I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Film] Vill du bli en streetfighter?

Övrigt - Webbsidor

2007-07-04 16:11

[Film] Vill du bli en streetfighter?

The best of Bas Rutten

Haha

Och inget snack om att den är gammal för då får ni smaka på "The groin kick"

" Ok I'm sorry... BANG! BANG! BANG! No I'm not."

HAHAHA

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-07-04 16:19
vilken galning
PAO!
Producent

2007-07-04 16:24
hahaha.....fy fan det där va riktigt jävla bra...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-07-04 16:37
har alla hans filmer på dvd:D
-.-DMX-.-

2007-07-04 16:56
hahahaha bääässt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-04 17:15
hahahaah hans kommentarer är så sköna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-04 20:09
"Lookie lookie"
"I dont need to tell you what you can do with this.."

2007-07-04 20:27
stab the liver stab the liver. hehe
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-07-04 20:58
haha skön snubbe. ingen man vill möta i en mörk gränd i ankeborg :p
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2007-07-05 11:08
Ska ut o bråka ida :)

2007-07-05 12:03
haha jag å en polare hade värsta långa diskussionen om vem som skulle vinna i en streetfight, bas rutten lr bruce lee.. vem tror ni?
--------------------------->

2007-07-05 12:45
KoCone:

Bas Rutten, KO via skrevspark.

2007-07-05 14:57
And right after that: The danga-da-danga-da-dang!
Signatur får rum här

2007-07-05 16:24
jag tror fan oxå bas skulle vinna

2007-07-05 21:37
Fyfan va kul! Veckans länk!
dingrinn.blogspot.com

2007-07-05 21:57
jag e riktigt lessen, men denna har jag haft på datorn hur länge somhelst, så aj have to do it...

gammal!!!111ettone

work some magic

2007-07-05 22:28
Brodin1
Aj aj, du blev varnad.
Sorry Sir, but im gonna have to break your leg.

Eller inte jag, men Bas kommer till ditt hus.
Rappare

2007-07-10 17:32
ouuu shiiit, fick precis stryk av min bror, ska slå sönder han nu

2007-07-10 17:49
Det är från DVD'n med den helsköna titeln:
Bas Rutten - Lethal Street Fighting
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2007-07-10 20:51
doiii dont u evörrr do dissss
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-07-11 01:35
Skitkul när han snackar om incidenten i Sverige då han spöade skiten ur en hel väktarkår, haha..

2007-07-11 17:17
balooba

skojar du eller, bruce lee är teknisk, den där snubben är helt enkelt dödlig
bruce lee skulle inte haft en suck
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2007-07-11 17:29
Asså... Hur många har han dödat i sina dar?
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2007-07-11 17:29
inte jag heller men det känns som bruce lee är en liten räka i jämförelse med honom... jag ser framför mig hur bruce svänger med armarna i hundranitti och bas rutten bara sänker han med en höger
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2007-07-11 17:31
Och angående Han vs Bruce lee.. Asså är ni seriösa? Han har inte en changs mot bruce lee

2007-07-11 17:47
Jag menar, denna killen slår hårt och brutalt men han kan streetfighting. Bruce lee har däremot år och åter år av mycket erfarenhet av taktiket etc.. Han slår ihjäl denna killen på 2 sec.

2007-07-11 18:19
Fatcaesar P20

skojar du lr? tror du helt seriöst att bas rutten skulle slockna ifall bruce lee skulle klappa till honom? skulle inte tro d asså, ok att bruce lee är snabbare men vafan, d spelar inte så stor roll i en streetfight mot bas asså

2007-07-11 18:45
Lol

Den gammla hederliga Bruce lee dabatten.

Bruce lee är för liten för Bas. Man kan istället fundera på hur han skulle klara sig mot en topfighter i hans egen storlek Tex motsvarande fenomen idag; BJ Penn

Eftersom Bruce lee framför allt var en Filmstjärna (om än med en gedigen stående kampsportsbakgrund) och inte en MMA fighter skulle det antagligen gå såhär

2007-07-11 20:14
Stephen P18

mkt möjligt men jag tror bas rutten sparkar hårdare än bruce asså.

2007-07-11 20:50
asså, nej han är STARK, snabb och vet precis vart han ska slå för att decka någon så hehe nej han skulle downa denna snubben.

