I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[artikel] 14-åringar med pistol.

Övrigt - Webbsidor

2007-12-03 23:18

[artikel] 14-åringar med pistol.

LÄNK

Detta är vad vi i Landskrona kan läsa om varje dag.
Sjukt hur långt ner i åldrarna det går nu.

Alltifrån att råna gamla tanter på deras bingopengar till att kasta gatusten på brandmän som försöker rädda liv.

Råna med skarpladdad pistol samt skjuta ihjäl folk mitt i centrala stan på en eftermiddag.

och detta redan när man är 14-15-16 år gammal.

Finner inte ord, det e bara sjukt, sjukt sjukt sjukt!

EN TILL LÄNK

ÄNNU EN LÄNK

finns oenligt med sånna artiklar från hd.se

Vet inte vad jag vill få ut av detta, mer än ilska! Hur min kära stad ha blivit såhär. Trist trist.

Hoppas ni har det bra i övriga sverige.

b0b0b0b0

2007-12-03 23:19
borde kanske ligga i "blandat" eller "vardagsfilosofi" eller varför inte "sport" ? för det e väl det dessa människor anser att det är dom håller på med. vad vet jag..
b0b0b0b0

2007-12-03 23:47
Var finns föräldrarna?

Slödder!

Jag är tydligen en våldtäktsman?

2007-12-04 04:03
jävla pack, skjut dom!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-04 04:57
kan väl vara fel ute, men min teori: dom försöker bara vara hiphop. förmodligen lyssnar dom på musik där väpnade rån och inbrott beskrivs och sen tycker dom att det är ok. förvrängda förebilder menar jag alltså skulle kunna vara grunden till detta.

2007-12-04 09:34
Jag blir så jävla ledsen bara, 14-15åringar...

Vad fan har dom för föreldrar om dom har några ens, det måste ju liga en rätt stor skuld på den biten asså varför gör man annars sånt här?

Och varför läser man alltid om landskrona av alla ställen, det verkar ju vara sveriges comtom eller något

jag blir verkligen inte förvånad över någonting längre, det skulle kunna hända vad som helst i sverige nu känns det som

Skulle ni bli förvånade om en skolskjutning eller massa mord på öppen gata i landskrona typ imorgon? inte jag iaf...

2007-12-04 09:53
landskrona är fan livsfarligt i dessa dagar.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-12-04 10:16
xavante P12

så du tror inte att dom gör pga samma anledning som alla andra gör det ? snabba pengar utan att behöva jobba ärligt....

2007-12-04 11:13

Välkommen till skåne, det levande beviset på hur bra Sveriges integrationspolitik fungerar.

2007-12-04 11:26
Skulle verkligen inte vilja bo där asså, det är väl inte att ta i om man säger att det är livsfarligt att bo i Landskrona

2007-12-04 12:29
ok bli inte tokförbannad nu, men varenda gång jag ser en sån här tråd känns det som att trådskaparen indirekt vill skryta om hur farlig hans stad/kvarter/whatever är...

Skulle verkligen inte vilja bo där asså, det är väl inte att ta i om man säger att det är livsfarligt att bo i Landskrona

jo det är väl för i helvete visst, menar du att ens liv är i fara om man bor i landskrona eller?

Rappare

2007-12-04 12:50
haha löjliga snubbar som gör sånt här skit tycker jag... Ska de vara hårda, coola gangsters eller? haha xD nej jag tycker de e patetiska horungar ärligt talat... Typ utan pistolen eller diverse vapen i handen är de INGENTING! Visst det e väldigt synd att det ska gå ut över samhället så här, och hoppas på att det tas i med hård handskarna, men ärligt är de bara patetiska .... peace

2007-12-04 17:12
Spiken91 P16
vad får dig att tro att ungdomsbrottslingar/gäng inte kan slåss? att dom inte "är något" kan jag hålla med om, att dom däremot inte skulle kunna slåss är däremot inget faktum...

