19 januari: YouTube-festival at tellus (sthlm)
Piratbion STHLM är stolta över att få bjuda in till världens första YouTube-festival!
Till skillnad från andra festivaler där det, oavsett om det är kort- lång- eller dokumentärfilm, alltid är någon annan som bestämmer vad du ska titta på (och dessutom tar betalt för det!) så är YouTube-festivalen raka motsatsen. Här handlar det om interaktivitet och delaktighet, gratis såklart! Har du ett favoritklipp på en dum katt? Tipsa oss så visar vi det! Har du gjort en egen kortfilm? Lägg upp den på YouTube och tipsa oss så visar vi den! Har du en mobilkamerafilm som alla bara måste få se? Lägg upp den på YouTube och tipsa oss så visar vi den!
Festivalen kommer pågå under en kväll på biografen Tellus i midsommarkransen. Mat och förfriskningar kommer finnas tillgängligt och det kommer vara öppet mellan bion och baren för att folk ska kunna vandra omkring och titta på det dom känner för.
- Vanliga festivaler är ofta väldigt stela och institutionaliserade, vi vill göra något annorlunda. Vi vill att alla som går på festivalen ska vara med och planera den, och vi vill framförallt uppleva bio socialt, tillsammans. Vi vill kunna gå in och ut ur salongen, titta på det vi vill se, prata om vad vi sett med folk i baren och vi vill göra detta gratis. Säger Samira Ariadad, talesperson för Piratbion STHLM.
Fredagen den 19:e Januari på biograf Tellus i midsommarkransen så går festivalen av stapeln, men planeringen börjar redan nu. För att få se ett klipp på festivalen så lägger du upp det på YouTube (om det inte redan finns där..), sen så klickar du bara på “share video” och skriver in vår email; [email protected] .
OBS! Det krävs föranmälan för att få komma på festivalen, skicka ett mail till [email protected] med namn på dom som ska gå. (18års-åldersgräns, fritt inträde)
Mer info: http://piratbion.blogsome.com/
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Ehm. styckeindelningarna blev väldigt fina! Nåväl. Missa inte den fina festivalen!
verkar asbra, dum katt FTW!
"dum katt"?
uppupp!
Bra idé!
Det som inte dödar, det härdar!
Försöker hålla tråden vid liv.. upp, upp!
upp :D
IFK Göteborg Juventus - You ask yourself.. if it was all worth it.... -
Slänger upp lite reklam för festivalen.. Lucia DagbokRamla Silver Misär Rube Goldberg Sprid ut det. (Glöm inte att ni måste anmäla er via mail, för att ens kunna vara med på festivalen + att det är en åldersgräns som gäller)
jag fattar inte....vad är poängen liksom ? att ni har samlat roliga saker från youtube, och visar det på en bioduk ? Ska det verkligen få folk att slösa en kväll och komma och se på sånt ? en dum katt ? wtf...
House is hiphop on fast forward ..
Verkar riktigt skoj, hade inte bangat om det varit någonstans närmre.
Makkan_XL Personer som gillar YouTube + hänga med folk kan tycka att denna kväll är toppen. Folket kommer även själva få bestämma vad som visas, själva vara med och skapa festivalen. Men men.. tycker man att YouTube, mat/öl och människor är trist, så bör man nog avstå! Alla andra är varmt välkomna. Glöm bara inte att maila in anmälan!
Snart är det dags!! Glöm inte att föranmäla er!
detta är lite av det konstigaste jag någonsin hört talas om.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
håller med Rhetoric.... låter som nått en liten estetisk minoritetsgrupp satt ihop i brist på sysselsättning....
House is hiphop on fast forward ..
borde nog gå
http://www.sthlmmd.se
Hahaha väldigt konstigt men skitbra ide. Tycker pubbar borde köra det här på storbild.
det här hade dock varit perfekt på en söndag, å inte på en fredag.
men måste de va 28års gräns :(
Ni som är yngre får helt enkelt hålla utkik efter fler kvällar (som kankse inte har ngn gräns). Förstår inte det konstiga? Det är alkohol, fest och youtube-filmer! :)
så det serveras öl? vad är tiderna då? kanske passar bra som förkrök liksom
javisst kommer det att serveras öl, kommer kanske säljas drinkar/vodka också. TIDER FÖR KVÄLLEN: 17.00-22.00! Rykten säger att kvällen fortsätter på kgb (inget youtube där, förutom folket).
