Hangaround
2007-10-05 01:24
[Hemsida] Min nya hemsida
Tack till dem som kommit med tips (i den förra tråden) och sådant. Nu har jag byggt hemsidan med alt.2 som layout och är relativt nöjd. Jag är inte villig att ända på så mycket, men kommer ni med bra tips om förbättringar så skriv ned det. Och om ni hittar fellänkningar så säg till. Annars får ni dömma utav innehållet på sidan och om ni tycker detta funakr bra som portfolio. Allt är ännu inte klart, skall fixa med det sista under natten och morgondagen. En fråga: hur länkar jag en mailadress i dreamweaver? Kommer även att regga mig en .SE domän och skaffa mig en egen mail. Det är sådant som jag skall förbättra senare.LINUSJOHANSSON.INFO.SE LINUSJOHANSSON.INFO.SE LINUSJOHANSSON.INFO.SE LINUSJOHANSSON.INFO.SE
Tycker den är ganska stilren, enkel. Ja helt enkelt skitnice :-)
be the change
Hangaround
2007-10-05 01:37
Bra, då har jag väll mer eller mindre lyckats=)
bra skit.
"I welcome all the hatred you can aim at my name"<br>Roadlake
fresh! tankte pa en sak tidigare idag.. hur far man bilderna o se sadar "tecknade" och dimmiga ut? dom i ofotografi ser ut som malningar typ, o d ser sjukt ballt ut.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Den var fin fin, stilren och go.. Gillar dock inte så stora hemsidor, men jag diggade den :) Pz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
snyggt!! bra bilder med! gillar de med glasögonen.
På min macbook ser man dock inte sista raden på kontakt. för liten skärm och för stor sida.. flytta upp det en eller 2 rader?
jag har alltid rätt.
coola saker under "OFOTOGRAFI"
jag har alltid rätt.
Hangaround
2007-10-05 13:17
Fan vad kul att ni diggar både sidan som innehållet. Är mest överaskad över sidan, brukar aldrig få till hemsidor. Kul att denna funkar.
JonkaGOO P19 Okej, jo det är något jag skall försöka fixa så att det alltid ligger lägst ned beroende på upplösning och skärm. Jag flyttar upp den en rad. Tack, kul att du gillar.
Sjukt nice sida + sjukt feta bilder !
OFOTOGRAFI de va feta bilder :)
hur gör du så dom ser så teckande du?O:
sidan e fett clean!
peace!
Sleep is the cousin of death
grymma bilder, helt okey sida. det ända jag tänkte på var att fonten på sidan är äckligt ful. byt ut den å du har en clean sida
ser knappt vad det står på framsidan under "Om.." jag måste fan ha kass syn jag!
Tüffü was here!
super dope duuuuuuuuuuuude! this is soooooooooooo greeen! ooh sorry niiiiiice maaaaaaaaaaaaaaaaaaan
Helt ok! Tips om mail-adressen. Länka inte in den på vanligt sätt om du inte vill få sjukt med spam. (Du vet det finns äckliga robotar som letar upp email-adressen genom att scanna koden.) Skriv istället ngt med youremail mail.com lr ta ett javascript. (du kan få ett av mig) Jag vet att det ganska låter lite att ta i... men spam kan vara sjukt irriterande. Fast å andra sidan om du skiter i det så är koden för att länka in email-adress <a href="mailto:youremailaddress">Maila mig</a> Använder också dreamweaver ganska ofta men har aldrig förstått hur man använder knapparna för att skapa saker. Jag skriver bara kod i programmet.
Wala bok wala bok.. som o dem talk..
Hangaround
2007-10-08 08:00
Djiodi F25 Tack så mycket.
Ja du är mer än välkommen att sicka java-skriptet. Spam har jag redan så att det räcker på min nuvarande mail. Men jag skall som sagt skaffa mig en ny och den kan det vara skönt att hålla rent.
Var någonstans är den där astuffa fotbollsplanen? :O Finfin sida! Kanske anlitar dig för att fixa mitt bands hemsida, om jag har råd, haha.
•pave paradise•
Hangaround
2007-10-10 18:52
lhabia X0 Tack. Den ligger vid LUMA i Hamarby Sjöstad.
SpT: Fan att man bor i Malmö för tillfället..får bli att ta sig dit i helgen när man hälsar på Hufvudstaden. Hör av mig angående hemsida, om du är intresserad det vill säga?
•pave paradise•
jävligt grymma bilder! vet vem man ska anlita nu :D
de perfekta finns i idévärlden och alla kopior finns i sinnesvärlden. dvs att du är en fucking kopia!
stilren, snygg sida. kan tycka att teckensnittet är lite tråkigt. själv skulle jag satsat på något mer i skrivstilsväg. och dina bilder..... talang
"Cleant", "Ball" !
Hehe men, stilren och enkel navigation. Plus många schyssta bilder!
Keep up the good wörk män!
La Favorita
Köp ditt avlagsbrev och lev rövare deluxe.
