I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[vill ha tips] Fotosida?

Övrigt - Webbsidor

2007-09-06 15:33

[vill ha tips] Fotosida?

Har varit med på Fotosidan.se i bra många år nu, till och från, men nu när jag börjat hänga där på senaste igen efter att glömt sidan under en lång tid så tycker jag att den blivit mycket sämre. Det är inte direkt sidans uppbyggnad, trots att den har blivit väldigt plottrig och med struliga menyval enligt mig, utan det är på tok för mycket folk helt enkelt. Hade åtminstone velat haft en kommentar på varje bild man laddar upp men nu försvinner de i bildpoolerna på en gång och hamnar bara efter en dag flera sidor bak. Sen är folket där så enkelspåriga och det är lite väl mycket inavel i vad folk vill se där. Är det itne den obligatoriska rådjurs-bilden-på-äng-med-morgondagg är det pretentiös modefotografering. Jag gillar också sånt, men det vore kul ifall bilderna var synligare under en lite längre tid så man får fler kommentarer.

Så, till saken, finns det någon annan foto-sida som ni kan rekommendera, som funkar på ungefär samma vis som Fotosidan.se? Svensk är inte ett måste dock, men helst. Hade inte varit helt fel att få representera med lite exotiska svenska naturbilder i knasiga vinklar.

Intressepenisen hårdnar!

2007-09-06 16:25
Hade inte varit helt fel att få representera med lite exotiska svenska naturbilder i knasiga vinklar.

Gör det här :)
 i get more pussy then panty!

2007-09-06 17:09
www.facebook.com Är ju senaste hypen, är dock inte sjäv reggad så jag kan inte säga hur pass mycket det uppfyller dina krav.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-06 17:10
http://www.grafisktforum.org/

Där har du en sida, men de är ju mycket mer än bara fotgrafering.
Men jag har fått mycket tips och tricks från den sidan, så jag tycker den är bra

2007-09-06 19:03
Facebook tänker jag låta bli, precis som Myspace och Lunar som jag aldrig rört i mitt liv. På så vis kommer jag verka uråldrig och fascinera folk när jag blir gammal, eller bara efterbliven.
Intressepenisen hårdnar!

2007-09-07 09:48
sålänge du inte tar jättebra bilder som är bra på att fånga folks blickar så lär inte bildkritik ge dig så pass många kommentarer.

Fotosidan har en massa medlemmar som är uppdelade i olika grupper. den största gruppen är den alldagliga svenssonfotografen.
det blir för enformigt att sitta och ge i stort sett samma kritik till dålig bild efter dålig bild.

Ett jättebra sätt för att bli sedd och få kommentarer på fotosidan är att (som det står på profilsidan) kommentera andras bilder. bli aktiv på forumet, var inte rädd för att skriva i folks gästböcker. allt sånt gör att du blir mer sedd och leder till att folk går in på din sida av nyfikenhet.

sen så får du också tänka på att ribban för ett bra foto är satt ganska högt på fotosidan, så räkna aldrig med att få konstruktiv kritk på din bild om den inte är bra nog. men "gu va söt bild!" kommentarer kommer ibland :)
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-09-07 12:39
Hehe, känner igen allt det där. Jag är lite av en svenne-fotograf själv, medan ena halvan är en riktig sjöbuse till fotografi-revolutionär.
  Jojo, har inte riktigt orkat kommentera alls just för att du oftast bara minns 1/100 bilder på den sidan. Kommentar-bombade dock igår varenda lite joppe jag hittade så nu börjar det komma in lite kommentarer.

Såna kommentarer har man fått nån gång, allt utom konstruktiv kritik oavsett hur bra bilden egentlgien är är välkommet, är itne itnresserad av att veta att någon tycker granen i ena hörnet är söt. Det är ungefär som folk på Whoa som skriver "fett" i varje inlägg.
Intressepenisen hårdnar!

2007-09-07 18:37
Jag brukar posta mina foton på VIRB. Det är ungefär som MySpace, fast snyggare. Där är jag medlem i en fotogrupp med runt 1000 medlemar. Där finns även en jätterolig grupp som går ut på att ägaren av gruppen ger ut ett tema varannan vecka, sen ska medlemarna ta en bild med det temat (måste vara ny bild, tagen under de 2 veckorna) och skicka in i slutet av de 2 veckorna. Folk kan sen rösta på bästa bilden. 

www.virb.com adda mig om du blir medlem. jens heter jag där.

Grupper:

Photography
http://www.virb.com/groups/21301607

Bi-Weekly Photography Assignment
http://www.virb.com/groups/44671372
jag har alltid rätt.

2007-09-07 19:29
Låter intressant, lär kolla in...
Intressepenisen hårdnar!