I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hemsida] Spelafett.se

Övrigt - Webbsidor

2008-02-19 12:40

[Hemsida] Spelafett.se

Shoo!

Säg gärna vad ni tycker om min hemsida.

www.spelafett.se

(Jag vet att bannern som syns här är ful)  =)

Byeee

2008-02-19 12:42
Hur ändrar man ett inlägg?

Glömde lägga till text på "Ämnet"
 :D

2008-02-19 12:43
Går tyvärr ej det är en funktion de borde lägga till
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Promotor

2008-02-19 14:29
så det är du som har gjort sidan till bannern brevid whoa loggan??

tycker sidan verkar grym, lite seg att ladda imellanåt, men den har en del roliga men meningslösa funktioner, som t.ex ändra färg på sidan osv..

2008-02-19 16:12
Haha aa det är jag som gjort den sidan...
Lite mycket folk då och då som segar ner sidan lite.

En färg på en hemsida kan ju inte passa alla ;)
Då är det väl bra om man kan välja själv :D

2008-02-19 16:17
skön sida...kändes lite "halvt hemmagjord i källarn sida" men funkar...lite ångest dock med texten/språket...förvisso så heter ju hela skiten "spelafett" men ändå....jag väntade bara på att det skulle shoo läään nånstans....varför inte visa lite seriositet så kanske sidan får sig ännu fler besökare och du kan hinka in lite dollares!?  ;)

tut!

2008-02-19 16:50

till MisguidedAngel:

Har du verkligen varit inne på sidan.
Alla hemsidor är ju hemmagjorda men vad är det som gör att den "känns" som att en amatör gjort den.

Haha du är lite skum, du säger att du får ångest av "texten/språket" och sen säger du att du VÄNTADE på ett Sho läään som inte finns.
Om du får ångest för att du väntar på något som inte finns så kan jag inte göra så mycket.

Och på vilket sätt känns sidan oseriös?

Har du tips på saker jag kan göra istället för att säga vad du väntar på och tror ska finnas så säg gärna till

hare braa

2008-02-19 16:56
saker som:

"Det är värsta tävlingen"...(värsta värsta alltså!?)

"5 lyckliga vinnare =)"  (smilegubbe wtf)

"En riktigt nice spelare" (fett me nice då eller)

"Och ut och Styla"....(styla på bara fett me gatu språk lään)

bara en sån sak som att skapa sitt eget crew....det tilltalar nog alla streetgangstaz mellan 12-18 bast men sen kvittar det nog....

som sagt detta är bara min mening...hade jag varit du vilket jag inte är så hade jag försökt få texten lite proffsigare/mognare....inte gatuspråk fettt me nice läään....om du hajar vad jag menar...yo peace out brotha in da hooooood....

tut!

2008-02-19 17:01
Det här gör att den känns lite oseriös;

Ta bort alla "smileys" i alla texter.
Blanda inte engelska och svenska, finn ett bättre svenskt ord för crew.
Loggan är väldigt "pixlig".

Måste ändå säga att det här är en av de bättre sidor som lagts upp av whoa medlemmar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-19 17:20
 HELSINGBORGS IF!

2008-02-19 19:19
till Misguidedangel:

För att vara 24 så är du ganska omogen faktist.
Det är ingen ghettosida med en massa yao och fett.
Kolla på hamsterpaj som är bland de större onlinespel sidorna
och som tjänar bra. Hur seriös är den och hur många "riktiga"
ord finns där?

SkankyWhore:

Tack för tipsen, det är precis sånt jag behöver.
Moget och bra =)

Naboo:

Haha konstiga människor det finns. Du skriver själv "Kritisera inte mig, utbilda mig!"
haha  men du själv gör rena motsatsen.

Du får gärna utbilda mig.

Hade jag trott att min hemsida var perfekt så hade jag inte bett om tips.

Haha fan hade jag vetat att folk skulle vara så hatiska så hade jag inte ens skrivit ett inlägg.

2008-02-19 19:40
Kritisera inte mig, utbilda mig!

Jag får kritisera.
 HELSINGBORGS IF!

2008-02-19 20:37
Haha okej då säger vi så :)

men tack för tipsen från er andra... ska göra om lite imorgon ;)

2008-02-19 21:46
Jag vettefan men loggorna till spelen får mig att tappa lusten för att spela online spel direkt
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-02-20 02:34
För det första är det förvånande att du skriver att du inte skulle skrivit något om "folk skulle vara så hatiska". Det finns inget som är hatiskt skrivet överhuvudtaget och jag tycker du är djävligt oartig som ber om kritik och sen är uppkäftig när någon tar sig tid och tittar på din sida.

