I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hemsida] Tyck till om layout

Övrigt - Webbsidor

   
Hangaround

2007-10-03 09:11

[Hemsida] Tyck till om layout

jag har nämnt det förut, att hemsidor inte är min starka sida, varken utseéndemässigt eller när det kommer till kodning. Men nu har jag tagit fram två stycken olika layoutförslag och jag tycker själv att den ena vinner med hästlängder.
Nu får ni tycka till och komma med förslag om förbättring. Jag personligen gillar alternativ 2.

Alt 1.
Ville ha något litet och stilrent och med annorlunda navigering. Och sedan var det ett ljust och färgmatt färgschema igenom hela sidan.
Nu har jag dock kollat på den ett tag och kommit fram till att den kanske inte fungerar så bra för just presentation av mina fotografier.

Alt 2.
Denna tycker jag är den bättre. Fotografierna får ta upp mest plats samtidigt som jag slipper en massa onödiga knappar som "start" och "kontakt".
Det kommer inte att vara vitt omkring som det framgår på bilden utan det skall givetvis vara svart genom hela. Sedan skall den fylla ut hela fönstret på skärmen så det vita strecket kommer att löpa lodrätt från topp till tå.

Är jättetacksam för förslag och kritik. tack på förhand.

Här kan ni se min temporära hemsida i fomr utav en blogg: Ofotografi.