2007-07-11 21:51
Kul det där med att Bruce Lee har blivit någon sorts halvgud efter sin död.

Myter är alltid intressant.
Graffare

2007-07-12 02:20
sicka jävla ljudeffekter :D
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-07-12 03:17
Skillanen på han i videon och bruce lee är väl  ganska stora va?

han i videon är väldit stark och hårdhänt och kan visst säkerligen slå ner en och annan om inte väldigt många :)

bruce lee däremot har smidighet och snabbhet.. utvecklade tekniker inom många kampsporter och kan ALLA dödliga punkten i en människas kropp ..

så JA bruce lee skulle ha vunnit matchen
Hjulet snurrar men hamstern är död

2007-07-12 03:24
Haha, så uttjatat om den där skiten alltså! ^^

Bruce Lee mördar Tyson, WWE Prowrestling är på riktigt osv bla bla bla..

Bruce Lee hade nog inte platsat på top 50 för sin egen vikt i K1 ens!

Jag menar, herregud, Bruce var filmstjärna och en god kampsportare men inte en dedikerad elitidrottsman (som inte gör annat än tränar dygnet runt, år efter år och möter de bästa i världen inom sin bransch).

Bas Rutten mot Bruce Lee liksom, jag kan skriva exakt vad som kommer att hända.

1. Bruce måttar slag eller spark.

2. Rutten shootar Lee.

3. Rutten bryter armen av Lee i en arm bar.

Visst, personer som Mirko CroCop Filipovic kan ju knocka en person med en spark klockrent men då ska ni veta att killen tränat något så kopiöst på just den rörelsen i flera år att det nästan är en reflex för honom. Dock tror jag inte lilla Bruce Lee skulle kunna göra det på en stor holländare vid namn Bas Rutten, det känns jävligt långsökt. Kanske 1 på 100, dvs en luck shot som träffar precis på hakan eller ngt liknande, haha..

2007-07-12 03:31
Du kanske glömde poängen med att bruce lee för det första tränade SOM idrottsmännen gör OCH att han hade några av världens bästa tränare.. men snacka på du!

2007-07-12 03:33
Isoptera

Haha.. Som vilka då? I bästa fall? Kickboxare på 70-talet? ^^

Ta världen bästa kickboxare från 70-talet och stoppa honom i en K-1 match 2007. Han är ägd 9 ggr av 10. I en MMA-match ska vi inte ens snacka, där förlorar han inom en halvminut och 99 ggr av 100.

Men så går det när personer som inte har den blekaste aningen om vad fan de snackar om ska försöka sig på lite argumentation, ^^

Kom tillbaka när ni har fullständig koll på MMA, övrig Vale Tudo, K-1, Boxningsscenen osv. När ni vet vad det handlar om och hur mekanik, kraft och fysik fungerar när det gäller en person i en fight.

//Pz

2007-07-12 03:40
Nu va det han i videon och bruce vi snackade om och inte vad du kan eller inte om MMA-matchernas historik eller kickboxare..

men om du blir lyckligare av att tro att du har fullständigt rätt så kan du få vara det!

2007-07-12 04:11
Men hehe, snälla..

Bas Rutten väger 93 kilo och är 185 cm lång, Bruce Lee var 171 cm och vägde 20 kilo mindre, asså, den som har minsta lilla koll på fighting oavsett inriktning eller period vet att de siffrorna inte mixar för fem öre. Hur skulle Bruce Lee spöat Bas Rutten hade du tänkt dig? Bas Rutten var bäst under sin period i pancrase och sen UFC, även om han inte skulle klarat sig jättebra idag mot dagens fighters så skulle det ändå varit en mygga mot en humla jämfört med en fight mot Bruce Lee.

Jag har f.ö. inget emot Bruce Lee, är ett mkt stort fan av honom med affischer på väggen, ^^

Älskar hans filmer, hans filosofier och hans dedikation för träning, kroppsbyggning osv, men damn, det är ganska far stretch att ta det till att han skulle spöa folk som är elit Mixed Martial Arts fighters, speciellt om de är i en HELT annan viktklass än honom.

Vi kan ta den gamle räven Ramon Dekkers, ungefär samma stil och viktklass. Jag skulle ärligt talat ge bort allt jag har och äger och urinera i min egen mun offentligt i ett år om Bruce Lee skulle spöat honom under sina glansdagar, haha..

