I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hemsida] Tyck till om layout

Övrigt - Webbsidor

Hangaround

2007-10-03 09:11

[Hemsida] Tyck till om layout

jag har nämnt det förut, att hemsidor inte är min starka sida, varken utseéndemässigt eller när det kommer till kodning. Men nu har jag tagit fram två stycken olika layoutförslag och jag tycker själv att den ena vinner med hästlängder.
Nu får ni tycka till och komma med förslag om förbättring. Jag personligen gillar alternativ 2.

Alt 1.
Ville ha något litet och stilrent och med annorlunda navigering. Och sedan var det ett ljust och färgmatt färgschema igenom hela sidan.
Nu har jag dock kollat på den ett tag och kommit fram till att den kanske inte fungerar så bra för just presentation av mina fotografier.

Alt 2.
Denna tycker jag är den bättre. Fotografierna får ta upp mest plats samtidigt som jag slipper en massa onödiga knappar som "start" och "kontakt".
Det kommer inte att vara vitt omkring som det framgår på bilden utan det skall givetvis vara svart genom hela. Sedan skall den fylla ut hela fönstret på skärmen så det vita strecket kommer att löpa lodrätt från topp till tå.

Är jättetacksam för förslag och kritik. tack på förhand.

Här kan ni se min temporära hemsida i fomr utav en blogg: Ofotografi.

2007-10-03 09:17
gillar alt. 2 bäst helt klart...
tut!
Rappare

2007-10-03 09:28
aa helt klart 2.an

2007-10-03 11:01
ta ren i tvåan!
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2007-10-03 11:03
tvåan <3
http://yofosho.mine.nu

2007-10-03 11:05

helt klart 2:an

Hangaround

2007-10-03 11:22
Då kör vi tvåan.
har gjort den i Dreamweaver nu. Inget är länkat och klart, bara upplägget och hur det skall se ut.

Alt 2 i dreamweaver
Nu ser det kanske inte lika bra ut som det gjorde i Photoshop. Kan bero på att jag behärskar photoshop lika bra som jag behäskar en tv-dosa och att jag behärskar Dreamweaver lika dåligt som jag gör med en fotboll. Så ha överseende med det haha.

Fick inte till det där streckade strecket. vet inte hur man gör det i dreamweaver. Jag arbetar med frames, så om någon vet hur man fixar en linje som bryter av de två olika sidorna så är ni välkomna att säga hur. Annars då? Ser det bra ut, funkar det randiga? Är det fult med det tonade på presentationsbilden?
Hangaround

2007-10-03 11:24
OCH!
hur fixar man mellanrummet mellan bokstäverna i dreamweaver? Dem sitter så tätt nu, och det är samma typsnitt som i photoshop.

2007-10-03 11:27

Senaste du postade var jävligt fet =)

va?

2007-10-03 12:17
ANALogt haha...

och tredje/senaste alternativet va bäst
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2007-10-03 13:40
Är de du som tagit alla bilderna på sidan?..

2007-10-03 14:37
kanske offtopic :( men hur mycket tar du för att göra en hemsida ?:)

alt2 var jävligt snyggt.
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-10-03 14:54
Ta bort strecken framför analogt och digitalt osv, och använd inte limegrönt. Annars fint.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Hangaround

2007-10-03 18:42
Black_Amor P20
Ja, allt som finns där har jag tagit och gjort.

kopiera P19
Haha, du skall nog inte fråga mig om det. Detta är den första hemsidan jag faktiskt fått ihop som jag kan känna mig nöjd över. Men tack, kul att du gillade=)

dundermannen P12
Fan, jag som diggade det mörk-limegröna. testade med en massa andra färger men funkade inte lika bra. Och jag vill ha lite färg i min tillvaro.

2007-10-03 19:06
2:an är ju bäst. men jag skulle öka vänstermarginalen för texten så att den är lika bred som toppmarginalen. skulle se mycket luftigare ut, och inte lika tryckt ot kanten.
Funk Valley Records

Gratis musik, beats och trumsamples!

2007-10-04 01:20
Angående den tredje länken:

Den limegröna färgen är för blek enligt mig. Det känns som att även den texten har varit vit en gång i tiden men blivit missfärgad.

Strecken framför analogt etc ser inte snyggt ut. Vill du framhäva de orden på ett annat sätt kan du ju till exempel använda en mindre storlek på typsnittet.

Det skulle se bättre ut om du kunde smyga in e-mailen någon annanstans (efter presentationen, nere vid copyright-texten eller på en egen sida med kontaktinformation?). Jag tycker även att du ska ha samma färg på hela adressen.

En rubrik över presentationen skulle vara trevligt.

Det skulle vara snyggare om copyright texten var längst ner på sidan, inte bara några radbrytningar från presentationen.

Det tycker iaf jag!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2007-10-04 01:34
allt så att säga haha=)
Ja men det var bra tips, skall inte ändra färgen.
Men strecken framför länkarna är borta, ser bättre ut nu.
EN rubrik till infot gjorde det bättre, emailen är flyttad längre ned, inte eget fönster dock.

Sedan vill jag har copyright längst ned, det var tanken från början. Vet dock inte hur jag skall göra för att den skall vara där.

2007-10-04 09:18
SpT P20
Kan jag adda dig för lite frågor? =)

2007-10-04 09:43
Kör på tredje, helt klart mindre tomt. Fast det kanske blir lite klydd med att bakgrunden till vänster ska passa alla skärmar.

2007-10-04 11:34
nu glider jag in och säger emot alla andra. tycker det första alternativet var stilrenare, men måste alltid finnas folk som tycker tvärtom :)
du har redan valt så min röst gör väl inte mycket i efterhand.
2an var inte helt fel den heller.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2007-10-04 15:46
Tvåan, utan tvekan.