2007-12-04 18:42
maran P3 & MR-J P19

det är absolut inte livsfarligt att bo i landskrona. det är lugnt här entligen alltså. tidningen drygar ut det som fan. aldrig kommit i slagsmål med utlänningar här, aldrig blevit rånad av utlänningar här (nej jag umgås inte med dom). plus att det är dom små som ser upp till dom äldre. dom äldre utlänningar är hur lugna som helst, skit schyssta, men sen är det dom 10-16 som är så äckligt stora i käften, sen finns där dom "wannabe gangtas & t.h.u.g rappers" dom är riktiga cp svin, kaxiga hela jävla tiden. ursäkta om jag säger det, men J*vla Bl*ttar!!!!!!! är dom
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2007-12-04 18:55
hansomknarkar: invandrare = folk som invandrat till sverige från utlandet, utlänningar = folk som bor i utlandet.

bara en liten correction.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2007-12-04 18:55
eller? kanske jag som har fel.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-12-04 18:57
Att kasta sten på Brandmän borde ju bli belönat med nackskott. Finns inte något som helst möjligt motiv bakom det.

2007-12-04 19:33

Går det verkligen ner i åldern då?

Eftersom du får all din insikt om vapen och droger via er lokala tidning förstår man ju genast att du kanske inte har så mycket den "världen" att göra överhuvudtaget. Så det är ju inte konstigt att du anser att det går ner i åldrarna

Jag vet inte med resten av er men det var inget problem att fixa en pistol vid 15års ålder för oss.
Hur var det för er andra?

MeckGyver

2007-12-04 19:46
Seriöst, det har blivit sjukt mycket bättre här i Landskroan på senaste. Bråken är färre och jag personligen känner mig mycket tryggare än för ett par år sedan. Staden är i en positiv trend och flera intressenter börjar etablera och utnyttja vår vackra stad. För den är verkligen underbart fin.

Jag älskar Landskrona och tycker verkligen att ni som inte besök vår stad borde göra det. Iaf under sommarmånaderna.

VÄLKOMNA!
dingrinn.blogspot.com

2007-12-04 19:48
nej det var lätt jag fick också pistol när jag var 15 :)

Rappare

2007-12-04 21:09
demento: Okej kanske drog lite överdrivet :P

2007-12-05 00:17
Finns allt bra många pantade puckon i den staden.
www.erikbergstrom.se

2007-12-05 07:33
Jävla nollor som håller på med person rån, fan kan man sjunka så lågt.
Hyser ett extremt förakt mot dessa människor.

Tror säkert att dom är rätt coola med... lowlife
Rock out with your cock out!

2007-12-05 07:35
artistic P21   "Detta är vad vi i Landskrona kan läsa om varje dag.
Sjukt hur långt ner i åldrarna det går nu."   Hoppas ni har det bra i övriga sverige"

allvarligt talat tror du bara att de skjuts å rånas i Landskrona?
har lite dålig koll på hela Sverige men vart jag bor så kam man läsa exakt samma skit.typ skitungar som skär hallsen avfolk å avrättningar mm. ja tror nog dessvärre att du får vänja dig vid detta
 ----------------------------------------------------------------------------

2007-12-05 08:47
Demento P21
jag är tyvärr ingen smygrasist. dom enda invandrarna jag har imot är dom som är 10-16 och rånar gamla tanter o.s.v (nej jag går inte runt o skriker seig heil, kan du tänka dig) och sen dom lite äldre 18+ är hur schyssta som helst, alltid lugna och du kan stå o snacka med dom utan att dom ska reagera på något du sa fel som en 15 åring hade gjort.

2007-12-05 10:12
hansomknarkar P18
tycker att dina tidigare inlägg talar sitt tydliga språk...

2007-12-05 10:57
hansomknarkar P18

och sen dom lite äldre 18+ är hur schyssta som helst, alltid lugna och du kan stå o snacka med dom utan att dom ska reagera på något du sa fel som en 15 åring hade gjort.

Du ska se när landskronas 18 åriga representanter går loss på tivoli på fredagar, det är inga mjuka grabbar.
SKU - SKU - SKULASON!
Toastare

2007-12-05 11:22
i göteborg händer också mycket liknande skit.. det är inte livsfarligt att bo här. Man kan välja att dömma ett ställe utifrån tidningartiklar, eller går man ut själv..

men visst landskrona går ner sig och kommunen borde verkligen göra ett upplyft på ett eller annat sätt. Är ju inte så att läget är utan kontroll utan de har bara inte hittat (orkat hitta) rätt åtgärder för att lösa problemet.
Jag skyller allt på Emma!