2007-07-12 05:39
asså nu får ni sluta..  han gorde ett par filmer på grund av att han var såpass bra utbildat elit tränare och tekniker.

Teknik slår styrka vilken dag som helst...

snackar om lee

2007-07-12 12:23
och vem har sagt att Bas Rutten är oteknisk, om jag får tillägga..
killen har styrka som en oxe samtidigt som han behärskar tekniker på mattan, slag å sparkar...gör lee detta? NEJ!

Bruce enda chans skulle vara å hålla killen på avstånd, och hur länge skulle han lyckas med det, när en kille som väger 25 kg mer än han rusar mot benen, eller fångar upp en spark å bryter benen av stackarn. Han kanske skulle göra en 3 meter volt över han å lägga en dragon punch i skrevet, hehe...
Påminner om en gammal debatt vi hade polare emellan, vilken som är den bästa effektivaste kampsporten i världen, polaren sa att kung fu/shaolin skulle krossa det mesta i ringen, och vilka är inte mer tekniskt fulländade än dom?? Då visade en annan en film där en relativt okänd fransk (tror jag) kickboxare gick in i ringen med en munk, SOM spenderat sitt liv åt teknik å kung fu...
Matchen var över på ca 40 sek, hehe...gissa vem som vann? Inget jubel i Asien iaf :P

Håller med GAIA totalt, håll er till verkligheten?
Ge Bruce en nunchaku så kanske det blir mer match :D
You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!

2007-07-12 14:11
jag tycker oxå d e ganska roligt att alla tror att bas inte är teknisk lr snabb för fem öre..

2007-07-12 14:56
Men asså, hela grejen bottnar i att folk tittat för mkt på kung fu filmer och fantasigrejer, mytiska hjälteförklaringar för personer som egentligen bara är vanliga människor, inget annat. Bruce Lee var en helt vanlig människa, ingen halvgud eller fantasihongkongfilmskungfumästare som kunde spöa 50 pers själv osv. Och som vanlig människa är han uppbyggd exakt på samma sätt ang muskler, ben, blodkärl, inre organ osv. Han var en duktig kampsportare med bra fysik för sin storlek. Vad tror seriöst folk i tråden att han skulle kunna göra mot Bas Rutten? Sparka ned honom? :S

Bas skulle shoota honom och låsa honom direkt, gång på gång på gång, för så vitt jag vet hade inte Bruce Lee ngt ground game och även om han haft det så hade hans viktskillnad gjort att han inte kunnat försvara sig bra mountad. Hela diskussionen är så jävla sjuk liksom..

2007-07-12 15:36

Jag tvivlar inte på att Bruce Lee var en bra fighter, dock så blir det som med alla legender grymt överdrivet.

En intressant detalj är att det inte finns någon offentlig riktig fight med Bruce Lee inspelad på film.

Folk baserar alltså sin så kallade kunskap om Bruce Lee´s odödlighet i ringen på dom få filmer han har spelat in med regisserade fighter. Och ur ett rent fightingpersektiv är dom allt annat än imponerande.

Dock är dom ju bra som filmfighter. Snurrsparkar och sånt.

2007-07-12 17:48
skönate !
SunShine Reggae!.

2007-07-13 12:01
har ni glömt hans one inch punch + att han FORTFARANDE har världsekordet i världens snabbaste slag? liten snabb jävel han hade fan tatt den där Rutten genom att bara springa omkring så hade rutten nockat sig själv till slut=)
Dina onödiga handlingar gjorde mina handlingar onödiga. Det jag gjorde blev onödigt i onödan och det är inte mitt fel att det blev mitt fel till slut!

2007-07-13 12:56
 GAIA P25

haha måste passa på och säga att jag har vart på träninsläger i uppsala förra året med ramon dekker, han slår och sparkar så sjuktjävla hårt fortfarande..

Det jag vela komma fram till är att även om bruce lee skulle komma tillbaka idag med samma form som under hans topp, så skulle fortfarande dekker i sin nuvarande ålder & fysik slå/sparka skiten ur honom utan problem alls..

Bruce lee var grym.....filmstjärna
work some magic

2007-07-13 15:16
Brodin1

Exakt, men han var en mkt god kampsportare också med fin teknik och god fysik. Men som sagt, det gör ju inte automatiskt att han kan börja knocka elitidrottsmän inom MMA osv på löpande band för det, :)