I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[fråga] Sida för uppladdning av egen konst?

Övrigt - Webbsidor

2008-04-16 19:48

[fråga] Sida för uppladdning av egen konst?

Letar efter någon bra sida där man kan ladda upp egna konstverk (teckningar, kroki, hela fadderullan) för att sedan låta det kommenteras o.s.v.? Helst med tyngpunkt på icke-digitala verk. Känner till Deviantart sedan tidigare men har inte riktigt utforskat det helt, Fotolog tycks också vara ett bra alternativ förutom att det tar ett tag innan det blir riktigt ruljangs på hela grejen, kommenterande o.s.v.

Några tips?

Producent

2008-04-16 19:49
deviantart är det enda jag kommer på själv :P ananrs kan du ju skaffa en egen hemsida och ha det på?

2008-04-16 19:53

Kan inte bygga hemsidor, kan noll! Men iofs. en bloggliknande sak är ju rätt enkel att handskas med.

Mer tips!

Producent

2008-04-16 19:59
Du kan ju faktiskt höra dig för efter nån som kan göra hemsidor annars.

2008-04-17 00:23
trig.com

jag rekomenderar deviantart.com skarpt
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2008-04-17 01:30
Deviantart är bra... svårt att få bra kritik dock med sina 54 miljoner-någonting bilder som ligger där redan.
Rock out with your cock out!

2008-04-17 11:02
Deviantart, vilken störig sida. Försöker ladda upp en bild i min folder, står att jag ska trycka på en blå ikon med en vit pil, men det FINNS absolut INGEN sån knapp?

2008-04-17 11:17
conceptart är ju lätt den bästa.. deviantart får man fan aldrig ut nåt vettigt ur, bara smoke up your ass..

på conceptart hänger extremt många sjukt skickliga konstnärer, mycket inriktat på tv spels koncept och digitalt men även med väldigt stor tyngdpunkt på teknisk utveckling, måleri, teckning o.s.v.. häng i rätt delar av forumet så hittar du mängder av icke digital kunskap..

enda problemet är väl att det är så stort så att det det är svårt att ta plats om man inte ligger på en rätt hög nivå.. men se till att vara väldigt aktiv i andras trådar så kommer du få råd av sjukt skickliga konstnärer..

sedan finns det massa fine arts sidor som jag inte har länkarna till men där ska man ofta bevisa sin kunskap för att få gå med, typ skicka portfolio och så..

överlag är det nog rätt dåligt med bra konstforum där tyngd läggs på konstruktiv kritik av teknik.. tror nog conceptart är bäst som sagt.. lärde mig enormt mycket av att hänga där, har tyvärr tappat min aktivitet där totalt men får nog ta upp den  snart känner jag..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-18 17:14
Flickr är det enda rätta
jag har alltid rätt.