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
Hangaround
2007-10-11 20:12
Fan, tack alla. Skit- kul att ni diggar både hemsidan och bilderna. Det som annars bruka vara så svårflörtat här på Whoa haha=)
frankieLamps P0 Ja, det kan jag med tycka. Men vill inte lägga sådan tygn på typsnittet. Det raka och tråkiga passar bäst in till själva designen, tycker jag då.
Sidan blev ju riktigt bra! Bilderna du har lagt upp är också jäkligt sjyssta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround
2007-10-15 08:26
Tack man. Snart skall jag lägga upp resten av sidan. Har inte orkat pga att jag jobbar till sju varje kväll.
Jag undrar samma sak som isofu, hur fixar du den effekten du använder på många bilder under Ofotografi?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Hangaround
2007-10-15 20:50
Rapsodisk P19 Det är hemligt än så länge haha. Men arbetar bland annat med hög och lågdagar. Förstärker dem.
MFD00M P20 Annars då? Allt bra?
ja tror inte hans budskap va at visa vilken hemsida han har gjort utan vilka bilder han har tagit... grabben e kung, synd att folk ger kritik för sånt konstverk....
de perfekta finns i idévärlden och alla kopior finns i sinnesvärlden. dvs att du är en fucking kopia!
Hangaround
2007-10-15 22:54
Klart jag blev ledsen, skulle inte du bli det? Jag avfärdade endast din "kritik" (såg det mer som en åsikt. Se; du är ful, fina byxor, tubsockor är så 90 tal och jag tycker att cider smakar äckligt.) för att jag inte såg någon hjälp med den, annat hade det varit om du skrivit ned tips och dylik som jag kunde ta till mig av.
Snygga bilder! Hemsidan var sådär. Menyn känns lite för hafsig, för liten brödtext och för bred meny. Sen verkar det inte gå att komma tillbaka till startsidan?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Hangaround
2007-10-15 23:14
Refused P27 Tack man.
Brödtexten verkar ändras beroende på vad man har för upplösning (?). Sitter själv på 1440x900. Men du har nog rätt i det, att den är för liten. Saken är att jag vill inte att den vänstra sidan skall vara så bred, den blir det då om man har större typsnitt. Men kan testa och se, kanske går bra att dra ut på marginalen lite ytterligare.
Menyn är för hafsig. Jag förstår inte riktigt den biten. Nu syftar jag på ordvalet "hafsig". Hafsig som i "det här gjorde jag snabbt, en enkel lösning" ?.
Startsidan vet jag om, inte fixat det ännu. Blir lite senare. Skall kolla med brödtexten nu om jag skall gå upp ett typsnitt.
refused sa det! riktigt schyssta bilder dock, skulle ge mig på en fetare text om jag var du
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Hangaround
2007-10-15 23:16
Tycker ni att det är fult med liten text eller är det för att det blir jobbigt att läsa? För om det bara är fult så behåller jag nog det, för jag gillar det lilla. Men det skall dock inte vara svårt/jobbigt att läsa av besökare.
Hangaround
2007-10-15 23:30
Nu är jag ledsen på riktigt då
MFD00M inte kan skriva ner lite konstruktiv kritik=(
Hangaround
2007-10-15 23:37
MFD00M P20 Så där ja!
Klart jag vill ha kritik, hoppas du inte tror att jag som fotograf och som aktiv inom andra estetiska forum hade vart så bra (om jag får säga så?) om jag inte kunnat ta kritik? Jodå, kritik är min bästa vän.
Men jag förstod den bara inte då det inte kom någon följd på uttalandet. Som du där emot fixa nu: "
Du kan åstadkomma bra mycket snyggare saker med lager etc ".
Jag tänkte arbeta med lager, men då jag inte har den blekaste om hur man gör så vart frames en enkel genväg. När det gäller hemsidebygge och layoutmessigt är jag som en fisk på torra land haha. Du får gärna länka någon bra tutorial ang lager och sådant, jag letade förut men hittade inget jag kunde använda mig av.
Och kul att du diggar bilderna iaf=)
GAAAAAAAAH!!!! snälla berätta hur du har gjort den där schyssta cartooneffekten!!! har sutiit i 3 timmar nu å klurat framåtillbaka men hur jag än gör så får jag den inte alls lika "smooth" som dina bilder. jag tar mitt liv om du inter säger, vill du vara ansvarig för en annan människas död?!!
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Mr_evil: Jag är på! Vi kan genomföra kollektivt självmord om han inte berättar.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Hangaround
2007-10-16 08:26
Har ni relegösa grunder till detta intiativtagande så stöder jag det ej=)
Jag skulle vilja veta jag med!
Hangaround
2007-10-17 08:49
Detta har jag skrivit till de andra 10 som undrar hur man gör. Men har bara gett en hint som sagt=) "Haha mm. Kan ju ge en liten hint så du har en bas att stå på. Du skall förstärka skuggor och mörkare partier medans du förstärker ljusa partier och highlights. Sedan ögon kan man ljusa upp också, blir fräääscht."