I övrigt håller jag med om mycket som sagts. Språket samt smileys tilltalar inte mig, men är osäker på om en "vuxnare" approach skulle resultera i fler besökare. Som du själv nämner, "hamsterpaj". Har docj inget emot "crew". Känns som ett vedertaget uttryck sedan ganska många år tillbaka.

På startsidan kan texten läsas "Hallå Där" i stora orangea bokstäver följt av ett "Tjena!". Båda känns överflödiga, särskilt den första som avviker från den övriga designen.

Som någon nämnde också, loggan är pixlig. Bättre om du lägger in ett png-fix och lägger upp det i png-format.

Under kategorin "Nya Spel" finns det för tillfället inga spel. Om det är något som är på g, eller som strular borde du ta bort den kategorin så länge, ser bara taskigt ut när det är tomt.

Sidan ser märklig ut i Internet Explorer 6. Fortfarande många som använder denna, så detta borde åtgärdas.

Sen var det ett ganska konstigt påstående om att "Alla hemsidor är ju hemmagjorda" då dom flesta inom webbdesingers/programmerare inte bor på kontoret.
Stora variga K.

2008-02-20 08:02
Schierbeck P25 :

Som jag även skrev så tackade jag för tipsen och kommer ändra om lite på hemsidan idag.

Jag ber om ursäkt om jag verkat oartig, det har inte varit min mening men det har kännts mer som påhopp än tips och råd från vissa.

Men jag vill jätte gärna och behöver tips eftersom att sidan är ny och det är min första hemsida och man börjar bli lite blind.

jag vart medlem här för att få tips och råd från er för att alla här verkade sköna =)

Jag ber om ursäkt igen om jag varit oartig.

2008-02-20 10:27
Lungt, men jag tror du kanske tar viss kritik på fel sätt. MisguidedAngel började faktiskt sin första menaing med "skön sida". Naboo tillförde kanske inte mer än huvudvärk, men sånt får man vara beredd på att ta.

Vilket fall, lycka till med sidan den verkar lovande.
Stora variga K.

2008-02-20 10:54

Jo, du har rätt. Det var fel av mig =)

Som sagt, allt det här är nytt för mig också

Men tack för tipsen, det uppskattas.

Har gjort om lite småsaker.
Är det fler som har tips så är det bara att säga till.

2008-02-20 13:00
Zordundun, riktigt nice gjort! håller med några andra att det ser för pixligt ut ibland på några bilder, språket är inte överdrivet dåligt men kan anpassas till allmänheten lite mer, skit nice annars! väldigt användarvänligt hittar min väg med inga problem, uppskattar  valet att kunna ändra färg osv!
fortsätt uppdatera spelen och skriv finurligare och håll upp uppmärksammheten med tävlingar så borde det bli bara fint!
Ja'da!

2008-02-20 16:47
kan bli bra detta! Joomla är fina saker! :)

bannern i toppen förstör designen rätt kraftigt!
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2008-02-21 09:46
Tack tack.

Ska lägga till massor med spel i helgen.

Ska byta banner också =)

Tack igen för alla tips.

2008-02-21 19:35
såg fint ut! men som sagt, bannern pajjade allt! ;b

sparas i bokmärken iaf <:
Karlsson, ska vi dunka på dem?
- Lillebror (tjackmonster)

2008-02-21 19:47
btw. byt favicon med! :)
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2008-02-22 08:14
ska ta bort bannern under dan idag =)

Tack för att du sa till om favicon. Hade glömt bort den helt

2008-02-22 11:21
jag är bara fett glad att detta är den enda spelsidan som inte är blockat på mitt jobb.. FETT!
vet inte vad jag skulle gjort på dagarna om inte den fanns.

Dock så är det tyvärr så att vissa spel inte "får plats" i den rutan som finns för dom. Lite störigt när man bara ser halva bilden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-22 11:48
zordundun P21
Nu när du ändå e här.

Jag har ett litet problem med din sida.
Det är att när jag ska spela något spel (spelar ingen roll vilket, utan alla). Så blir det en sån jävla halvskärm på sidan..

Så vi säger att jag ska spela lite biljard, så ser jag bara halva biljard bordet...

Nej har inte rört ngt på tangent bordet & det blev så efter jag hade reggat mig på spelafett.se

2008-02-22 22:41

roligt att du gillar sidan =)

När det gäller spelen och att de inte får plats i rutan,
Maila gärna mig på Hallo @ spelafett.se
med msn eller något så jag får fixa det.
På min skärm ser det normalt ut men jag tror
det har något med skärmstorleken att göra.

Men maila mig så vi kan fixa det.

Tack för att ni säger till.

2008-02-23 12:12
well, tidsfördriv är alltid bra. speciellt på skolan
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-02-27 09:56
Tack för alla tips...

Har ni fler tips & ideer så är det bara att skriva. Alla tips uppskattas

2008-02-27 15:16
Hej Jamba!