I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Feministiska sexserier! [Blogg / Serier]

Övrigt - Webbsidor

2006-12-26 22:50

Feministiska sexserier! [Blogg / Serier]

Tjena.

Håller på och jobbar på en serie som ska ges ut på Kolik förlag i april. Vi har gjort en blogg som ni gärna bör kolla in:

Det är en mix av det bästa: Sex & politik!

www.femisex.blogspot.com

Kommentarer uppskattas!

Stege!

2006-12-26 23:07

2006-12-27 01:19
nice nice, ser fan bara bra ut.. älskar serier och du ser ut att ha en skön stil...
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2006-12-27 01:28
kan bli bra, kan bli skit. men det är schysst tecknat om inte annat.

http://photos1.blogger.com/x/blogger/1151/4177/1600/342664/teaser.jpg
haha bilden längst ner till vänster var ju hyffsat obehaglig...

2006-12-27 01:35
fett snygg iaf!
PAO!

2006-12-27 02:12

Feministiska sexserier?
Beskriv gärna lite mer om det...

"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Groupie

2006-12-27 12:05
Fina teckningar. Men de är tråkiga som serier.

Det är som att läsa fantomen eller ngt ur Buster tidningar, det är för fint för att vara kul att se.

Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2006-12-27 13:34
nicenice, ser fram emot att läsa resultatet.. keep us updated!
va?

2006-12-28 12:11
Tack tack!

Barnaerskoent
Serier som försöker skildra sex (bl a) utan att förnedra eller objektifiera kvinnor (mer än män)...

Lepra
Jag förstår vad du menar.  Jag har själv aldrig läst Fantomen och sånt för att det är visuellt tråkiga serier. Men jag hoppas ändå att den här historien blir så driven och luftigt tecknad att det inte ska hinna bli tråkigt.
Stege!
Rappare

2006-12-28 12:31

Länkarna funkar inte..

En polare skickade mig den här länken nyss...vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta.
http://img209.imageshack.us/img209/2664/bertka6.jpg

...

STHLM GROOVE COLLECTIVE

2006-12-28 13:04
Okej, tyvärr så låter det som de kommer bli en sjukt tråkig serie.
Sen är inte politiskt korrekta skämt min grej, för den delen...
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2006-12-28 13:20
Men, frågan är ju, varför hatar ni judar?

2006-12-28 13:59
Så du menar att sex bara är kul om det är kvinnoförnedrande?

Eller har du helt enkelt missuppfattat och trott att serier direkt måste vara skämtstrippar? Det är ingen humorserie på det sättet. Vi försöker inte vara "roliga" som i att få dig att skratta åt punchlins. (Har du ens tittat på sidan?)

Däremot ska det vara kul att läsa den. Sexunderhållning.

Den här länken kanske funkar?
Stege!

2006-12-28 15:24
Sex är BARA kul om det är kvinnoförnedrande, ja!
Vad är problemet? :)

2007-01-10 13:18
Tre sidor och lite text sen sist! Kolla in och kommentera gärna både feminismen, sexet, och teckningarna och texten och sånt.

Jan
Stege!

2007-01-10 14:22
plut P62

Är det bara jag som är seg elelr finns det nåntsnns där man kan se en helt klar sida med text och bild?

2007-01-10 22:08
Transversal
Det är juh ett pågående arbete vi får följa Plut (och Liv som är författaren) under seriens tillkomst. Finns väl ingen färdig ruta med både text och bild där? Har jag rätt Plut?

Jag ser verkligen fram emot resultatet! Plut du är en fantastisk konstnär och Liv skriver som en orm. (in a good way).
supa fly

2007-01-10 22:15
Jag känner mig inte förnedrad...
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2007-01-10 22:43

Kvinnor har för mycket solidaritet med varandra.

2007-01-11 11:43
Det är bra att du inte är förnedrad, oneoo.

Transversal, vi kommer texta serien i dator och därför så finns inga pratbibblor eller prat på sidorna förän i sista stund... Kanske lägger vi upp lite smakprov på det om några månader as we progress.

Men här finns en monolog återgiven!
Stege!

2007-02-15 13:28
Hej igen!

Nu har vi gått in i en aktivare fas med dagliga uppdateringar! På måndagar kommer Liv att lägga upp vass kritik av saker som behöver det, på tisdagar lägger jag upp textade seriesidor som den här.

På onsdagar har vi dessutom besök av andra grymma tecknare som gör fan-art, Hanna Petersson nu senast. Kolla henne, hon är grym! På torsdagar kommer vi lägga upp intervjuer med kända feminister och på fredagar lägger vi upp vad som helst som är najs.

Kolla det och dela gärna med er av fler åsikter och kommentarer! We aim to please!

mvh
Jan
Stege!

2007-02-15 13:29