var övertungt. Missade dom i år dock, var du där?

Hangaround

2008-05-17 01:21
Jag däckade i våran uppblåsbara soffa på Roskilde 05 just då DFA79 spelade haha.
Missade dem i år med, men 07 var det tungt.

2008-05-17 22:08
kommer dom till na fler stallen an Emmaboda i sommar?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Hangaround

2008-05-18 02:22
Storsjöyran i Östersund, kommer de till.