Vad gnäller folk över? "en liten estetisk minoritetsgrupp satt ihop i brist på sysselsättning...." - själv tycker jag det låter som en vanlig förfest fast i ett något större format. Skön idé!
joråsåatt
P-vakten Tack! Skriv upp dig p listan och ha det trevligt med oss :)
skulle gärna komma, fast skulle vilja att nån av mina polare hakade på isf - och intresset där är inte så stort
http://felidae-music.com
För er som inte går in på deras sida och uppdaterar er: Festival-info och efterfest! January 11, 2007
YouTube-festivalen har fått en liten efterfest, på KGB-bar. Ryskt tycker vi, hoppas ni också gör det. Vi drar dit i gemensamm tropp efter festivalens slut och dricker oss glada på billig skumpa och dansar till öststats-umpaumpa. Bra priser i baren för glada festivaldeltagare utlovas av personalen på KGB.
Vi har även lite mer info om festivalen. Dörrarna öppnar 17:00 och då serveras Rysslands nationalrätter Borstj och Vodka till överkomliga priser. Öl, läsk och popcorn kommer såklart också finnas att tillgå. Youtube-visning börjar 18:00 och håller på till 22:00 , se till att komma i tid då antalet platser på Tellus är begränsat!
Att tipsa om filmer kan man göra tills på måndag (15/1) klockan 18:00, anmälningar tar vi emot ända fram tills torsdag (18/1) klockan 17:00, så se till att tipsa om filmer och anmäla dig om du inte redan gjort det!
Lyricist
2007-01-15 21:55
är bjuden på stort röjarpartaj den dagen, attans, det hade varit roligt, men jag hoppas ni gör om det!!
kommer inte bilden bli helt fuckt på bio duk. menar är ju ofta redan piss kvalite på burken. vill inte ens tänka på hur youtube klipt ser ut på bioduk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
är det försent att anmäla sig nu?
är det gratis mat ?
SKU - SKU - SKULASON!
Mat och vodka är nog inte gratis men jag ska slå till stort på båda!
reklam om det är från aos via aftonbladets sida. kul att ni får reklam!
Puszel Det är väldigt kul att festivalen fått så mycket uppmärksamhet. Till och med NRJ har haft en intervju med talesmannen Samira Ariadad om detta.
pereZosOo F18 anmälningar tas emot ända fram tills torsdag (18/1) klockan 17:00
kitteln härligt, härligt! har du otur får du höra mig prata nonstop hela kvällen, haha!
mat och vodka kommer kosta en liten slant, ölen likaså..! Glöm inte att festen fortsätter på KGB!
>>pajson Men din svada är avgiftsfri iallafall va?
kitteln Avgiftsfritt så länge du orkar lyssna, kommer att kosta om du vill få tyst på mig!
>>pajson Jag skulle självklart aldrig vilja kränka yttrandefriheten...
kitteln jag skulle ta det lugnt med ord som "aldrig", mkt prat kan vara jobbigt, haha!
tjuvlyssnat på youtube-festivalen: "Det här är ju som vår generations woodstock"
hur var det då? värt?
Ja, berätta!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Fan jag hade inte bangat på det där ikväll. Grym söndagsunderhållning. Öl och knäppa klipp. Jag ska fan försöka dra ihop en sån gathering me polarna ikväll ändå.
ja, hur gick det med stalkandet?
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Kvällen var väldigt lyckad. Det var glada miner, rysk soppa, öl, vin, vodka, läsk och massa youtube-klipp! Skrattades en hel del inne i salongen. Verkar som att dom flesta gillade det, inte hört ngt klagomål alls! Efterfesten på KGB var som pricken över i:t, väldigt lyckat det med! Riktigt fint jobbat av piratbion, en stor applåd till dom! För er som missa denna trevliga tillställning så kan jag säga att fler kommer upp. Inte med youtube-tema men det blir annat skoj! Håll utkik på piratbions blogg!
albin pf, ditt stalkande gick ju åt helvete då du inte ens var där! Väldigt besviken, trodde du var tuffare än så, haha! Mitt stalkande gick utmärkt!
soft.. släng upp en tråd här när det är dags igen!