2007-12-05 18:31
hur har man råd att skaffa ett järn vid 15års ålder?..   fan det lär ju vara det hetaste vapnet på planeten..  jfk-mordet lr nåt
mama said knock you out

2007-12-05 18:58
maran P3
ja i helsingborg ja, säg ngn i landskrona som gillar hbg. det enda positiva i hbg är festivalen & hihop affären med feta kepsar!
måste nämna steakhouse också. billig snaps :D

2007-12-05 19:01
sånt där händer ju hela sverige, hela världen..

2007-12-05 19:36
landskrona är för barn.
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.

2007-12-05 19:45
Äre dom här 042-UNIT!...?

2007-12-05 21:19
game tell em' where we from..
work some magic

2007-12-05 23:20
lika bra att slita fram tatuerings maskinen och dra ett FFL på halsen.

känns ganska domed for life när det sker i den åldern.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-12-05 23:21
nacken*
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-12-05 23:45
allt snack om att Landskrona är livsfarligt är juh inte sant kan jag hålla med om, men det dom syftar på är nog eftersom staden är så pass liten. Och endå händer så pass mycket i den. Bor själv i Landskrona, men jag säger som Trimmad: staden börjar bli mer och mer fin asså. Bygger om, fixar o donar. speciellt på sommaren kan det vara rätt mysigt här. så välkommna :)

pratglad: Finns allt bra många pantade puckon i den staden.

Ja och varfan finns inte det?

peace out gott folk.

2007-12-05 23:46
Måste bara tipsa kebab älskare, kommer ni ner så måste ni prova kebaben på: Rio eller Rhodos :)

peace out gott folk.

2007-12-06 10:28
hansomknarkar P18

om dom inte gillar ståtliga HBG vafan ska dom där och göra då ? haha du kan inte sett mycket i HBG om du håller de grejjorna som positiva haha.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-12-06 14:34
BLAUW BLAUW NIKKU WE REPPIN KARLSKRONA, WE SHOOT AND ROB OLD LADYS. WE THE HARD REPPIN SHIT NIKKUS WHO LOVE TO LISSEN TO 2PAC AND GAME

2007-12-06 14:55
Kan ju inte tänka mig att landskrona skulle vara värre än stockholm eller ens någon stockholmsförort, men vad vet jag..

Är det inte därifrån den där bögiga svennerapparen kommer från också, vad heter han, emilush?
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-12-06 17:33
"bögiga svennerapparen"

och vi får inte säga blatterapparen? tex. mja pigglaen.

2007-12-06 20:25
maran P3
jo, fråga dom.
jag själv har absolut inget värsta imot hbg. tycker det är helt ok där.
och nu om landskrona är så jädra farligt. det var väl i hbg dom sköt ner i kille mitt utanför knutan. ELLE RHUR

2007-12-07 12:42
FanTazoZ P20

Blattar, svennar, negrer, vitingar..

Jag är vit..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-12-07 14:52
hansomknarkar P18

avrättningen på knutan var väl landskronarelaterat ? jag säger inte att allt är guld och gröna skogar i helsingborg heller för det är det verkligen inte.
SKU - SKU - SKULASON!

2007-12-17 22:15
Fråga : Varför gör ungdommarna detta ?
Svar : Går i skolan så har inga pengar, inte tid o jobba, så på helgerna blir de snabba pengar...

Fråga : var är föräldrarna ?
Svar: Dom kan inte ha koppel på barnen varje enskild individ har ett ansvar, även om man inte är myndig har man ett ansvar som man ska klara av att ta utan att mamma/pappa håller ens hand..

Dock så behövs fler helg jobb åt ungdommar, eller något :P

Bana na ehhhh
bana na ehh bananaaaa...

2007-12-17 23:05
har inget att säga förutom... sjukt :/ vad fan tänker dom med?
Kung i undre världen

2007-12-18 13:16
Känns det handlar mer om förebild, vilka förebilder har dom? Troligen massa vuxna som går runt med pistol och tycker det är coolt. Dom vill bli gängster, och man måste börja någonstans.
Jag har ingen personlighet

2007-12-18 13:18
ja köper inte din teori math ! det kan va så, men när jag själv va kriminell så va de för mig själv, de du kan ha rätt i är att man har fel förebilder, kollat för mkt "gangsta" filmer lyssnar för mkt på wpac,50cent etc kan ligga någiot i de, men ett hopplöst problem tror jag !
Bana na ehhhh
bana na ehh bananaaaa...

2007-12-18 13:35
åk hem invandrare? :o

2007-12-18 13:44
Xiqta P18
inte tid o jobba

haha hoppas du driver...